1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

1x per 2 uur gedisconnect

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door berenland, 22 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    het probleem wat ik heb met het ziggo abbo (alles in 1 pakket) is het volgende.

    Het probleem: per 2 uur wordt ik compleet gedisconnect van het internet. Het duurt maar een paar seconde.. en dan ben ik weer terug online.

    De oplossing: (volgens ziggo) mijn router zou niet goed zijn, omdat mijn modem niet disconnect (volgens ziggo)

    Mijn acties: Ik heb om bovenstaande reden mijn oude router vervangen voor een nieuwe *belkin N1 Vision* Heb alle kabels vervangen, en de switch die ik er tussen had staan verwijderd (een 3com Superstack 4600 24 poorts (10-100-1000 Mb)

    De situatie nu:
    Nog steeds disconnecties per gemiddelde van 2 uur. Dit is heel vervelend want alles (irc, msn, online games, etc) wordt dan volledig de verbinding gereset. het duurt maar een paar seconden maar voldoende om alles in de war te schoppen.

    De vraag:
    Kent iemand dit probleem? En zo ja? Waar lag dit bij jou aan? En weet iemand misschien een handige tool waar ik deze disconnecties kan aantonen?

    Eindresultaat: Nog niet bekend, maar ik zit er aan te denken om maar weer te switchen naar een andere provider, want hier word ik niet blij van zo.. Maar als iemand van jullie dit kent, en mijn probleem kent.. dan hoor ik het graag. De snelheid e.d. is prima. TV signaal is ook goed
     
  2. Dit probleem is hier ook aanwezig. Zit nu al uren in de wacht bij de helpdesk.. :pompom:

    Net kwam ik dus dit forum tegen. Ik denk dat dit probleem zich hier nu zo'n twee weken voordoet? Ik was aanvankelijk in de veronderstelling dat het te maken had met het aansluiten van een draadloos signaal van beneden (modem) naar boven (computer).

    Verder vandaag een brief binnen gekregen met een modem activatiecode en wachtwoord. Wat moet ik hier mee doen? Internet doet het nog steeds (was voorheen @Home). Heb net de modem ge-reset. Nog niks moeten activeren of wat dan ook. Dit is mijn snelheid:

    [​IMG]

    Komt dit overeen met Alles-in-éen Plus, ik heb geen idee namelijk.
     
  3. @berenland:
    Hoe lang is de leasetijd die je van Ziggo krijgt en die je in de router kunt opzoeken ?

    Ik neem aan dat je de configuratie zo gezet hebt dat je automatisch ip-verkrijgen (DHCP client) hebt ingesteld in je router (bij WAN deel) ?
     
  4. Berenland: Laatste activiteit: 22 november 2008 02:39
    Gizzo: Laatste activiteit: 22 november 2008 15:50
     
  5. :)
    Maar ik ga nu wel even mijn belkin aansluiten voor die update

    die ligt nl. nu in de kast te vergaan, omdat hij regelmatig het wireless uitzette.

    kan me weer € 50,- opbrengen :P
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina