1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E48 op verschillende frequenties

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door wimlinssen@home.nl, 15 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi allemaal,

    ik heb sinds kort problemen met de Digi1 box.
    Op de frequenties 260.00, 356.00, 380.00, 396.00 komt de melding E48.
    Geen beeld, geen geluid.

    Digi1 direct op de wandcontactdoos aangesloten met een nieuwe coaxkabel, geen verbetering.
    Ziggo support 3x gebeld, volgens de helpdesk (waarvan 1 medewerker niet het verschil tussen kanaal en frequentie kende :oops:) moet het probleem bij ons liggen. Box op een ander adres aangesloten, alles werkt. Box weer terug thuis aangesloten, dezelfde zenders werken weer niet.
    Volgens mij is er sprake van kabelbreuk of een storing in de wijkcentrale, maar Ziggo support zegt dat de lijnmeting ok is.:shock:

    Een ander netwerknummer en frequentie invoeren in de box werkt schijnbaar in Limburg niet, omdat alle postcodes in het @home Brabant / Zuidlimburg als netwerk id "1111" hebben en als frequentie "356.00 Mhz". Andere frequenties en id's werken niet.

    Ik ben ten einde raad....:giveup:...hoe krijg ik Ziggo zover dat ze de bekabeling van de centrale tot mijn huisaansluiting fysiek controleren?

    Met vriendelijke groet,

    W. Linssen
     
  2. VHF frequenties?

    Hoe ziet het analoge TV pakket eruit? Veel ruis in de VHF (o.a. Nederlandse TV zenders) en minder ruis in de UHF?
    Als dat het geval is zou je haast denken aan een kabelbreuk.
    Er zijn diverse Ziggo medewerkers op het forum actief, misschien dat die de storing direct aan kunnen melden.
     

  3. Vreemd genoeg perfect beeld op de analoge frequenties.........:giveup:
     
  4. VHF is goed.

    Dan zou je er haast vanuit mogen gaan de de verbinding tussen de eindversterker en de huisaansluiting goed is....en decoder werkt wel op een ander adres, dus daar ligt het ook niet aan.

    Nog een vraag: vanaf wanneer doet zich dit verschijnsel voor?

    De genoemde kanalen die niet werken hebben ook geen last van instraling.
    Ik zou haast denken als het nooit goed gewerkt heeft dat er een verkeerde aansluitdoos aanwezig is die deze frequenties blokkeert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina