1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing Internet Postcode 1462

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Ed, 22 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds afgelopen donderdag is de internetsnelheid met meer dan 75% gezakt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb al geprobeerd naar de HD te bellen, maar de Digitale Telefoon is dusdanig slecht van kwaliteit dat er geen doorkomen aan is. Wachttijd oké, maar dan gaat hij na een kwartier eindelijk over en dat is dan ook het enige wat ie doet.

    En als ik nu zo via mijn mobieltje naar de wachtmuziek luister gaat alles niet zo goed daar hahaha. Damn, ene moment moet de luidspreker harder om iets te horen en dan lijkt het wel of het alarm van een auto afgaat. Ach ja... maar goed, meer mensen last van in de omgeving Beemster? Dit is hier namelijk nieuw, zo'n storing ;)

    Oja, de server in Alkmaar heeft voor mij altijd zijn werk goed gedaan. Was nooit verschil met Amsterdam of Groningen.
     
  2. Net de HD aan de lijn gehad.
    Ondanks dat ik wel verbinding heb en het 'online' lampje ook gewoon aan staat, schijnt het modem voor de HD onbereikbaar en dus offline te zijn. Meer mensen die dit meegemaakt hebben of juist nu meemaken?

    Ik heb hier nog een splinternieuw modem staan (welke we hebben gekregen bij de aanvraag voor 'Alles in 1 Extra' maar niet nodig was volgens de toenmalige monteur omdat we reeds een goede hadden)... zou het het waard zijn om deze er tussen te plaatsen en te activeren? Of inderdaad maar wachten op de monteur, die 2 december pas komt?
     
  3. Hey Buurman, hier in De Rijp (postcode 1483) is het ook dramatisch gezakt!

    Je bent niet de enige in de regio :roll:
     
  4. Dus heeft het geen zin om de modem te vervangen. Misschien zou je zo vriendelijk willen zijn om deze storing te melden bij de helpdesk? Meer meldingen, misschien dat ze er sneller iets aan kunnen doen. Het ligt dus niet aan de huishoudens zelf, maar aan de infrastructuur.

    Heb je trouwens een 'Alles in 1' pakket?
    Zelfde modem als voor de 'Alles in 1' tijd?
    Ik heb namelijk wel een nieuwe modem gekregen, maar is niet aangesloten, gewoon de 'oude' Motorola.
     
  5. Postcode 1486 (West-Graftdijk)
    Alles in 1 Extra

    Ook ik ervaar de dramatische verslechtering qua snelheid. Internetten is zo traag dat het lijkt of je weer meer een oud ISDN aan het werk bent. Upload blijf wel goed.

    Ook bij mij is de telefonie zeer slecht. Als ik iemand bel dan horen zij mij prima. Maar ik hoor ze zeer slecht. Het is alsof een een breuk in de kabel zit waardoor het geluid constant aan/uit gaat.

    Zal ook de HD maar gaan bellen in de hoop dat we zo ze kunnen aansporen om dit te onderzoeken.

    [​IMG]
     
  6. Jouw problemen zijn zeer herkenbaar. Nu weet ik zeker dat het niet aan onze installatie ligt. Als je zou willen bellen, heel graag, laat je aub niet asfschrikken door de wachttijd. Meldt even dat er meer klachten zijn uit jouw buurt en via het forum ook te lezen zijn. Ik ga nu ook weer bellen!
     
  7. Heb net wederom gebeld met de helpdesk en daar zat een aardige persoon die gebruik ging maken van een 'oud' Multikabel tooltje ipv die 'nieuwe' van Ziggo ;) en daar was de modem wel zichtbaar, dit duidt volgens hem op een wijkstoring en dus een echte storing. Men gaat er in ieder geval wat aan doen! Tevens wordt er nu gekeken naar wat dat te maken heeft met De Rijp en West-Graftdijk. Misschien dus net een niveau hoger dan een wijkcentrale. Zodra ik iets hoor of merk, laat ik het weten!
     
  8. Ook net gesproken met de HD (wachttijd ongeveer 12 minuten) en wordt zo terug gebeld. Hij kon niets bijzonders vinden. Mijn kabelmodem was wel normaal te vinden door hem. Gaat zo nog aantal dingen met mij doornemen en als er verder niets wordt gevonden komt er een monteur. De melding gaat dan ook naar andere afdeling die kijkt of er niets anders aan de hand is en zo ja dan wordt de afspraak weer geannuleerd.

    Over telefonie bedacht ik mij dat de Upload wel goed is en andere horen mij ook goed.

    Mijn download is slecht en ik hoor iemand ook bijna niet.
    Dit zal ook de reden zijn waarom de telefonie zo slecht is.
    Dit ook gemeld aan de HD.

    Als ze terug hebben gebeld zal ik daar de conclusie ook hier vermelden en zal ook aan de HD melden wat jij net hebt gemeld.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2008
  9. Nu je het zo zegt, dat zou er best eens mee te maken kunnen hebben.

    Graag... ik heb alles al gemeld, ook de omliggende dorpen.
     
  10. Update na teruggebeld door HD.
    Er komt een monteur langs op 1 dec. Lekker snel als je problemen hebt met telefonie. Hij zou erbij vermelden dat er meer problemen zijn en hem ook gewezen dat er hier een topic over is. Hopen dat we er zo achterkomen.

    Wordt zeker vervolgd en voor de mensen uit dezelfde omgeving meld je probleem bij de HP zodat er sneller inzicht komt in het probleem. Anders sturen zij monteurs naar iedereen en dat helpt niets voor dit probleem ben ik bang voor.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina