1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

voice mail

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door longbigbear, 20 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. waar kan je je voicemail boodschap inspreken en hoe kan je zien of er een voicemail bericht is?


    Dirk
     
  2. Voicemail instellen en afluisteren gaat via 1233. Mogelijk wordt er gevraagd om een toegangscode. In @Home gebied is dit 4444. Of er in de andere gebieden een toegangscode gevraagd wordt weet ik niet.

    Voicemailmelding is mogelijk wanneer je apparatuur daarvoor geschikt is (FSK protocol). Over het algemeen kun je stellen dat als je toestel geschikt is voor voicemailmelding en nummerweergave werkt, voicemailmelding ook werkt.
     
  3. Het systeem van voicemailmelding is een achterhaald systeem.
    Het zou zeer wenselijk zijn als Ziggo gebruik gaat maken van het voicemail belberichtsysteem.
    Hierbij komt het nummer van de voicemaildienst automatisch in het scherm van de nummerweergave te staan als gemiste oproep. (Tenzij je het telefoontje van de voicemaildienst aanneemt). De voicemaildienst belt jou dan gewoon op.
    Je kan dan de voicemaildienst automatisch terugbellen.
    De provider van mijn mobiele telefoon heeft ook deze dienst.
    En KPN Telecom heeft het voor vaste telefonie ook ingesteld.
    Niet alle telefoons hebben een geintegrereerde voicemailmelder en bij niet alle telefoons werkt deze melder. Ik heb zelf een Siemens telefoon.
    Nummerweergave werkt prima, maar de voicemailmelder... nope.
    De stuttertone bij nieuwe voicemail bij het opnemen van de telefoon valt nauwelijks op.
    Het bevreemd me overigens dat in de telefoniehandleiding geen melding wordt gemaakt van voicemailmelding, terwijl Ziggo toch echt een envelopje laat knipperen op mijn Philips telefoon. Ook van een stuttertone
    wordt nergens melding gemaakt. Ik dacht zelfs aanvankelijk dat het een storing was in de verbinding en heb de helpdesk gebeld.
    Het kan zo zijn dat Ziggo "deze dienst officieel niet aanbiedt" (voicemailmelding) en na enkele jaren kan laten verdwijnen, zo was dat althans wel bij UPC.
     
  4. Volgens mijn welingelichte bronnen werkt stuttertone op de UPC lijn nog steeds als er een nieuw VM bericht klaarstaat...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina