1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

storing 5044 tilburg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door tapmeester, 22 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi,

    Het blijkt nu dat mijn slechte verbinding word veroorzaakt door een slecht functionerende UBR. Die kan het internet verkeer niet aan. Heb de helpdesk gebeld en ze weten ervan maar weten niet wanneer dit probleem opgelost gaat worden. Ik neem aan dat ik niet de enige ben in het 5045 gebied. Als je hetzelfde ondervind als ik, hoge pings, langzame download( ik heb Z3 haal 150 kb/s download) en slechte telefonie, meld dit dan bij de helpdesk. Misschien als er meer mensen gaan bellen er snelller een oplossing komt.

    Groet,

    Tapmeester
     
  2. ...en toen was het stil.

    Vanaf het moment waarop ik gisteren mijn computer inschakelde heb ik geen verbinding meer met het internet. Met wat prutswerk is het me nu gelukt om die verbinding een klein beetje te herstellen, zij het dat het extreem traag gaat en het aantal websites dat ik kán bezoeken zeer beperkt is. Hopelijk blijkt het feit dat deze site voor mij nog wel te bereiken is mijn redding te zijn.

    Een scan met Network Diagnostics van Windows XP leert mij dat de fout waarschijnlijk ligt bij een DNS-server:
    De andere, 213.51.129.37 , geeft geen problemen en nadat ik deze handmatig heb ingevoerd bij mijn netwerkinstellingen lukt het me nu dus om enkele websites te bezoeken.

    U begrijpt, ik ben allerminst een computerexpert. En nu wil het lot ook nog eens dat ik door omstandigheden niet in staat ben om de Ziggo klantenservice te bellen, terwijl er toch wel enige haast geboden is bij het herstellen van mijn internetverbinding. Kortom: is er hier iemand aanwezig die mij verder kan helpen? Of zijn er meer mensen in Tilburg en omgeving die hier last van hebben?

    Met vriendelijke groet,
    Skeletor.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2008
  3. Zojuist contact gehad met de helpdesk.
    Sinds vrijdagmorgen is er hier een beperkte internetverbinding, met dien verstande dat ik niet alle websites kan bezoeken, en me mail op kan halen.
    Ik denk aan een dsn server die beperkt werkt.

    Na het modem gereset te hebben ben ik rechtstreeks achter dat modem gekropen met de pc, ik kreeg dan wel een ip van hun, met de twee bijbehorende dns-servers, maar toen werkte het surfen helemaal niet meer.
    De helpdesk gebeld, diverse mogelijkheden doornomen, waaronder ook het uitschakelen van de Norton en bijbehorende firewall.
    Er is een storing in Tilburg zei hij, maar om diverse dingen uit te sluiten toch met hem die stappen doorlopen.
    Het zou binnen 48 uur verholpen moeten zijn.

    Na het gesprek mijn router weer aangesloten, gelukkig kreeg ik mijn oude ip terug uit dezelfde reeks en ik heb weer beperkt internet.
    Ik wacht even zoals afgesproken twee dagen af, de derde dag even bellen :)
     
  4. Hmm, dit klinkt als exact hetzelfde probleem als ik zojuist gepost heb!
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14642

    Dat is geruststellend.
     
  5. Hier ook storing en beperkt bezoek van een aantal websites mogelijk.
    Er schijnt een storing te zijn in Tilburg die binnen 48 uur opgelost moet zijn.
     
  6. Volgens mij is het probleem verholpen.
     
  7. Het werkt inderdaad weer goed, kan tweakers etc. weer bereiken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina