1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

poll problemen met internet ( trage connectie)

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door cpu_point, 23 nov 2008.

?
  1. 1440-1499 Purmerend

    6,9%
  2. 1500-1599 Zaandam - Wormerveer

    13,8%
  3. 1600-1699 Enkhuizen - Hoorn

    44,8%
  4. 1700-1799 Heerhugowaard-Schagen -Den Helder

    27,6%
  5. 1800-1899 Alkmaar

    0 stem(men)
    0,0%
  6. 1900-1939 Castricum

    3,4%
  7. 1940-1969

    0 stem(men)
    0,0%
  8. 1970-1999

    3,4%
  9. 1120-1159

    0 stem(men)
    0,0%
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geen probleem hoor, ik snap de frustratie helaas maar al te goed...

    Als je kijkt naar het oud Multikabel netwerk, dan is die opgebouwd uit een aantal ringen. Die ringen komen niet overeen met de postcodes zoals nu in de poll neergezet.
    Daarnaast zijn er natuurlijk nog legio andere delen van het netwerk waar een en ander al fout kan lopen...
    Vandaar mijn reactie.

    Verder is het natuurlijk helemaal niet verkeerd dat klanten op deze manier meedenken, en proberen een en ander inzichtelijk te krijgen!!
     
  2. Het grote probleem hier in de omgeving is inderdaad opgelost. Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar het resultaat is er wel naar. Ben blij dat men op de HD op een gegeven moment het probleem in zag en het inderdaad doorspeelde. Zowel down als up kan het niet beter volgens de huidige abonnementsvorm.
     
  3. Zojuist een notebook aan het modem gehangen. 6883 down en 2862 up.
    De lage snelheid heeft dus niets met de installatie of router te maken.
    Het is iig duidelijk dat ik mij geen zorgen hoef te maken over mijn apparatuur. Mochten ze daar weer eens over beginnen. :rolleyes:
     
  4. Hier (1633 Avenhorn) ook nog steeds precies hetzelfde.
    Met Laptop getest, met PC netwerkkaart 1 of netwerkkaart 2, met router, zonder router, het maakt allemaal niets uit. Het maakt ook niet uit of ik Alkmaar, Groningen of Amsterdam kies.
    Twee December maar afwachten wat de monteur hier allemaal NIET kan vinden, misschien dat dan het balletje (de goede kant op ) gaat rollen.

    Ik heb gister zelfs een format c op mijn pc gedaan en Vista er opnieuw opgezet (was ik toch al een tijdje van plan) maar ook dat mocht niet baten. ( Duurde trouwens wel een tijd om alle updates weer binnen te krijgen met de snelheid die ik nu heb )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2008
  5. hier even een weergave van een boze melding via meldingsformulier :: nr 5 in de rij van de afgelopen weken:




    dit is al 3e melding inzake te lage download :
    download is maximaal 12,5-13 mb e.e.a. getest via speedtest.nl speedtest.net en via de vm multikabel speedtest en de coax speedtest.
    ik heb eeb abbonnement van 16 mb en vraag nu ook vriendelijk of mijn mails beantwoord kunnen worden en of mijn snelheid nu eens goed kan worden want hier betaal ik niet voor !
    graag een antwoord.
    hoogachtend,
    x.xxxxxx

    tel 0228-xxxxxx of 06-xxxxxxxxx
    ps ik hang nu al ruim 45 minuten aan de telefoon en geen helpdesk tot op heden aan de telefoon gehad en dat al 4 dagen !!!!!!!!!!!!



    om gek van te worden :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:
     
  6. nieuw modem ??

    update ::20:29 uur
    nu HD aan de foon, ze gaan nu online e.a.a nakijken...... zal wel monteur worden...

    ehhh... regio schijnt geen 16-20 mb aan te kunnen .... volgens HD...

    onderzoek loopt ...... zo meer info :)

    20:37 uur :
    monteur komt morgen tussen 12.00-17.00 uur modem zal vervangen worden ! schijnt fout te schijn ivm defecte batterij in modem ( zie logs bij modems met foon )


    morgen een update van de uitkomst monteur
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2008
  7. Wat is die foutmelding precies? Iets als 'Battery depleted'?
     
  8. Zowel bij mijn huidige modem als bij de vorige heeft steeds 'Depleted battery' in het telefonielog gestaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieuze melding is, eerder een verwijzing naar de (niet bestaande) UPS-batterij.
    Klachten over de snelheid heb ik niet en beide modems hebben ook anderszins steeds prima gewerkt (de vorige tot een blikseminslag daar een eind aan maakte...). Ik vraag me dus af of dit veel zal gaan helpen...
     
  9. Batterij zit er helemaal niet in, dat is dus een normale melding.
    Een ander modem zal niets uitmaken verwacht ik, want de snelheid wordt gewoon niet gehaald omdat het CMTS in Bovenkarspel waar Enkhuizen op zit blijkbaar 'vol' zit op dit moment. 'savonds haal ik ook niet meer de volledige snelheid als ik met 1 stream download. Blijkbaar wordt als het te druk wordt per verbinding de bandbreedte verminderd. Als je meerdere downloads gelijktijdig doet blaas je normaal je verbinding helemaal 'open' maar de laatste week zakt dit rond 20:00 uur ook wat in elkaar en die meting komt dan ook niet meer boven de 16Mbit met 6 gelijktijdige downloads. Eén losse download haalt dan vaak nog geen 8Mbit ipv 20.
     
  10. Toch blijft het een vreemd verhaal. Ik snap niet hoe dit zomaar kan ontstaan en hoe dit zich langzaam als een olievlek kan uitspreiden over Noord-Holland.
    Het is echt iets van de laatste paar weken. Verleden week had ik er al last van en jullie in Enkhuizen nog niet.
    Zijn mensen plotseling meer gaan downloaden? Veel nieuwe klanten of is er technisch gezien toch een probleem?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina