1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Snelheids verlies in avond en weekend bij giganews

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door desphex, 16 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. news.giganews.com

    1 216.196.98.6 (216.196.98.6) 1 ms 0 ms 0 ms
    2 ge-0-2-0-0.was11.ip.tiscali.net (213.200.66.89) 0 ms 0 ms 0 ms
    3 xe-2-0-0.ams10.ip.tiscali.net (89.149.186.245) 84 ms 84 ms 81 ms
    4 casema-gw.ip.tiscali.net (77.67.64.62) 86 ms 89 ms 86 ms
    5 nl-ams1-rb-02-po7-10.multikabel.net (213.51.158.173) 90 ms 89 ms 87 ms
    6 nl-hrn2-ra-01-10G-3-4.multikabel.net (213.132.191.201) 90 ms 86 ms 86 ms
    MPLS Label=859 CoS=2 TTL=0 S=1
    7 nl-bok1-ce-01.multikabel.net (212.127.255.244) 91 ms 87 ms 90 ms
    8 * * *
    9 * * *
    10 * * *
    Max. aantal niet-reagerende hops bereikt (firewall of filter?)
    news-europe.giganews.com

    1 vl201.gw3.ams.giganews.com (216.196.110.3) 28 ms 98 ms 145 ms
    2 216.196.108.98 (216.196.108.98) 140 ms 6 ms 7 ms
    3 asd-tr0409-cr101-ae15-0.core.as9143.net (213.51.158.136) 7 ms 6 ms 6 ms
    4 nl-ams1-rb-02-po7-10.multikabel.net (213.51.158.173) 7 ms 6 ms 7 ms
    5 nl-hrn2-ra-01-10G-3-4.multikabel.net (213.132.191.201) 7 ms 8 ms 8 ms
    MPLS Label=859 CoS=2 TTL=0 S=1
    6 nl-bok1-ce-01.multikabel.net (212.127.255.244) 8 ms 8 ms 7 ms
    7 * * *
    8 * * *
    9 * * *
    Max. aantal niet-reagerende hops bereikt (firewall of filter?)

    Wat is hier aan de hand..Ik krijg steeds de standaart dingen te horen van de helpdesk, maar na een week nog niets veranderd

    Firewall uitgezet...Ik vind zelf dat er nogal wat hoge pings inzitten...
     
  2. Wat laat je hier zien?

    De traceroute vanaf giganews naar jou toe ?

    De eerste heeft vertraging ergens tussen hop2 en hop3, dat treedt dus op ver buiten het Ziggo netwerk.

    De tweede trace lijkt me prima hop-6 is jouw laatste hop voordat het bij jou thuis binnen komt, 7ms lijkt me prima.
     
  3. Dit is inderdaad de traceroute van giganews naar mijn huis..De servervan europa staat in amsterdam
    Dus het lijkt erop dat het snelheidsprobleem buiten het ziggo netwerk is?
     
  4. Dat weet ik natuurlijk niet :wink:
    Maar als je een traceroute stuurt zie ik alleen dat de ping omhoog gaat buiten het ziggo netwerk op de ene trace en dat de andere trace goed is.

    Waar en wanneer de snelheid in elkaar zakt kun je hier niet aan zien. Dan zou je wat speedtests moeten doen op hetzelfde moment en kijken of die hetzelfde gedrag veroorzaken. Bijvoorbeeld op http://www.speedtest.net met de testserver in amsterdam. Een directe link hiervoor is:
    http://www.speedtest.net/?s=951 klik hierop en wacht daarna rustig af, de test start dan vanzelf vanaf amsterdam
     
  5. wat mij bevreemd (in mijn verbinding dan) is dat ik volgens speedtest.net een goede verbinding heb: tussen de 10.000 en de 14.000, dat vind ik al niet eens meer slecht, maar mijn downloadsnelheid (grabit) ligt tussen de 2000 en de 6000, op zaterdagen en zondagen dan, 's avonds ben ik meestal aan het werk dus ik weet niet wat de downloadsnelheid dan is. Als ik echter 's morgens vroeg (door de week) ga downloaden zoals vanmorgen om 07.00 dan gaat hij als de brandweer, geen klachten. Maar ja, die weekenden he. dat blijft een drama. de helpdesk zegt dat ik dan eerst maar mijn router uit moet schakelen en de firewall en vooral windows gebruiken in de safe mode. dat van de router daar kan ik nog inkomen maar die andere opties lijken me sub optimaal. en bij vlagen gaat het heel goed, volgens mij heeft het te maken met veel mensen op de zelfde tijd op de zelfde lijn.
    iemand een mening?
     
  6. Nee hoor, dit probleem zit bij Ziggo zelf. Afgelopen zondag heb ik ook een 'jojo' snelheid gezien. Het ene moment 6 tot 8Mbit, dan weer een hele poos 12 a 13Mbit en dan weer een tijdje 20Mbit.

    Gedurende deze dips heb ik de download even gestopt om met speedtest.net te kijken. Zowel groningen als amsterdam gaven dan nagenoeg dezelfde lage snelheid. Het modem zelf had prima lijnwaarden dus daar lag het niet aan.

    Wellicht waren er werkzaamheden / storingen maar die waren dan niet bekend gemaakt op de website. Persoonlijk denk ik dat Ziggo de laatste tijd veel meer klanten krijgt en dat i.c.m de proefverhogingen her en der de capaciteit simpelweg te laag is tijdens de piekuren. Na een uurtje of 10 's avonds ging het de hele nacht op topsnelheid door. :pompom:

    Overigens word je altijd naar de europese giganews gestuurd ongeacht of je news.giganews.com invult of news-europe.giganews.com.
     
  7. Ah Jij hebt dus ook de standaart mail of antwoord gehad...
     
  8. Ik denk dat je gelijk hebt en dat op de piekuren de capaciteit nog ontoereikend is. :oops:
     
  9. Nu ruim 3 weken het probleem, na 2 emails en twee telefoontjes nog steeds geen resultaat...
     
  10. Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb het snelste abonnement van ziggo (20mbit) en de snelheid is de laatste tijd niet constant icm giganews.
    Vandaag rond een uur of 9 was het weer zover, snelheid varieerde van 1,5 tot 2 mb/s terwijl ik normaal altijd constant 2,35 haal.
    Om zeker te zijn heb ik mijn account bij eweka geactiveerd, en tot mijn verbazing had ik hier wel de volledige 2,35 mb/s.
    Nu om een uur of 12 is de snelheid inmiddels weer 2,35 mb/s, ook met giganews.

    :confused:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina