1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Tros Radar nu tot 8 weken gratis kijken

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door DVBProf, 24 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Net gezien op Tros Radar. De heer van de Wal van Ziggo zij in het interview dat de periode van 2 weken gratis kijken verlengt is met 6 weken. Dus je kan nu 8 weken gratis naar alle zenders kijken. Dus een smartcard kopen voor 20 Euro bij een webshop en daarna weggooien is goedkoper dan een abo betalen voor bijv eredivisie en/of filmnet. Dus met de kerst kijkt het gezin lekker naar film net.

    Het voordeel voor ziggo is dat schijnbaar het aantal verkopen met DTV explosief stijgt echter komt er voor geen enkele klant een antwoordkaart terug van het DTV pack.:oyeah:
     
  2. En door mensen zoals jij gaan straks alle premium kanalen in de preview periode op zwart en kun je pas na activatie premium kanalen kijken.

    Mag overigens ook aannemen dat Ziggo je echt geen nieuwe smartcards meer gaat verstrekken als je de antwoordkaarten op de vorige nooit terugstuurt.

    Lijkt me sowieso een eenmalige actie dus.
     
  3. Ik betaal toch netjes voor de dienst alleen dan 8 weken ipv 2 dat is niet mijn keuze en de smart-card bestel ik netjes bij een webshop of haal ik in de winkel dus daar is ook geen registratie van.
    Als Ziggo de premium kanalen in een prepaid vorm zou aanbieden zou ik ze ook nemen. nu moet ik bijv voor de kerst film 1 nemen om daarna direct op te zeggen als ik alleen voor deze periode van deze kanalen gebruik wil maken. En ziggo zelf luistert en komt nu met een goedkope prepaid methode ook al was dat niet de intentie van ziggo.
     
  4. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Inderdaad, bij het oude Multikabel heb ik het ook diverse keren zo gedaan om tijdelijk bepaalde (sport) zenders te kunnen bekijken.
    Je betaalt toch netjes voor de (tijdelijk aangeboden) dienst?

    Waarom weggooien? :roll:
    Verlopen smartcards kunnen gewoon nog geregistreerd worden natuurlijk, vooral interessant met de recente forse prijsverhoging van de smartcards.
     
  5. FilmNet was dat niet die zender die je analoog kon ontvangen voor het canal plus tijdperk? Hoe kan je deze nu nog steeds ontvangen dan?
     
  6. Meen je dit serieus? Het komt op mij meer over dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten en er eigenlijk niet voor wil betalen of het geld er niet voor over hebt.

    Waarom zouden ze een prepaid systeem in het leven roepen? Ze hebben al geen vaste contracten meer, je kan per (kalender)maand opzeggen. Dus wat is het probleem?

    Zoals jij zegt je "betaald" ervoor in die zin, je koopt een kaartje, en krijgt daarmee tijdens de kenninsmakingsperiode alle zenders gratis van Ziggo. Kennismaken doe je als nieuwe klant, was jij geen bestaande? Heb jij als bestaande klant je kenninsmakingsperiode al niet gehad? Het is ook nooit genoeg voor mensen als jij,... wel meer willen, maar er niet normaal voor willen betalen, want laten we eerlijk zijn, het pakket gewoon bestellen is je blijkbaar te duur, anders had je het al gedaan.

    Daar hadden ze een naam voor geloof ik, had iets met "af" en "zetten" te maken geloof ik .. :roll:
     
  7. Je betaald helemaal niet voor de dienst. Je betaald voor de kosten van de smartcard, niet voor de zenders.

    Alleen vanwege coulance (te veel mensen sturen kennelijk de kaart te laat in waardoor de helpdesk overspoelt wordt met mensen die plots geen beeld meer hebben) is de preview van 2 naar 8 weken opgerekt.

    Maar als mensen zoals jij oneigenlijk misbruik gaan promoten zal dit waarschijnlijk snel weer terug gedraaid worden. Heb er zelf geen last van (ben al lang uit de preview periode), maar nieuwe klanten die vergeetachtig zijn met de kaart terug te sturen zullen je dankbaar zijn.

    Sorry hoor, maar wordt wat moe van mensen die dus veroorzaken dat bedrijven voor het invoeren van elke coulance regeling wel drie keer moeten nadenken omdat er altijd wel weer 'slimmerds' zijn die er oneigenlijk misbruik van maken en daar dan nog trots op zijn ook.

    Abonnementen zijn per maand opzegbaar. Als je een maand Film 1 wilt, bel dan voor een Film 1 abo en zeg het meteen weer op. Geen probleem, zo gedaan. Dan pas betaal je voor de service ipv oneigenlijk misbruik.
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Lijkt mij sterk dat de werkelijke kosten van een smartcard nu €30, - zijn hoor.

    Volgens mij wat ik zo lees op de fora is meer het probleem dat Ziggo momenteel de aanvragen niet op tijd kan verwerken.

    Inderdaad is dat per maand opzeggen nu gelukkig mogenlijk. Hier zal ik dan ook zeker gebruik van gaan maken als ik die paar weken per jaar naar een betreffende zender wil kijken.
    In de oude situatie (Multikabel) was dit echter nog niet zomaar mogenlijk.
    Simpeler was toen gewoon om voor die korte tijd een extra kaartje (toen nog €10) te halen.
    En wees gerust, die paar extra kaarten die ik totaal heb aangeschaft zijn of worden later allemaal netjes geregistreerd als extra kaart door mijzelf/familie of kennissen. :)
     
  9. Ik zou nu wel gebruik willen maken van die 8weken preview periode, alleen al voor het standaard pakket. (extra zenders is leuke bonus, maar daar gaat het me niet om) Ik heb mijn kaart dezelfde avond van installatie (dag na ontvangst) op de bus gedaan, maar inmiddels is mijn preview periode verlopen en blijkbaar mijn kaart nog niet verwerkt.

    Er vandaag maar eens een bericht aan Ziggo aan gewaagd, ben benieuwd. Gelukkig hebben we nog het analoge pakket :)
     

  10. Abonnementen zijn per maand opzegbaar, maar zo als ik al zij heb ik geen zin om iedere maand naar behoefte mijn pakket bij te stellen. Bovendien heeft ziggo al moeite met enkele aanvragen dus wat als ik iedere maand wijzig denk jij dat dat goed gaat? Verder zal op een gegeven moment als iedereen veel wijzigt er vast wel administratie kosten bij komen kijken.
    Ik wil gewoon de mogelijkheid om nu te beslissen om vanavond bijv eredivisie te kijken. Er zijn genoeg aanbieders in deze wereld waar het wel mogelijk is.

    Jij zegt dat ik misbruik maak van een coulance regeling aan de andere kant valt dit niet onder dezelfde categorie als MP3 of films downloaden in jou ogen steel je immers van de zelfde content eigenaar?

    Verder zal ziggo echt wel betalen voor deze extra periode aan de content eigenaars. En doet ziggo dit niet merken we dit vanzelf en hebben we binnenkort weer 10 digitale zenders.
    En mochten ze dit soort misbruik willen voorkomen moet ziggo voor een oplossing als UPC kiezen waarbij kaart en ontvanger bij elkaar horen en uitwisseling van 1 van de 2 niet zonder meer mogelijk is (zonder helpdesk).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina