1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Overgestapt van Ziggo naar Telfort --> niet bereikbaar voor ziggo klanten telefonie

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door michel242, 19 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben dus overgestapt van ziggo vast bellen naar telfort vast bellen en nu kunnen ziggo/upc telefonie klanten mij niet meer bereiken, het nummer is dus wel overgezet ik kan wel gebeld worden door mensen die via kpn bellen of mobiel.
    Heb geen idee wie ik nu moet gaan bellen en ben bang van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
    Zelf denk ik dat er bij het overzetten iets mis is gegaan.
    meer mensen hier last van?
     
  2. Als Telfort op dit moment je provider is dan zijn zij het aanspreekpunt voor jou, je bent tenslotte nu bij hen klant. De Ziggo helpdesk zal nu weinig meer voor je kunnen doen aangezien je geen klant meer bent van Ziggo (iig op telefonie gebied, en daar gaat je probleem over).

    Als er iets fout is gegaan met het overzetten van het nummer, zal het proces om dit te herstellen van uit de helpdesk van Telfort in werking moeten worden gezet.
     

  3. Ik heb inmiddels gebeld met telfort en zij gaan nu kijken of ze het kunnen veranderen...ze houden nu een log bij.
    maar denk wel dat bij het overzetten er iets mis is gegaan.
     
  4. Dat zou heel goed kunnen, alleen omdat je nu klant bent bij Telfort en niet meer bij Ziggo zijn zij zoals aangeveven nu jou aanspreekpunt en zul de de helpdesk van Telfort nodig hebben.
     
  5. Tussen de telecomproviders is afgesproken dat routeringsproblemen zoals deze opgelost dienen te worden door de provider van het a-nummer (de beller). De eigenaar van het b-nummer (de gebelde) zou volgens de afspraken tussen de providers dus de eigenaren van de a-nummers moeten vragen contact op te nemen met hun provider.

    In de praktijk kunnen beide providers het probleem wel bij elkaar kwijt, dus mogelijk komt het vanzelf goed nu je het bij Telfort gemeld hebt. Als het te lang duurt, kun je altijd vragen of degenen die je niet kunnen bereiken hun probleem bij Ziggo willen melden.
     

  6. De oorzaak van het probleem ligt inderdaad bij Sicko. Zij 'behandelen' het gebelde nummer als een eigen nummer en zetten het niet door naar het Telfort-netwerk. Vandaar dat het ook alleen Sicko klanten treft...
     
  7. Het heeft niet zoveel zin om te reageren op een topic wat al 2 maanden geleden speelde. Da's allang opgelost.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina