1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Traag internet? Zorg voor een nieuw ip-adres!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door ict-man, 23 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien dat je een draadloos netwerk hebt wat stoort met iets anders??
     
  2. Lijkt mij niet. We hebben het hier over dat we verschillende computers rechtstreeks op het modem aansluiten.
    Wireless is te afhankelijk van diverse invloeden waardoor je nooit een zuivere test krijgt.
     
  3. Nogmaals, topicstarter heeft gewoon gelijk.

    Het wordt eens tijd dat er iemand mee gaat praten die weet hoe het netwerk in elkaar steekt. Ik heb al eerder verteld dat ik 2 jaar geleden hetzelfde heb meegemaakt en ook zo heb opgelost omdat multikabel destijds niets meer voor me kon doen.

    @ topicstarter: het lijkt mij het beste om niet meer te reageren op mensen die hun ongeloof hier uiten. Dit reageren geldt ook voor mijzelf overigens:oyeah: Als we gefocust blijven op het feit wat wij ervaren, komt er misschien wel iemand die het goed kan uitleggen wat er nu daadwerkelijk gebeurd. Ik heb het idee dat er toch een bepaalde route veranderd.
     
  4. Zo ey alle frustratie eruit? :D

    Je gaf indirect aan dat het allemaal komt door een 212 IP want op een 84 IP haal jij wel betere resultaten. Dan vraag ik me af waarom ik op mijn 212 IP wel gewoon de juiste snelheid haal. Verder onderbouw jij helemaal nix! Alles maar dan ook echt alles kan stom toeval zijn. Ik weet niet hoeveel kennis jij heb over netwerken en dergelijke maar laat ik jou vertellen dat snelheid problemen kunnen ontstaan door capaciteitsproblemen op jou CMTS/central. Ook al krijg jij een 82/84/212/213 IP adres je blijf op dezelfde CMTS zitten.

    En wat betreft je laatste deel daar heb ik deze gezegde voor: de pot verwijt de ketel... je snapt em al! :D
     
  5. Misschien zou Raymond willen reageren over de zin cq onzin van dit topic?
    Aan de andere kant vermoed ik dat ie niet gaat bevestigen dat het wel invloed kan hebben om te voorkomen dat onkundige klanten idd gaan rotzooien met hun MAC zodat andere klanten mogelijk zonder internet komen te zitten. :mrgreen:
     
  6. De ongelovigen zorgen weer eens dat de boel geheel offtopic raakt. Dit soort bevindingen zijn juist erg goed en kunnen meehelpen in het Ziggo drama. Toen ik hier twee jaar mee te doen had was multikabel helemaal niet negatief hierover en hebben we samen van alles gedaan om bepaalde dingen aan het licht te brengen. Nee bang zijn en niets doen heeft ons gebracht waar we nu zijn.

    Nogmaals, wij allemaal begrijpen dit technisch gezien niet. Overal censuur op gooien wat misschien wel eens verkeerd gebruikt kan gaan worden is zooo 2007:sleep:
     
  7. Ik heb geen idee hoe het ziggo-netwerk eruit ziet maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat wanneer het IP adres verandert dat de snelheid anders is.
    Dit heeft echter niet specifiek met een "212-range" of "84-range" te maken.

    Maar het lijkt mij aannemelijk dat bij zo'n snelheidsverschil, er gewoon een andere route gebruikt wordt, omdat het IP adres in een ander subnet zit en waarschijnlijk een andere gateway gebruikt.

    Het veranderen van het MAC adres, lijkt mij alleen niet zo'n goed idee... Alhoewel het volgens mij alleen direct conflicten geeft wanneer 2 dezelfde mac adressen in het zelfde netwerk zitten.
     
  8. Je gateway is altijd dezelfde, namelijk de CMTS waar je op zit. De enige reden die ik kan bedenken waardoor deze truc werkt, is dat je in een ander vlan terecht komt, maar die gelden dacht ik ook voor de hele CMTS.
     
  9. Now... vanmorgen hier geen internet.

    Wel telefonie en TV ... vreemd.

    Laptop aan de modem en modem resetten... yep... Internet.

    Eerste gedachte kabel of router defect want kan ook in de modem niet meer
    inloggen. Laptop aan de kabel... yep internet werkt.

    mmm.. Macadres van de laptop in de route gecloned..
    Modem opnieuw opgestart en Yeahhhh het doet het alles weer.

    Heb wel nu een andere IP maar is niet erg omdat het weer werkt.

    Vraag is alleen waarom kon ik niet meer in de modem inloggen??
    Heeft het ermee te maken dat iedereen nu met de mac adressen aan het
    spelen is??
     
  10. Theoretisch zou het kunnen maar het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat het komt omdat er een paar Ziggo klanten mee zitten te spelen.
    Er zijn miljoenen combinatiemogelijkheden en dan nog moet het MACadres binnen hetzelfde land of netwerk vallen?

    Een paar jaar terug in de Sonera tijd was het ernstiger. Omdat er problemen waren met bepaalde IP's gingen mensen een vast IP inkloppen en kwamen vervolgens in conflict met mensen die hetzelfde adres van de DHCP server toegwezen hadden gekregen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina