1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp instellingen apache/php via @work

Discussie in 'Internet - Email' gestart door darksidebadman, 19 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Weet je dat wel zeker?, want ik kan hier ook mail sturen via meerdere hostingproviders, dat word helemaal niet uitgaand geblokkeerd. Ik hoef alleen bij die providers maar via inloggegevens aan te melden om mijzelf te identificeren. Maar uitgaand poort 25 wordt hier niet geblokkeerd. Het zou kunnen dat dit in Casema gebied wel zo is, maar dat kun je simpel even testen door een telnet verbinding te proberen naar de smtp server van je hoster.

    Je kunt dit doen door een DOS (cmd) venster te openen in Windows en daar te typen:

    Code:
     
    C:\>telnet smtp.xs4all.nl 25
    
    Nadat je op [enter] drukt maak je verbinding met de smtp server van xs4all.nl in dit voorbeeld en komt er op een leeg scherm het volgende te staan:

    Code:
    220 smtp-vbr5.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Fri, 24 Jul 2009 20:51:36 +0200 (CEST)
    
    Zie je dat ook, dan kun je uitgaand gewoon smtp sturen en zou je dit dus ook via je eigen hosting provider kunnen doen. Je eigen hosting provider moet dan wel authenticatie ondersteunen waarbij je dus je inlog-gegevens die je ook voor pop gebruikt ook voor smtp gebruikt, maar dat kun je instellen in outlook. Op die manier verstuur je dus niet meer via Ziggo, maar via je eigen hoster.
     
  2. Ziggo laat het toe dat je vanaf andere domeinen e-mail verzend via hun SMTP server. De voorwaarde is alleen dat het wel een geldig domein is .

    Dit wordt gecheckt op basis van of (iig) er een geldig MX record bestaat voor het domein. Het is door Ziggo niet te checken of het e-mailadres zelf bestaat.

    Zowel Outlook als de Ziggo mailserver doen niets 'vreemds' met de mailheaders. Om welk domein gaat het ? (Anders even via PM indien je het niet publiekelijk wilt posten)
     
  3. Dat is onjuist! Als je contact maakt met de smtp server van Ziggo, en je geeft een FROM mailadres op, dan checkt ziggo LIVE bij de server die in de MX van dat mailadres staat, of die server mail accepteert voor dat mailadres.
    Met andere woorden: Terwijl je mail verzendt, kijkt Ziggo of je op je afzenderadres ook mail kan ontvangen.
     
  4. Dat is naar mijn mening niet waar. Het enige wat de Ziggo SMTP server KAN checken, is of het FROM e-mailadres bestaat in HUN mailomgeving en/of het FROM e-mailadres een geldig MX record heeft.

    Voorbeeld:

    220-smtp3.tb.mail.iss.as9143.net ESMTP Mon, 31 Aug 2009 20:40:40 +0200
    220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
    220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
    220 charged per attempted recipient at international postal rates.
    HELO localhost
    250 smtp3.tb.mail.iss.as9143.net Hello .................
    MAIL FROM: ditemailadresbestaatniet@google.nl
    250 OK

    Denk je nou echt dat dat e-mailadres bestaat?
     
  5. Ik had het niet over 'het bestaan' van een emailadres, maar over dat de server die in de mx van het from-adres staat 'de mail accepteert'. Klein verschil in definitie. Maar je hebt gelijk, op een catch-all adres is het bestaan van een mailadres niet te controleren.

    Overigens lijkt het er op dat Ziggo vandaag de verificatie heeft aangepast en geen LIVE check meer doet. Ik ga zometeen even testen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2009
  6. Er wordt wel degelijk terwijl jij een smtp mail probeert te versturen live een verbinding gemaakt met de mailserver van de 'afzender' en er wordt gekeken of het afzender-emailadres mail accepteert. Doet die dat niet, dan wordt jouw mail niet verzonden. Hetzelfde geldt voor de bestemming van je mail. Voor Google adressen en nog een aantal (catch-all) gaat dat niet op omdat die blijkbaar intern pas checken of een adres bestaat. (je krijgt dan een bouncemail terug later) Je kunt dus rustig een niet bestaand email adres gebruiken van een catchall server. Maar in elk geval moet je hier wel rekening mee houden. Een ongeldig afzenderadres of bestemming wordt (normaal gesproken) niet verzonden.
     
  7. Ik heb even 'meegekeken' in het tcp-verkeer op een ontvangende smtp server. Sinds 31-08-09 checkt Ziggo niet meer LIVE. Waarschijnlijk hadden ze teveel problemen hiermee.

    (Ze deden het ook niet netjes: tijdens de live check boden ze een mailtje aan op zonder een afzenderadres in te vullen. Veel mailservers vallen hierover en geven een 500 retour, zodat ook de smtp server van Ziggo een 500 geeft aan de gebruikers.)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina