1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ipnathlp

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door twigger, 11 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De (DHCP)server 192.168.100.1 is waarschijnlijk het modem ;)

    Mogelijk dat het modem even offline is geweest waarbij de pc heeft getracht een IP van het modem te verkrijgen wat mis is gegaan. Mogelijk suggestie.
     
  2. nee heb geen server draaien.
    Ik snap er ook niks van.
    Ik heb deze foutmeldingen ook al 's aan de hell(p)desk doorgegeven maar daar werd overheen gepraat.
     
  3. zat ik ook al aan te denken. een storing dus.
     
  4. klopt ff na gekeken dat is van de modum de http://192.168.100.1/
    en van me router is http://192.168.2.1/
    wat me wel opviel was wat je al zei mogelijk dat het modem even offline is geweest dan krijg je ff de IP 192.168.100.1 te zien en dan moet je nog ff wachten tot je juiste IP en de DHCP-server krijgt! dat zal de probleem zijn?
     
  5. mijn modum viel weer ff weg hij heb zef-reboot gedaan en dat duurte ff!!
     
  6. Excalibur wat me wel op valt is dat Upstream Value Channel ID 3 Frequency 45500000 Hz Power 42.0 dBmV steeds verandert vooral de Channel ID vanochten had ik Channel ID 4 en nu heb ik Channel ID 3?
    en ik keek net ff in me log van me modum en ik zie de logs!

    The Logs Page provides diagnostic messages generated by the Cable Modem. It is intended for use by a qualified technician.
    Time Priority Code Description
    2008-11-13 18:11:29 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
    2008-11-13 18:11:14 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 3)
    2008-11-13 18:10:39 3-Critical R003.0 Init RANGING Critical Ranging Request (17) Retries exhausted
    2008-11-13 18:10:39 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 2)
    2008-11-13 18:09:38 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
    2008-11-13 18:09:35 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
    2008-11-13 18:08:45 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 1)
    2008-11-13 18:08:18 6-Notice M572.0 T4 No Station Maint Timeout - Reinitialize MAC...
    2008-11-13 18:08:18 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance o
    2008-11-13 18:07:46 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
    2008-11-13 18:03:30 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
    2008-11-13 18:03:12 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 1)
    2008-11-13 18:01:57 3-Critical R007.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
    2008-11-13 18:01:56 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
    2008-11-13 18:00:18 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 4)
    2008-11-13 17:59:35 6-Notice M572.0 T4 No Station Maint Timeout - Reinitialize MAC...
    2008-11-13 17:59:35 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance o
    2008-11-13 17:59:03 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

    maare zie te zien gaat dit steeds om de MAC Nr.'s?
     
  7. Lastig te zeggen. De T3 melding an sich zijn niet zo'n probleem, maar als ik dit stukje log lees interpreteer ik de meldingen alsof het modem regelmatig van upstream wisselt (van upstreamkanaal wisselt), zou kunnen zijn dat een of meerdere kanalen niet goed doorkomen of druk bezet zijn waardoor het modem een andere upstream(kanaal) probeert. Kan nog veel meer zijn eigenlijk, maar dit is mijn vermoeden.
     
  8. Af en toe een paar T3 timeouts is geen probleem. Op het moment dat je er honderden per dag hebt, heb je wel een probleem. Bel dan de klantenservice, zij kunnen kijken of het probleem ook bij buren voorkomt, of alleen bij jou.
     
  9. Waarom niet? Zet je toch een vast ip adres in je PC? Scheelt je weer een onderdeel wat storingen kan veroorzaken ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina