1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp instellingen apache/php via @work

Discussie in 'Internet - Email' gestart door darksidebadman, 19 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik maak gebruik van ziggo zakelijk, voormalig @Work
    Ik heb een apache webserver draaien en ik kan sinds kort geen email meer versturen via smtp.atwork.nl (Krijg een access denied )
    Ik heb vervolgens het smtp adres veranderd in mail.home.nl en daar kreeg ik de volgende foutmelding
    Ik heb toen het email adres (in de php.ini) veranderd in abuse@home.nl (Wist ik zeker van dat het adres zou moeten bestaan) en vervolgens werkt het wel!

    Iemand hier ervaring mee? want denk niet dat het echt gewenst is dat ik abuse@home.nl ga lopen spoofen
     
  2. Kan je niet een e-mail adres van jezelf daarvoor gebruiken dan?
     
  3. voorheen wel nu niet meer, dan krijg ik de bovenstaande <i>550-Verification failed</i> error en een @home email adres heb ik niet en hoef ik ook niet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2008
  4. Ik denk dat je beter even met de zakelijke helpdesk kunt bellen en daar je probleem voorleggen. Er zal wel iets daar in de configuratie gewijzigd zijn dan.
     
  5. Heb ik vanmorgen ook gedaan. Nou is het alleen hopen dat ik terug gebeld ga worden. Want dat gebeurd vaker niet dan wel (Op enkele uitzonderingen bij de zakelijke helpdesk na). Ik maak inmiddels vreugde dansjes als ik terug gebeld wordt :pompom:
    Tot die tijd laat ik als email adres wel abuse@home.nl staan, dat werkt en het is toch alleen voor test doeleinden.
     
  6. Ik zou dit persoonlijk niet te lang zo laten staan. Als de abuse afdeling in de gaten krijgt dat jij hun emailadres spoofed denk ik dat je vrij vlot een waarschuwing te pakken hebt. Het is maar een tip.

    Wat ik niet begrijp, het is natuurlijk heel vervelend dat het niet meer werkt, maar waarom in de tussentijd een adres gaan spoofen (en dan ook nog abuse@home.nl kiezen) en niet in de tussentijd wachten? Nu ben jezelf ook met (nogal) illegale praktijken bezig, en als er gedonder komt heb je jezelf natuurlijk niet in een heel erg handige positie geplaatst.
     
  7. IK heb een deadline te halen en de enige waarheen ik mail is mezelf (om te testen of alles werkt)
    Ik heb geen dagen (of weken) de tijd om te wachten tot ze met een oplossing komen. daarbuiten zie je alleen in de headers het adres staan het from adres en reply-to adres zijn mijn eigen mail adressen
     
  8. Dat snap ik, maar ik heb ook een idee hoe diezelfde abuse afdeling zal reageren als ze er lucht van krijgen. Die zullen dit verhaal waarschijnlijk niet of niet zo makkelijk slikken. Waarschijnlijk heb je direct een waarschuwing te pakken.
     
  9. Is het niet toevallig zo dat voor Ziggo zakelijk ook smtp.ziggo.nl gebruikt kan worden?
     
  10. Nope die had ik al geprobeerd. En nog steeds niet terug gebeld btw
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina