1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wrt54g ?

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Orca45, 24 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb de alles in 1 pakket van ziggo.
    Ik werk sinds 3 weken met een router (de linksys wrt54g), steeds valt mijn internet weg, constant moet ik mijn router of modem resetten, en dan werkt het internet weer.

    Via TCP/IP protocol heb ik :
    het volgende IP adres gebruiken:
    192.168.1.100
    255.255.255.0
    192.168.1.1

    De volgende DNS server gebruiken:
    213.73.255.52

    Hij staat dus niet op: Automatisch een IP-adres laten toewijzen

    Ik lees dat meerdere mensen problemen hebben met de wrt54G.

    Is hier inmiddels al een oplossing voor ?

    Orca45

    P.S.
    Heb Linksys helpdesk gebeld, deze zeggen dat ziggo 1 maal per dag een IP proberen te sturen met nullen, dit kunnen de routers niet aan, en moet je de router dus ressetten. Oplossing, zet tussen je router en de stopcontact een tijdschakelaar, die 's nachts dus even offline en online gaat, dit zou het probleem moeten oplossen.
    Klinkt dit iemand bekend in de oren ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2008
  2. als je een oudere versie van de WRT54G hebt, versie 4 of lager, kan je een custom firmware erin zetten (tomate, ddwrt)

    Draai zelf tomato hier, en nooit meer problemen gehad.

    Waarschuwing: het flashen van firmware kan serieuze gevolgen hebben. Lees altijd goed wat je doet, en als je niet begrijpt wat je aan het doen bent, doe het niet!
     
  3. ik heb v5.1
     

  4. heb je de laatste firmware geladen?
     
  5. Je MOET de WAN poort instellen dat hij wel automatisch ip-adres gaat verkrijgen en dus ook niet de DNS zelf invullen. Verder is het een beetje vaag verhaal wat linksys tegen je verteld heeft met een ip-frame met allemaal nullen erin. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Als linksys daar niet tegen zou kunnen moeten ze dat fixen, maar ik denk dat het een broodje-aap verhaal is door linksys.

    Maar in je router moet je de WAN kant op automatisch zetten en daarna even je modem resetten, daarna als het modem helemaal opgestart is en alle lampjes goed branden de router resetten. Log daarna eens in in je router een kijk eens welk ip-adres je gekregen hebt en hoe lang de lease geldig is. Dat kun je in het status scherm zien. De leasetijd is de eerste keer 1 uur meestal, na dat uur krijg je bij Multikabel een veel langere leasetijd, de leasetijd is bij mij 42 dagen (=3628800 seconden) :
    Code:
    option dhcp-lease-time 3628800;
      option time-servers 172.31.254.155;
      option dhcp-message-type 5;
      option domain-name-servers 213.73.255.52,213.132.189.250,213.73.255.53;
      option dhcp-server-identifier 172.31.254.155;
    
     
  6. Router wrt54g

    [
    Dit zit niet in de router maar in het modem van ziggo
    je kunt het probleem als volgt oplossen:
    log in op het modem: http://192.168.100.1
    Gebruiker = admin
    password = motorola

    klik configuratie aan en haal het vinkje weg bij dchp server enabeld

    klik op save

    en reset alles een voor een en je hebt geen last meer
    ]Hallo,


    Ik heb de alles in 1 pakket van ziggo.
    Ik werk sinds 3 weken met een router (de linksys wrt54g), steeds valt mijn internet weg, constant moet ik mijn router of modem resetten, en dan werkt het internet weer.

    Via TCP/IP protocol heb ik :
    het volgende IP adres gebruiken:
    192.168.1.100
    255.255.255.0
    192.168.1.1

    De volgende DNS server gebruiken:
    213.73.255.52

    Hij staat dus niet op: Automatisch een IP-adres laten toewijzen

    Ik lees dat meerdere mensen problemen hebben met de wrt54G.

    Is hier inmiddels al een oplossing voor ?

    Orca45

    P.S.
    Heb Linksys helpdesk gebeld, deze zeggen dat ziggo 1 maal per dag een IP proberen te sturen met nullen, dit kunnen de routers niet aan, en moet je de router dus ressetten. Oplossing, zet tussen je router en de stopcontact een tijdschakelaar, die 's nachts dus even offline en online gaat, dit zou het probleem moeten oplossen.
    Klinkt dit iemand bekend in de oren ?[/quote]
     
  7. De DHCP van het modem heeft hier niks mee te maken. De DHCP van het modem werkt namelijk alleen wanneer het modem niet online of op standby staat.
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.6) PPC; 240x320; MDA Vario/2.1 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
     
  8. bedankt

    willemaarts bedankt, dit dchp uitzetten :applause:werkt inderdaad!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina