1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Foutmelding (geen signaal) bij aantal zenders

Discussie in 'Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)' gestart door rofab, 18 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een aantal dagen krijg ik bij een vast aantal zenders twee meldingen. Eerst komt de melding "E38-42 geen signaal" gevolgd door de melding "E37-32 foutmelding".

    Deze foutmeldingen komen altijd bij dezelfde zenders voor (BRT, Ketnet, CNN).

    Weet iemand hoe dit probleem kan worden opgelost? Heb de decoder al gereset (aan- en uit gedaan), maar probleem blijft.
     
  2. Het lijkt er op dat deze zenders gestoord worden door een "stoorzender" als bv. een DECT-telefoon o.i.d.
    Daar is in het forum al heel veel over geschreven. Gebruik de zoekfucntie.
     
  3. Thomas,

    Ik heb alle mogelijke stoorzenders verwijderd uit de kamer waar de Humax staat. Heb daarnaast ook alle zenders opnieuw geinstaleerd. Zonder resultaat. Nog steeds dezelfde zenders die genoemd foutmelding geven...
     
  4. Is alle bekabeling en bijbehoren (stekkers ed) ook van voldoende kwaliteit en afscherming?
     
  5. Rofab,
    Helaas kan de storing ook afkomstig zijn van de buren of van een nieuw geplaatste KPN-mast voor Digitenne.
    Zoals Excalibur al schreeft, ik zou m'n kabels en connectors maar eens controleren.
    Je kan ook d.m.v. een kort coaxkabeltje (een goede, met aangegoten connectors) de decoder direct aansluiten op het Ziggo overnamepunt cq. de Ziggo-doos in de huiskamer en kijken hoe de ontvangst dan is.
     
  6. Hoi Thomas,

    Heb de Humax gisteren in de huiskamer aangesloten en alle zenders waren zonder storing beschikbaar. Goed nieuws dus.

    Daarna weer in de slaapkamer aangesloten en helaas...RTL 8, TMF, CNN, Ketnet etc. allemaal weer slecht of niet te ontvangen, met dezelfde melding. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat een toch wel vrij prijzige decoder simpelweg niet werkt omdat er ergens in de omgeving een storingsfactor zit.

    Ronald
     
  7. Dat ligt dus niet aan de prijzige decoder maar aan de goedkope kabel die je hiervoor gebruikt. Enige oplossing om je aanvoer signaal voor je prijzige decoder te verbeteren is ook het gebruik van iets prijzigere en kwalitatief betere kabel.
     
  8. Je stelt dus dat de storing niet voort kan komen door eerdergenoemde eventuele nabijheid van (dect)telefoon, digitenne bij de buren etc.?
     
  9. Als het goed is zal de decoder goed afgeschermd zijn. Tenzij je een DECT telefoon er bovenop zet, zal die IMHO geen storing oppikken.
    Zoals Full-HD al scheef, naar alle waarschijnlijkheid is de oorzaak instraling op kabel en/of connectors.
    Digitale TV is veel storinggevoeliger dan analoge. Vandaar dat velen zeggen dat er met de kabels niets mis is, want analoog geeft geen problemen....
    Gebruik goede kabel (Coax 12, Hirschmann koka o.i.d) en metalen connectors.
     
  10. Was hier ook het geval, andere zenders allemaal correct, signaalsterktes tussen de 40% en 60%, kwaliteit altijd 100%. RTL zenders moesten het doen met een schamele 6% en hele hoge BER waardes. Andere kabels neergelegd en een beter aansluitschema gemaakt en alles is nu tip top in orde.

    Typisch gevalletje: 'een ketting is zo sterk als de zwakste schakel ;)'
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina