1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

poll problemen met internet ( trage connectie)

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door cpu_point, 23 nov 2008.

?
  1. 1440-1499 Purmerend

    6,9%
  2. 1500-1599 Zaandam - Wormerveer

    13,8%
  3. 1600-1699 Enkhuizen - Hoorn

    44,8%
  4. 1700-1799 Heerhugowaard-Schagen -Den Helder

    27,6%
  5. 1800-1899 Alkmaar

    0 stem(men)
    0,0%
  6. 1900-1939 Castricum

    3,4%
  7. 1940-1969

    0 stem(men)
    0,0%
  8. 1970-1999

    3,4%
  9. 1120-1159

    0 stem(men)
    0,0%
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik kom de laatste week niet boven de 12,5- 13,5 mb uit met geen een enkele meetmethode terwijl er binnen enkhuizen wel degelijk mensen zijn met goede downloads....
    maw we wachten morgen wel af en zien wel wat er loos is
     
  2. Het zou kunnen komen doordat steeds meer mensen hun modem resetten en dan de nieuwe snelheid hebben. Als de glasringen waarmee de netwerken aan elkaar hangen bijvoorbeeld door het verhoogde dataverbruik wat daar een gevolg van is vol beginnen te raken haal je niet je snelheid meer.

    Dan hoeft jouw CMTS nog niet vol te zitten, maar de lijn verderop kan dan vol raken. De problemen in de Beemster paar dagen terug waren denk ik ook te wijten aan een probleem in een glasring. Als daar een probleem op 1 punt zit moet alle verkeer wat normaal verdeeld over die ring loopt via 1 kant en krijg je een flessehals verstopping.

    Ik merk nu ook op mijn speedtest dat de capaciteit flink begint in te zakken tijdens 'spitsuur'. Voorheen merkte ik tijdens drukke periodes dat je met 1 verbinding niet de maximum snelheid haalde, maar met 6 tegelijk nog wel. Nu zie ik mijn 6-server-speedtest ook inzakken rond 20:00 uur.

    Het is dus even wachten tot er upgrades plaatsvinden denk ik.
     
  3. Ik heb vanmorgen om 11.30 uur monteur gehad hier, kon niks ontdekken aan modem heeft alleen een cai doosje vervangen, de downloads vanaf dat moment aangezet op 2 servers elk 4 treads met hele rits rommel-dvd's
    vanaf 12.00 uur tot op dit moment dus een periode van ruim 12 uur downloaden aan 1 stuk door.:lol:
    De downloadspeed blijft hier steken op 13,5-14,4 mb/sec. en is geen streep hoger te krijgen, indien je met meer treads aan de gang gaat dan zie je de downloadspeed per server terug lopen en blijft het totaal gemiddelde rond 13,5-14,4 mb/sec.

    [​IMG]

    Ook met speedtesten van diverse servers is dit het maximaal haalbare hier op dit moment en dat is wel eens anders geweest ( hoger dus).
    Ik wacht de verhoging wel af van december.... maar ik vrees dat wel wel degelijk een capaciteitsprobleem:confused: hebben in deze regio.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2008
  4. Gisteren is hier bij mij een monteur geweest,iemand met werkelijk verstand van zaken die niet alleen alles puntje voor puntje heeft doorgelopen en gemeten maar ook goed wist uit te leggen EN te laten zien <-- wat er nu aan de hand is.

    hier in huis is alles prima in orde en goed aangelegd was zijn 1e constatering,maar dat wist ik al,ik heb daar namelijk goed in geinvesteerd en de 4 monteurs die voor hem al waren geweest hadden dat ook al geconstateerd in de afgelopen 3,5 maand.

    ook tot aan de kast in de straat en tot aan de glasvezelring is alles "super strak" zoals hij dat dan noemde.
    verder kan een monteur niet meten of kijken,dat doet namelijk weer een ander team.
    maar hij zelf is zeer nauw betrokken geweest bij eerdere problemen van dezelfde strekking,het bleek er toen om te gaan dat er een routering probleem was waardoor er "verkeers opstoppingen" kwamen.
    men heeft dat toen aangepast door 2 switchen om te zetten en bepaald "verkeer" via een andere route te laten lopen waardoor het probleem was opgelost.
    dit was in de MK tijd en speelde zich af rond julianadorp.

    de storing word nu door gezet en hij gaat er ook zelf weer tijd in steken om dit nu serieus op te pakken en het in de gaten te houden.
    ik heb hier nu VEEL vertrouwen in,eens te meer omdat ik hem ken maar ook omdat ik hem al eerder in de MK tijd als monteur over de vloer heb gehad.
    maar ook omdat 1 van zijn kinderen bij mijn dochter op school zit EN hij ook op dezelfde kast/blok zit aangesloten.

    ik wacht het nu dus even rustig af.
    wat hij wel heeft gezien is dat er met mijn vorige storings meldingen NIETS is gedaan,het ligt er dus maar aan wie je treft als monteur of ziggo medewerker. [idioot maar waar]

    ik merk de laatste dagen wel dat men al met het probleem bezig is vanwege de veranderingen in mijn snelheid,ik heb nu niet meer de hele dag en avond last van enorm snelheids verlies,alleen nog in de "spits uren"

    waar wij het wel over eens waren is dat het zogenaamde "buren effect" dus gewoon nog bestaat maar dit eigenlijk een dom woord is. [maar het bestaat wel]
    dat is ook heel eenvoudig uit te leggen namelijk, of het nu een capaciteits probleem of een routerings probleem is waardoor het op sommige punten zo vol loopt dat de verdeling niet goed meer gaat,hebben de "gebruikers" dus last van snelheids verlies,en dat is en blijft simpelweg een "buren effect"

    en dat maakt dus helemaal niet uit WAAR het dan fout gaat.

    ik ben in ieder geval blij dat ik nu iemand heb getroffen die EERLIJK was en het ook goed en duidelijk uit kon leggen,maar het ook liet ZIEN.

    petje af voor deze monteur/medewerker. :applause:
     
  5. Bureneffect is inderdaad niet het juiste woord voor de spitsuren, maar zoals je het beschrijft klopt het inderdaad. Kijk maar eens naar het verkeer dat bij de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) langskomt op een dag, daar zie je duidelijk de spitsuren weergegeven. Als je daarbij optelt dat je geen garantie van 1 op 1 krijgt tot het adres wat je wilt bezoeken zitten sommige glasvezelverbindingen en routers op een moment gewoon aan hun maximum capaciteit en daalt de snelheid dus.

    Zit het capaciteitsprobleem in het Ziggo netwerk, dan kan Ziggo er wat aan doen. Ze zullen echter wel vasthouden aan hun overboekingsbeleid, omdat daar de prijs op gebaseerd is.
     
  6. Ik denk dat er ook weinig particuliere gebruikers zijn die zich een 1:1 internetlijn kunnen veroorloven en/of het geld ervoor over hebben. :lol: Een dergelijk lijntje word heel erg prijzig. Misschien leuk voor een (groot)bedrijf, maar niet interessant voor een particuliere gebruiker.
     
  7. Exact, maar het is altijd goed om even stil te staan waar je nu eigenlijk voor betaalt en wat dat in de praktijk inhoudt.
     
  8. Rare uitspraak, ik denk dat je zelf weet hoe vaak je het hebt aangekaart, ik zie bijna 20 serviceaanvragen op je naam staan.
    Een serviceaanvraag wordt alleen aangemaakt als die wordt doorgezet naar een volgende partij welke daarmee aan de gang gaat.

    Dat er niet direct een oplossing is gevonden in die tijd is natuurlijk vervelend, maar de reden daarvan is je denk ik al een stuk duidelijker geworden na de laatste monteur.
     
  9. Dat is dus een capaciteitsprobleem wat je ook bij ADSL hebt als de centrale te vol zit.

    Het buurmaneffect is een kreet uit de begintijd van kabelinternet toen iedereen in dezelfde straat op hetzelfde netwerk zat, net zoals bij je thuis. Als één van de buren op dezelfde kabel actief werd, werd de bandbreedte van die verbinding verdeeld over 2 mensen, werden er 10 actief dan over 10. ADSL had destijd het voordeel dat elke abonnee zijn eigen 'lijntje' naar de centrale had en dus ook een gegarandeerde snelheid, natuurlijk ook mits de centrale niet te vol zat.

    Wat je nu beschrijft is dus niet het buurman-effect wat ADSL verkopers nog steeds roepen, maar gewoon een capaciteitsprobleem wat ook bij ADSL voor kan komen. Maar het wordt natuurlijk wel veroorzaakt door je buren uit dezelfde gemeente omdat die op dezelfde CMTS (=centrale) zitten. :frons:
     
  10. het is helemaal geen rare uitspraak,de monteurs lezen altijd even de geschiedenis van een klant zoals die in het systeem staat bij de helpdesk,voordat zij naar de klant gaan.

    de helpdesk gaf zelf ook de laatste keer dat ik gebeld heb aan, dat er nog een storing open stond.

    deze laatste gaat het nu wel persoonlijk door zetten,zoals dat dus hoort.

    nu heb ik 2 vragen aan jou,
    1)waarom hebben de vorige monteurs die hetzelfde hebben gezien en geconstateerd het dan niet door gezet?

    2)jij zou mij op de hoogte houden weet je nog? als je het allemaal al wist waarom heb je dat dan niet gedaan en ga je nu op 1 zinnetje dat helemaal niet zo belangrijk is in,en ga je aan de rest van mijn bijdrage voorbij?

    jij hebt mij een aantal dingen beloofd weet je nog?
    ik zal dat hier niet plaatsen want dat heb ik jou beloofd,ik hou me er dus wel aan.

    ik word hier echt een beetje pissig van.:no:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina