1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen internet via router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door labdog, 20 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik krijg maar geen internetverbinding via m'n router.
    Ik heb m'n comp.naam in de router instellingen gezet. zowel modem als router opnieuw gestart.
    Maar heb geen verbinding.:evil:
    Als ik m'n laptop direct aan de modem zet wel verbinding,lijkt of modem de router niet herkent?

    iemand een idee??????????????????
     
  2. Computernaam is niet meer nodig !
     
  3. wat moet ik nu invoeren in m'n router ?????:?
     
  4. bij hostnaam in elk geval niets, blanco laten.
     
  5. maar m'n laptop werkt wel met een comp.naam.
    het is natuurlijk wel een oude at home internet verbinding, nu werkt men zonder comp.naam.
    Geld dit dan ook voor oude verbindingen.:!:

    ik probeer het vanavond in ieder geval.
     
  6. Je hebt toch wel even je modem gereset nadat je de router aangesloten hebt ? Elke keer als je een ander apparaat op je modem aansluit moet je het modem even resetten.
     
  7. Het is misschien niet meer nodig maar zolang ik mijn oude cc nummer in mijn router heb staan is mijn IP al bijna 2 jaar hetzelfde. Vul ik niets in, of een willekeurig woord of nummer krijg ik een geheel ander IP en als ik die trace ook een geheel ander toegewezen cc nummer.
    Als het Ziggo netwerk met dynamische IP nummers werkt hoe kan het dan dat zodra ik mijn oude cc nummer weer invul ik altijd weer het IP nummer krijg dat ik al bijna 2 jaar heb (sinds @Home mij geforceerd een ander IP heeft gegeven i.v.m. snelheidsprblemen, tenminste dat was het verhaal van de technische dienst toen) ?
    Dat kan toch geen puur toeval zijn.
     
  8. En nu werkt het opeens niet meer, vorige week nog wel :confused:
    Wat ik ook invul, het IP dat ik bijna 2 jaar had krijg ik niet meer.
    Met of zonder router en wat ik ook invul, na herstart van mijn modem en evt. router krijg ik nu een ander IP.
    Is er iets veranderd in de regio Groningen ? Zo ja heeft het er helaas weer niet voor gezorgd dat ik de goede snelheden heb.
    Ik zou weer kunnen proberen de helpdesk te bellen, ik heb er echter meer vertrouwen in dat hier iemand is met een mogelijke verklaring.
     

  9. Messed-up : Ik heb sinds dinsdag ook een ander IP adres, gelukkig bedraad zonder router !
     
  10. Waarschijnlijk heeft een andere abonnee "jou" oude ip-adres toegewezen gekregen. De DHCP server geeft het eerst vrije ip-adres af aan de eerst volgende host die een ip-adres aanvraagt.

    Kan gebeuren in een netwerk waar DHCP word toegepast, IP-adres kan wijzigen, en als je zelf het modem/router gaat herstarten maak je de kans alleen maar groter dat je een ander ip-adres krijgt, aangezien de lease die jij hebt op dat moment namelijk vrij gegeven word, en daarmee het ip-adres vrijgegeven word voor uitgifte. Als vervolgens in de tussentijd een andere host om een ip vraagt kan het heel goed zijn dat die het ip-adres krijgt wat jij net nog had.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina