1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wat is een activatiecall?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Hessel!, 19 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wacht nu een week op het moment dat mijn nummer van de oude telefonie provider wordt overgezet naar Ziggo. Als ik nu bel met Ziggo komt het nummer van mijn oude provider al wel in de nummer melder te staan, maar een telefoontje komt nog binnen via mijn oude provider. Als ik een vraag stel via Tess hierover krijg ik het volgende antwoord :

    "Zodra wij je machtigingsformulier hebben ontvangen en je de activatiecall hebt uitgevoerd, wordt je telefoonnummer binnen zeven werkdagen overgenomen. Je ontvangt een bevestiging van je oude aanbieder dat het telefoonnummer is overgenomen met de datum van overname. Vanaf deze datum kun je bellen en gebeld worden via Ziggo."

    Het machtigingsformulier is verstuurd. Ik kan bellen met Ziggo, maar nog niet gebeld worden. Het nummer is al bekend bij Ziggo. Ik heb nog geen bevestiging gekregen van mij noude provider.

    Maar wat is een activatiecall? Betekend dit gewoon het activeren van het modem via internet?
     
  2. Volgens mijn oude Casema-installatiehandleiding: nummer 1330 bellen.
     
  3. Maar zoals hij zelf zegt, heeft hij nog geen bevestiging van zijn oude provider. Dus zal zijn nummer nog niet doorgeschakeld zijn naar de 'nieuwe' provider. Zijn nummer is al bij Ziggo, alleen het deel wat voor ontvangst op dat nummer zorgt zit nog bij de oude provider.
     
  4. Mijn mededeling was het antwoord op de vraag 'wat is een activatiecall?'.

    Volgens de eerdergenoemde handleiding moest ik eerst 1330 bellen (als er een kiestoon was) en dan zou de portering na een aantal dagen rond zijn. Er staat me bij dat dat ook zo is gegaan.
     
  5. Bedankt voor de reactie.

    Maar er is mij niets bekend van bellen met nummer 1330. Dit staat niet in de begeleidende brief. Er wordt alleen gesproken over activatie van het modem :confused:

    Ik heb al gechat met Ziggo thuishelp, maar die adviseerden mij om te bellen met de technische helpdesk. Dat zal ik vanavond dan maar doen.
     
  6. Het uitvoeren van een activatiecall komt ook niet meer voor in een vrij recente stap-voor-stap-aansluiten folder over telefonie. Ik denk dat Tess je een oude instructie heeft voorgeschoteld (O, Ziggo is zo goed in communiceren... :evil:).

    In die folder wordt geen termijn genoemd, maar 'Zodra u op uw oude telefoonaansluiting geen kiestoon meer hoort...' zou een en ander in orde moeten zijn. Dit moet blijkbaar vanzelf gebeuren, nadat de machtiging voor nummerbehoud is verzonden. Was dat inmiddels al meer dan een week geleden? Dan is de helpdesk bellen inderdaad beter, denk ik.
     
  7. De machtiging tot nummerbehoud hebben ze al sinds begin oktober in bezit. Mijn alles-in-een pakket is vorige week binnengekomen. Ik kon toen na aansluiting en activatie al meteen bellen op de Ziggo lijn met het aangevraagde nummer. Maar de inkomende telefoontjes komen nog binnen op de lijn van mijn oude provider. Dus zowel Ziggo als KPN hebben nu mijn nummer :rolleyes:
     
  8. Hier precies dezelfde situatie.

    Als vanuit mijn KPN IPB situatie naar mijn mobiel bel verschijnt nog steeds mijn nummer op mijn mobiele telefoon.

    Als ik vanuit de Ziggo situatie naar mijn mobiel bel verschijnt eveneens hetzelfde nummer op mijn mobiele telefoon.

    Als vanaf mijn mobiele telefoon mijn vaste nummer bel komt deze alleen binnen op mijn KPN lijn. Nummer is door 2 partijen in gebruik, alleen de routering zorgt ervoor dat het nummer enkel binnenkomt op de KPN lijn. Het in gebruik zijn bij 2 partijen is echter een situatie die nooit zou mogen ontstaan, dus er gaat lijkt mij niets niet helemaal goed bij Ziggo met het overnemen (handshake) met de partijen waarvan de telefoonnummers overgenomen moeten worden.
     
  9. Klinkt me zo bekend in mijn oren...
    Zo ging het bij mij ook, oorzaak was dat de nummerportatie niet gelukt was en dat ik nu een ander nummer heb.

    Herstel, inkomende telefoontjes werkten bij mij toen niet. (nadat Telfort het nummer had afgesloten)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina