1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

storing digitale tv in emmen (7841 postcode)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door 060606, 11 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik denk niet dat dit van buiten komend onheil is om eerlijk te zijn. Ik denk dat het signaal van buiten even iets minder is wat er bij jou gelijk voor zorgt dat er problemen zijn omdat de binnenshuis situatie niet toereikend is voor het geheel.

    Als je opnieuw strepen in het beeld hebt, wat gebeurt er dan als je het modem uitschakelt en loskoppelt van de coax?

    Ik zo het vermoeden dat je weleens wat meer nodig kon hebben om dit allemaal goed te krijgen dan alleen een AOP en wat splitter materiaal.

    Ook blijft mijn advies om het modem bij het AOP te gaan plaatsen, en vervolgens een telefoon kabel te trekken zodat je dit weer in ere kan herstellen. Het stukje telefonie heeft geen probleem met die 10/20 meter, het signaal over de coax wel.

    Mogelijk dat ook de coaxkabel wel een opfrisbeurt kan gebruiken als die ook 12 jaar oud is, mede afhankelijk van de gekochte kwaliteit coaxkabel, maar ondanks kwalitatief goede coax kan die degraderen in 12 jaar tijd. Misschien dat je dit kan compenseren met een versterker, maar dat lost het probleem met het waarschijnlijk maximaal zenden van het modem niet op.

    Ik vrees dat je figuurlijk gezegd "aan de bak moet" wil je dit probleem oplossen. Ideale situatie gaan creeren, waar het modem niet meer max hoeft te zenden en alles wat reserve's heeft (kan bijregelen) als het signaal van buiten is fluctueert, wat volkomen normaal is.
     
  2. Zal het proberen heeft wat tijd nodig meld me wel weer.
    Bedankt voor de snelle reaktie.
     
  3. Je ziet, heb mijn tijd genomen en zoals vaak: Tijd lost alle problemen op.
    Eerst bij een storing de digitale TV aangesloten met een nieuwe 10 meter kabel, rest afgesloten, storingen bleven. Conclusie kabels goed. Vervolgens modem uitgeschakeld, storingen hielden op. Alles weer aangesloten zonder veranderingen, nog even last gehad, maar nu al ruim 14 dagen niet. Denk overigens niet dat modem het probleem kan zijn (9 meter afstand). Bij een onverhoopte volgende storing begin ik met het modem.
     
  4. na maanden goed beeld weer hommeles met de beeldkwaliteit op 7841BV

    Na maanden een goed beeld gehad te hebben is het vanavond zowel digitaal als analoog een beeld van bedroevende kwaliteit. Wisselende BER-waarden. Heb modem uitgezet, geen verschil. Heb overigens niets aan de thuisinstallatie veranderd, is mi ook niet nodig, gelet op het storingsvrije beeld van de laatste maanden.

     
  5. haperend beeld

    Na bijna een halfjaar storingsloos televisie gekeken te hebben, hebben we sinds en paar dagen regelmatig haperingen. Gedrild door het verleden televisie rechtstreeks op het aop aangesloten en modem van de stroom gehaald en huis installatie losgekoppeld. Geen verschil. Is dus een van buitenkomend onheil en ligt niet aan de thuissituatie. Neem aan dat Ziggo storing onderzoekt.

     
  6. Heb je de storing gemeld bij de klantenservice? Anders kan dit nog wel eens lang gaan duren...
     
  7. Ik dacht dat het ook zo zou werken. Zal het doen. Bedankt
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina