1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aparte foutmelding in Mail delivery failed: returning message to sender

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Distael, 16 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee, want vmx110 en mx10 zijn geen smtp-servers waar klanten aan kunnen afleveren.

    Daarom vroeg ik ook hoe de instellingen op die computer staan. Volgens de header heeft de klant afgeleverd aan vmx110 en dat kan alleen als dit fout staat in de settings van outlook. Want smtp.quicknet.nl is een hele andere machine.
     
  2. In deze context kan smtp.quicknet.nl m.i. best niet meer dan een load balancer o.i.d. zijn. Als ik naar mijn eigen uitgaande mail kijk, dan maakt mijn mta verbinding met smtp.ziggo.nl (212.54.34.9), maar het eerste trace field in de headers van het bericht ziet er bijvoorbeeld zo uit:

    Met andere woorden: smtp9.gn.mail.iss.as9143.net (212.54.34.140) pakt mijn bericht aan en dat smtp.ziggo.nl er iets mee te maken heeft gehad, blijkt nergens meer uit.
     
  3. Als ik jou eerder geposte berichten lees, interpreteer ik daaruit dat er direct geprobeerd is af te leveren aan de bewuste host. Wat niet kan, omdat deze server waarschijnlijk alleen en alleen mail aanpakt van interne servers en middels interne routering. Vanaf buitenaf moet er volgens mij naar de smtp server gemaild worden, word die stap overgeslagen gaat het mis.

    Weet je 100% zeker dat de client naar de juiste host verwezen staat?
     
  4. Ik heb het even nagekeken, uitgaande email is 100% smtp.quicknet.nl :wink:
     
  5. Als je mail verzendt via de smtp-server van je ISP, dan hoeft de naam waaronder die server naar 'buiten' toe bekend is (smtp.quicknet.nl, smtp.ziggo.nl, smtp.whatever.nl...) helemaal niet terug te vinden te zijn in de trace fields in de berichtheaders. Daar zie je alleen de werkelijke naam van de host die de verbinding heeft geaccepteerd en dat zal meestal een heel andere zijn.

    Distael heeft inmiddels aangegeven dat gewoon de normale naam van de smtp-server is gebruikt. Dat die naam niet voorkomt in de headers van het betreffende bericht, is niet relevant. Daar zit het probleem niet.
     
  6. mm ik weet niet of het helpt maar als ik hier een telnet naar
    smtp.quicknet.nl 25 doe dan kan die de host niet vinden....

    Telnet naar pop.quicknet.nl 110 geeft wel ok pop service ready..
     
  7. Dat komt omdat de smtp.quicknet.nl alleen benaderbaar is vanaf Multikabel IP's. de POP3 server is wereldwijd benaderbaar.
     
  8. Alweer iets geleerd... thnx.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina