1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Reis naar de Cariben!

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door djpdjpnl, 24 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De laatste tijd zijn we regelmatig gebeld door een anoniem nummer maar we waren steeds te laat met opnemen.
    Vanavond ging de telefoon weer dus ik als een gek naar de telefoon en was net op tijd.
    In plaats van 'anoniem' stond er op het scherm een poppetje te dansen, iets wat ik nog nooit heb gezien op de Siemens Gigaset A260 die we in de huiskamer hebben staan.
    Enfin, ik nam dus op en toen hoorde ik een vrouwenstem van een bandje in het Engels vertellen dat ik een reis naar de Cariben had gewonnen.
    Fantastisch nieuws natuurlijk, maar ik geloofde er geen snars van.
    Ik moest van het bandje '9' toetsen om de prijs te claimen.
    Hoe verleidelijk het ook klinkt met dit weer heb ik het natuurlijk niet gedaan, wetend dat dit niets anders dan troep kon zijn.
    Nou weet ik niet of er meer mensen last van hebben maar pas er mee op.
    Het is al vaak gezegd maar mocht een kind het opnemen en niet beseffen dat het niet deugt dan gaat je dit klauwen vol geld kosten.
    Ik heb Ziggo reeds op de hoogte gesteld en ben in afwachting van hun oplossing.
    In de mail heb ik namelijk verzocht om uit te zoeken welk nummer het was en deze te blokkeren.
    Of dat mogelijk is weet ik niet maar dat horen we vanzelf.

    Tot dusver de waarschuwing. :)
     
  2. Ik heb een paar dagen geleden ook zo'n telefoontje gehad, gewoon opgehangen.

    In het verleden heb ik daar wel meer over gelezen. Je wordt gevraagd om een 9 of zo te toetsen door een computer, vervolgens moet je dan een telefoonnummer terugbellen om aanspraak te maken op een prijs. Dat nummer is dan meestal een heel duur buitenlands nummer waarvoor je later de kosten dus moet betalen. Net als met spam zijn er toch mensen die dat dan gaan terugbellen.....

    Ik denk dat Ziggo hier weinig tegen kan doen, het zullen vermoedelijk wel computers zijn die willekeurig nummers bellen, misschien wel vanuit het buitenland. Of dan door Ziggo terug te vinden is wie dat is betwijfel ik.
     
  3. @Cees, ik neem aan dat er toch wel een logje meedraait die ziet welke nummers waar vandaan bellen toch? Als er één nummer veelvuldig als misbruik geregistreerd wordt is dat toch reden zat om 'm te blokkeren lijkt me? Ik zal we te makkelijk denken, hehe. :)
     
  4. wij hebben ditzelfde telefoontje 19 november gehad
    er werd toen gebeld vanaf 0201234567 volgens de nummer melder.
    en ook gelijk opgehangen :)
     
  5. Ik heb eigenlijk geen idee of ziggo zou kunnen loggen waar een gesprek vandaan komt als het bijvoorbeeld vanuit het buitenland is zonder nummerherkenning. Ik verwacht dat eigenlijk niet. Maar missschien weet iemand hoe dit "onder de motorkap" werkt met telefoontjes die vanaf andere providers of landen binnenkomen zonder nummerherkenning ??
     
  6. Nou, als telco zit Ziggo via een intelligent koppelvlak (SS7, http://en.wikipedia.org/wiki/Signaling_System_7) aan andere telco's vast. En krijgen veel meer detail info binnen dan ik en jij als eindgebruiker zien.

    Dus het kan zeer waarschijnlijk technisch wel, maar of Ziggo de moeite wil doen?
     
  7. Ik heb dit telefoontje een aantal weken ook gekregen.
    Uiteraard direct opgehangen. Hier wordt al vaak gemeld in de media. Ik denk dat het niet de taak van Ziggo is om dat nummer te traceren.
     
  8. Denk ook dat het voor Ziggo en elke andere provider ondoenlijk is om dit nummer te blokkeren.
    Voor elk afgesloten nummer komen er waarschijnlijk 10 terug.
    Gewoon ophangen dan gebeurt er verder niets.
     
  9. Gisteren en vandaag weer gebeld en vanavond viel me op dat het steeds rond kwart voor 6 's avonds is. Erg vervelend. Maar er is dus niks aan te doen? Jammer.
     
  10. wat ik me dus afvraag.. heeft het ook iets te maken met de techniek waarmee je belt.

    Want met kpn hebben wij nog nooit zulke telefoontjes gehad.
    En sindsdat we zijn overgestapt op eerst @home nu Ziggo.. hebben we toch wel een aantal keer per jaar zulke engelstalige telefoontjes.

    Misschien dat die criminelen makkelijker toegang hebben tot een digitaal netwerk dan bijv een ouderwet analoog netwerk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina