1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Anonieme bellers blokkeren

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Syborg, 13 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wordt de laatste maanden voortdurend lastig gevallen door een anonieme beller. Ziggo kent geen mogelijkheid om anonieme bellers te blokkeren (volgens mij bood Multikabel die optie wel...). Antwoord Ziggo was: "doe maar aangifte bij de politie"... Ja hoor, ze zien je daar aankomen :?
    Inmiddels heb ik een veelbelovend apparaatje ontdekt...

    http://www.call-control.nl/

    Heb er een besteld en ben razend benieuwd.

    Als dat werkt ........:applause:
     

  2. Laat de resultaten nog even weten hier :thankyou:
     
  3. Ja dat klopt. En dat was precies wat je vroeger in de telefooncentrale van Multikabel zo kon programmeren. Anonieme bellers kregen destijds nog wel een bandje te horen dat je niet gebeld wilde worden zonder nummerherkenning. Nadat 'wij' in Multikabel gebied over gingen naar de telefonie van Casema raakten we dat kwijt.

    Zo te zien kun je met dit kastje dus ook anonieme bellers tegenhouden (hij verbind je telefoon dan niet met de lijn denk ik) en je kunt ook nog een aantal nummers programmeren die je niet wilt ontvangen, of alleen tussen bepaalde tijden. Ook anonieme bellers kun je op bepaalde tijden wel toestaan zo te zien. Of het echt werkt zonder storingen is natuurlijk de vraag, maar dat zullen we dan nog wel horen.
     
  4. Uiteraard. Daarom ook deze post. Ennuh, ja ik weet het dat je dan alle anonieme bellers blokkeert. Is een nadeel, maar weegt voor mij niet op tegen de voordelen....
     
  5. Enkele maanden geleden werden wij ook laten we zeggen getroffen door een anonieme beller die als je opnam gelijk de hoorn erop gooide , tenminste zo leek het.
    Gemaild naar Ziggo of die hier iets mee konden , je weet tenslotte maar nooit, en als antwoord kwam dat degene die ons belde waarschijnlijk een zogenaamde belcomputer was die in opdracht van waarschijnlijk al die bedrijven die jou bellen tijdens het eten op die manier kijkt of de nummers werkelijk bestaan om zo in hun database te zetten.
    Denk zelf dat het mogelijk zou moeten zijn daar steeds meer mensen een geheim nummer hebben.
    Later hoorde ik dat meerdere mensen in mijn omgeving hier last van hebben gehad.
    Van de Ziggo medewerker kreeg ik nog de tip om via de website van infofilter mijn nummer op te geven om op de lijst te komen van nummers die niet gebeld mogen worden .
    Weet natuurlijk niet of het opgeven van ons nummer werkelijk geholpen heeft maar het lijkt er wel op.
    Na een week werd het stil met anonieme bellers en bedrijven die van alles aan je kwijt willen wat jij niet wil hebben.
    Zeker twee maanden is het nu wat dat betreft stil geworden :applause::pompom:
     
  6. Infofilter ken ik. Is een initiatief van de branche. Gaat trouwens vervangen worden door wetgeving en da's een stuk beter :oyeah:. Mijn anonieme beller belt elke dag en op diverse tijdstippen. Kan een computer zijn, maar ook iemand die wil peilen wanneer ik afwezig ben. Misschien vergezocht, maar helemaal wereldvreemd is dat nu ook weer niet.....
    Maarre, wat kan me nou helemaal gebeuren voor 19,95?
     
  7. Heb de Call Control nu een aantal weken draaien. Ben niet helemaal overtuigd van de werking. Na zelf wat testen (mobieltje) verbrak het ding de ene keer (na één rinkel) meteen de verbinding en de andere keer bleef ie een aantal malen doorrammelen. Volgens "Beter Product" kan dit te maken hebben met "naijlen" (mijn eigen vertaling) van onze Siemens Gigaset. Kan ik me wat bij voorstellen.... Heb tot nu toe echter niet de indruk dat het ding zich consistent gedraagt (zou dat eigenlijk meer moeten testen). Overigens is het nooit zo dat je helemaal niks van anonieme bellers merkt. Vanavond werd er gebeld en de CC verbrak na één rinkel automatisch de verbinding. Da's dan weer mooi niet dan?

    Wordt vervolgd.....
     
  8. Zoals beloofd een (laatste) update over de Call Control:

    Zoals Multikabel het had geregeld zal het nooit worden. Daar merkte je helemaal niks van anonieme bellers. Maar.... ik ben dik tevreden tot nu toe over de CC. Laat één rinkeltje door en haakt dan automatisch af. Gigaset laat wel zien dat ik gebeld ben. Niet zo gek vind ik zelf.

    Geen weggegooid geld dus......:pompom:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina