1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe stel ik mijn mobiel in voor email

Discussie in 'Internet - Email' gestart door js!, 22 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoe stel ik mijn mobiel in voor email van ziggo
     
  2. Moet je even kijken in gebruikershandleiding van je mobiele telfoon. Dit zijn dezelfde gegevens als van Ziggo. pop3 en smtp + account en wachtwoord. Kan wel per provider verschillen, maar dan moet je dat aan hun vragen.

    Tevens is het niet handig om je e-mailadres als accountnaam te gebruiken op een forum. Er zijn 'forumsweepers' die adressen pakken en deze worden dan weer gebruikt voor spam. Ja, dat gebeurt geheel automatisch.
     
  3. de smtp server zal die van je mobiele provider moeten zijn. de pop server die je dient in te stellen is dezelfde als dat je die thuis in outlook gebruikt, ook zo voor gebruikersnaam en wachtwoord.

    kortom: alle zelfde instellingen behalve de smtp server, daar stel je de smtp server van je mobiele provider in.

    suc6
     
  4. Ohw, hoeft niet altijd hoor ;)

    Maar je zal wel gelijk hebben!
     
  5. zolang je gebruikt wilt maken van Ziggo e-mail wel :)
     
  6. Normaal gesproken wel, maar er zijn enkele mobiele operators die alles voor poort-25 afvangen en doorzetten naar hun eigen smtp-server. Hierdoor hebben we wel eens verwarrende dingen zien gebeuren van mensen die volhielden dat ze het echt via smtp.quicknet.nl konden versturen. Aan de headers was te zien dat het in werkelijkheid via de smtp van de mobiele provider liep....
     
  7. is het niet zo dat, zodra de quicknet/ziggo smtp server ziet dat het netwerk waarvan het komt geen quicknet/ziggo netwerk is het weigert? lijkt mij wel toch?
     
  8. Jawel, dat klopt.
    Maar bij die betreffende mobiele provider (weet even niet meer of het nu vodafone was of een ander) kon je dus wel smtp.quicknet.nl instellen, maar je kwam in werkelijkheid dan bij smtp.vodafone.nl uit (als voorbeeld, weet dus niet meer welke provider het was, staat op dit forum ergens nog een bericht over). De providers firewall stuurde alle smtp-verkeer dan dus automatisch door naar de eigen smtp-server en het adres wat een klant invoerde maakte dan niets uit.
     
  9. ok duidelijk, zal ze waarschijnlijk een paar telefoontjes schelen. bedankt voor de info.:wink:
     
  10. Het was T-Mobile.

    Leuk detail: ik heb voor die club gewerkt, en de T-Mobile klantenservice weet dit niet... Al die moeite om de T-Mobile smtp in te laten stellen bij klanten voor niets geweest... :-S
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina