1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Traag internet? Zorg voor een nieuw ip-adres!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door ict-man, 23 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ermee spelen kan mee vallen.
    Als ik mezelf eens als voorbeeld neem, ik heb hier 1 router en 3 pc's.
    Op zolder heb ik nog eens 3 oude pc's staan, als ik van deze pc's en de router de macadressen neem, heb ik 7 mogelijkheden.
    Deze netwerkkaarten hebben ieder hun eigen mac-adres waarmee ik dan evt. naar hartelust kan werken daar ze in mijn bezit zijn.
    Gelukkig is het niet nodig. afkloppen

    edit:Mocht er misbruik komen, dat het enkele keren niet goed gaat, dan kan Ziggo evt. alleen het macadress van het modem gaan registreren, en daarmee verder werken op hun net.
     
  2. Ik vond het alleen zo vreemd dat ik niet meer in de modem kwam...

    Nu met het MAC van de Laptop geen probleem meer (storing is ook al opgelost)
    en ik ben van plan om het MAC adres te laten want als ik eens rechtstreeks op het modem moet aansluiten hoef ik geen reboot van het modem meer...

    Zit nu wel op een andere frequentie maar de snelheden zijn goed dus laat
    ik alles maar staan zoals het is...

    Ik dacht vanmorgen eerst dat een Kabel kapott was of de router overleden..
    Maar gelukkig niet....
     
  3. Behoren, is het juiste woord !
    maar helaas sinds landen als china & taiwan zich met de hardware bemoeien zijn er vele kopieen op de wereld te vinden

    en op zich is dit niet zo erg, aangezien de problemen zich alleen voordoen als deze 2 identieke macadressen zich op hetzelfde netwerk bevinden.
    clonen van een macadres door de router is 'optisch' naar de buitenwereld, de router meldt zich aan met dat macadres, extern, maar intern maakt hij gebruik van zijn "eigen" codering.

    op het moment dat 2 ziggo gebruikers zich aanmelden met hetzelfde macadres zal er geen probleem ontstaan, omdat ziggo communiceerd met het modem, welke op zijn beurt het adres weer opvraagt, na wijziging van macadres
     
  4. Totdat 2 gebruikers zich bij de DHCP server aanmelden met hetzelfde mac-adres -> hier ontstaat een conflict en voila, nu hebben 2 gebruikers trammelant met hun verbinding ipv 1.

    Oplossing, enkel en alleen mac-adressen gebruiken die je daadwerkelijk bezit, dwz actief zijn op een router/NIC die jezelf in bezit hebt. Op het moment dat je random een mac-adres gaat invoeren ben je een vorm van russische roulette aan het spelen. Hoe meer gebruikers random een mac-adres gaan invoeren, hoe groter de kans word dat er dubble mac-adressen binnen hetzelfde netwerk ontstaan.
     
  5. Ik zeg ook niet dat men random macadressen moet gaan invoeren, allee dat de kans op een dubbele groter is dan je zal verwachten

    de strategie van snellere verbinding door ander IPadres lijkt mij ook niet van toepassing, eerder een geval van lucky shot in the dark

    < en ander IPadres is ook te verkrijgen door (al dan niet tijdelijk) een andere router te plaatsen, of je pc adres te clonen >

    dan is het euvel ook opgelost

    - als je btw na de ip wissel je 'eigen' macadres <oude> weer inzet, is het adres nog eens aangepast
     
  6. Laptop van Ziggo monteur

    Ik heb hier nog een wazig voorbeeld van MAC adres en Ip nummer, Maandag is er een Ziggo monteur bij mij geweest om de internet verbinding te testen. Nieuwe splitter geplaatst modem reset en zijn laptop op het modem. Inderdaad een ander IP adres als wat ik normaal heb en een snelheid van +/- 20 Mb/sec (zoals het hoort) alles in orden volgens Ziggo :). Oké, mijn pc aan het modem en testen op speedtest.net krijg inderdaad mijn oude IP nummer en een snelheid van 5 Mb/sec :evil:.

    Volgens ziggo monteur is mijn PC het probleem :confused:. Maar wat het probleem dan is weet ie niet. Al van alles gedaan netwerkkaart verwijderd en opnieuw geinstaleerd, windows in veiligemodus (je weet maar nooit), PC van de buurman, laptop van het werk. Allemaal een ander IP nummer maar nog steeds 5 Mb/sec. Mijn PC mee naar Almeren (UPC fiberpower), via een router van € 50,- een download van 53 Mb/sec :evil:.

    Ik denk dus niet dat het probleem in mijn PC zit.

    Blijft de vraag waarom doet de laptop van Ziggo het wel op de goede snelheid op mijn modem en alle andere PC's niet.
    Wie heeft er een goed idee ? Ik hoor je denken, zorg dat je het MAC adres van de laptop van Ziggo krijgt.
     
  7. Misschien kan je bij iemand een netwerkkaart lenen ?

    of eentje oppikken in de lokale pcshop
    deze in je pc doen, en testen uitvoeren

    < zou je geen betere resultaten verkrijgen, kan je de kaart binnen 7 dagen meestal terugbrengen zonder problemen >
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina