1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Continue wegvallen van digitaal beeld op Publieke Omroep

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door krijn227, 10 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Signaalkwalitiet? BER?

    Hoe is de thuissituatie met betrekking tot aantal aansluitingen, splitters, versterker(s) en kabellengtes etc?
     
  2. Signaalkwaliteit en BER zal ik vanavond even moeten checken.

    Maar wat de over punten betreft; geen versterkers, splitters en een kabel van minder dan 1m vanaf contactpunt.

    het is ook ruim een maand perfect gegaan tot vorige week. Dus of het aan de hardware ligt betwijfel ik....
     
  3. Is dit contactpunt ook het enige aansluitpunt in de woning? Tevens wil ook dit nog niet zeggen dat dit het AOP is. Het kan wel, maar het kan ook zijn dat het AOP in de meterkast zet.

    Met name signaalkwaliteit en de BER waarde zijn hierin belangrijk om een mogelijke oorzaak aan te kunnen wijzen.
     
  4. Zo, heb het even bekeken. ned 1,2,3 en rtl4 zit op een BER van 3 (e-3). Deze blijft zo. Signaal verspringt steeds van geen naar midden. Maar beeld blijft nu zwart.

    De werkende zenders zoals sbs6 heeft een signaalsterkte van gemiddeld en een verspringende BER van 1 - 7 (e-3).

    *EDIT*
    Net nog paar keer gekeken maar alle BER waardes verspringen als een gek. Bij sbs6 is hij nu opeens 1.2 (e4)
     
  5. Oplopende BER (Bit errors) duidt dus op signaal problemen. Dit kan een bekabelings probleem zijn ( http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/ ) maar kan ook een ander stoorprodukt in de buurt van de decoder zijn zoals een dect telefoon, babyfoon of een ander draadloos systeem.

    Alleen die ber waardes met die getallen achter de punt kan ik niet thuis brengen. Wat voor type decoder heb je eigenlijk?

    En wat bedoel je met
    ????
     
  6. Doelde hiermee op de zender informatie.

    Ik gebruik de ingebouwde tuner van Sony icm AlphaCrypt.
     
  7. Oke duidelijk.
    Zou toch je bekabeling, stekkers e.d. eens nakijken.

    Ook zoals ik al aangaf kan het ook een DECT telefoon zijn o.i.d. die in de buurt van je tv staat.
     
  8. Nou ik heb het even aan gekeken maar het wordt echt steeds slechter. Er zitten geen splitters, versterkers of wat dan ook tussen. Geen draadloze apparaten helemaal niks. Ik heb nu ook ontzettend slecht tot geen ontvangst op rtl5 en sb6 hapert ook als een gek. Vandaag nog eens alle zenders opnieuw laten zoeken en had nu opeens een stuk minder zenders!

    Ik heb zenders laten zoeken op freq: 269 en netwerk-ID 9003. Ik woon in Zwolle.

    Enig idee wat ik hier nog aan kan doen? Ik snap er namelijk niks van. het heeft een paar weken super goed gewerkt en nu wordt het steeds slechter en er is niks veranderd...
     
  9. voor de frequentie moet je 369 gebruiken geen 269
     
  10. Die gebruik ik ook. Dat was een typ foutje...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina