1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

beller hoort mij niet

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door pox-ie, 14 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. een vreemd probleem, die zich niet altijd voordoet maar de laatste tijd wel vaak, en vandaag bijna de hele dag.

    Als ik bel, of gebeld wordt, dan hoor ik de andere kant wel, maar de beller of degene die ik bel hoort mij niet.
    Dit is wel eens eerder voorgekomen en toen hing ik op en belde weer. Toen deed ie het wel.
    Vandaag is het dus de hele tijd zo.Ik heb verschillende telefoons geprobeerd, ook met draad. Modem gereset. Niks schijnt te werken.
    Na gebeld te hebben met de helpdesk komt er een monteur volgende week vrijdag. Ik weet niet precies wat hij eraan kan doen, misschien modem vervangen.

    Iemand nog een tip, misschien ben ik wat vergeten
     
  2. Wij hebben afgelopen dagen hetzelfde probleem gehad :x

    Na lang wachten :sleep::sleep::sleep:helpdeskmedewerker aan de lijn gehad. Je raad het al .... modem resetten :roll:

    Toch maar weer geprobeerd: voeding eraf, telefoonkabeltje eruit, voeding er weer in, en pas ruime :!: tijd daarna de telefoonkabel er weer in.

    De eerste test telefoontjes zijn hoopgevend :frons:
     
  3. Ik begin een vermoeden te krijgen waar het aan kan liggen.

    Sinds vandaag is mijn snelheid van 8 naar 10 mbit gegaan. Ik heb verschillende keren getest en nu lijkt mijn telefoonverbinding weer goed.

    Nog even afwachten.
     
  4. hoor de oproeper niet

    Het gebeurt soms, dat, als ik de telefoon bij een oproep opneem, ik de oproeper niet hoor, maar de oproeper hoort mij wel.
    Ik vraag dan om terug te bellen. De tweede keer is de oproeper prima te verstaan.
    Ik heb de indruk, dat dit gebeurt bij oproepers, die ook via ziggo bellen.
    Ik heb een Philipstelefoon C 245, basistoestel + 1 handset.
    Wie herkent dit probleem of heeft hier een oplossing voor?
     
  5. Het heeft wat weg van mijn oude probleem, op 1 van de handsets was het volume per ongeluk terug gezet.
    Ik kwam er een jaar nadien pas achter:oops:

    Mijn test-toestel wat bij mijn toemalig pakket zat, werkte wel naar behoren, dus je begrijpt dat ik die 'filips' vervloekt heb ooit.
    kortom, prob lag bij mij:?
     
  6. het volume is goed,maar soms kan ik de eerste oproep de beller niet horen. Wel als die daarna terugbelt.
    Heeft dus met de instelling niets te maken, denk ik
     
  7. Hier hetzelfde probleem. Er wordt gebeld. Ik neem op en hoor niets. De beller hoort mij wel.
    Ik zeg:bel me maar terug en hang op.
    Ik word teruggebeld en ik hoor de beller.
    Dit kan toch niet aan het telefoontoestel liggen:Philips cd245.
    Zal ook alles eens resetten.
    Hoop op een oplossing, want dit is echt vervelend
     
  8. het ligt hier niet aan de telefoon, ik heb diverse toestellen geprobeerd, met en zonder draad.

    Zoals ik zei, ik had er eerder wel eens last van, maar toen hij het die dag helemaal niet deed was de snelheid van 8 naar 10 mbit gegaan. Waarchijnlijk heeft het daar mee te maken want sindsdien doet ie het weer.
    Hopelijk blijft het zo.
     
  9. na de verhoging van de snelheid is het probleem nog niet verholpen.
    Zojuist weer hetzelfde gehad.
    Het valt op, dat het tot nu toe allemaal ziggobellers zijn, waarbij het probleem zich voordoet.
    Opmerkelijk!!!
     
  10. Ik vind het heel grappig om te zien dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben als mij.

    Ik heb het nog nooit gepost omdat ik dacht "dat is veel te ingewikkeld om uit te leggen dus laat maar wezen".

    Ik heb dus soms dat de tegenpartij mij niet meer hoort (ik blijf hun overigens altijd wel horen).

    Dit duurt een aantal seconde en komt dan weer terug.
    Ik heb dit met meerdere telefoons getest en mijn schoonouders die ook ziggo hebben hebben dit probleem ook soms.

    Het is dus zeker niet altijd.
    Als ik aan moet geven hoevaak zeg ik ongeveer 3 van de 10 keer.

    We zijn beide oud @home gebruiker en hebben beide een arris modem.

    Het is niet met 1 bepaald persoon, ik heb het namelijk bij 0900 nummers, gewone nummers en mobiele nummers al gehad.

    Het is echt heel vaag maar moeilijk testbaar omdat het niet altijd is.

    Ik ben benieuwd hoe dit draadje zich verder ontwikkeld :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina