1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

e16 na aanzetten decoder

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door bouncer1980, 13 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben al 3 jaar een samsung decoder met smartkaart.

    het 's nachts zetten we de decoder altijd uit (om stroom te besparen??) , wanneer je hem nu de volgende dag weer aanzet krijg ik alleen op nederland 1 beeld, de andere zenders geeft e16 code. meestal moeten we de decoder dan weer aan en uitzetten en een aantal keer zappen tussen ned 1 en een andere zender, en opeens doet ie het dan weer. Hoe kan dat? Hebben we eerst nooit last van gehad.

    Daarnaast heb ik eiigenlijk wel een vraag over het uitzetten 's nachts, is dit eigenlijk wel nuttig, of kost het geen extra stroom om het kastje aan te laten staan?

    Alvast bedankt voor de hulp
     
  2. Als je de decoder weer aan de stroom zet, en je zet de decoder weer aan, hoe lang wacht je dan? Als je de decoder 's nachts van de stroom haalt kan deze niet communiceren met het netwerk van Ziggo, dwz, de decoder ontvangt niet regelmatig een signaal van het netwerk (mbt de smartcard). Op het moment dat de decoder weer spanning krijgt kan het tot een 2-5 minuten duren voordat alles weer werkt -> de decoder heeft dan het signaal ontvangen dat het een geldige smartcard betreft.

    Situatie hierboven met signaal ed is even heel simpel uitgelegd, maar ik hoop dat het een beeld geeft waarom het even kan duren voordat alle zenders weer toegankelijk zijn en geen E19 melding meer geven.

    Ja op zich is het wel nuttig om de decoder uit te zetten, elk apparaat wat standby staat neemt stroom en dus kan je daarop besparen. Het apparaat voert echter in standby tijd wel een aantal processen uit. Wanneer deze processen niet lopen heeft dit een paar kleine gevolgen, zoals de situatie hierboven en door jezelf beschreven. Ook kan de decoder in geval van een eventuele software update deze niet in standby tijd 's nachts uitvoeren.

    De mijne staat altijd aan, maar dat heeft meer de reden dat op dat stekkerblok een aantal apparaten staan die na meer als een uurtje geen spanning een of meer instellingen kwijt zijn, en oa mijn basis station van mijn vaste telefoon daarop aangesloten is, en ik geen zin heb om alleen de stekker van de decoder (achter het audio/video meubel) uit de stekkerdoos te trekken.
     
  3. helder verhaal!

    blijf het alleen vaag vinden dat ik er pas sinds kort last van heb, 3 jaar ervoor heeft het goed gewerkt. Ik heb nog een tweede decoder met smartkaart, ook deze geeft geen problemen. Deze staat ook 's avonds uit.
     
  4. Ik heb nu een paar dagen de Samsung HD decoder.

    Steeds als ik de decoder aanzet, krijg ik ook de E16 code op alle kanalen. Pas na ongeveer 30 seconden heb ik beeld. Dus het is een foutje van de Samsung? Op mijn Humax SD ontvanger had ik hier nooit last van.

    Ook had ik gisteravond op zowel RTL8 en BravaHd geen/slecht beeld (blokkerig en storingen)?
     
  5. denk niet dat het aan je decoder ligt, nogmaals, ik heb de samsung al 3 jaar, en nooit problemen gehad. Laatste paar weken doet ie dat pas met die e16 code. Daarvoor was het trouwens E19, dus volgens mij heeft Ziggo gewoon iets veranderd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina