1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Continue wegvallen van digitaal beeld op Publieke Omroep

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door krijn227, 10 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al sinds een dag of 5 valt continue het beeld weg tijdens het kijken naar de publieke omroepzender (1,2 en 3).
    Wie heeft deze problemen ook.

    Dat het aan de bekabeling ligt lijkt me sterk want die doet het al 8 maanden prima en daar is niets aan veranderd.

    Heb al een reset (of 10) geprobeerd, en voor de zekerheid ook mijn kabels gechecked en die zijn goed.
     
  2. Krijg je een foutmelding?
    Heb je op die zenders ook last van (regelmatig)blokkerig beeld?
    Wat zijn de signaalwaardes op de zenders die regelmatig wegvallen?

    Kan je die zenders wel analoog ontvangen?
    Zijn er misschien een of meerdere analoge zenders die ook problemen geven? (slecht beeld, sneeuw etc).
     
  3. En nog belangrijker dan de signaalwaardes: wat doet de BER waarde?
     
  4. Ber waarde?

    Waar vind ik die?
    De waardes die ik kan zien lijken allemaal okee.
    Er zit ook een antenne versterker tussen.
    En op de analoge zenders ook geen klachten.
    Gisteravond ook een software update gedaan.
    Helaas zijn de klachten niet verholpen.:evil:
     
  5. De Ber zie je bij de Samsung als je 3x op de info toetst drukt.
    Als je een oplopende Ber ziet dan is het een signaal probleem en zul je dat moeten oplossen. Is de Ber netjes 000000 zou je dan antwoord willen geven op de volgende vragen:

    - Loopt het geluid wel door of valt deze ook weg?
    - Merk je de problemen ook op RTL4 (zit in zelfde stream)
    - zou je tijdstippen en de zenders willen noteren als het weer voorkomt?
     
  6. Getest

    Hierbij mijn bevindingen:
    Ber is netjes 000000.

    - Loopt het geluid wel door of valt deze ook weg?
    LOOPT DOOR

    - Merk je de problemen ook op RTL4 (zit in zelfde stream)
    Nee, geen problemen tot zover

    - zou je tijdstippen en de zenders willen noteren als het weer voorkomt?
    HEEL DE DAG DOOR
     
  7. Hele dag door? heb je bijna helemaal geen beeld dan?:wink:

    Zou je toch even wat tijdstippen + kanalen kunnen noemen als je het vanaf nu ziet.
    We hebben het zelf niet waargenomen hier op de Samsung HD, en met jouw tijdstippen kan in de logging e.a. nazoeken.
     
  8. storing

    Heb precies hetzelfde probleem, sinds het weekend volgens mij. Vond het al toevallig dat het alleen op ned 1 2 en 3 voorkwam. Woon in Hoorn en heb twee stuks Samsung B270R. Op een ervan heb ik nu helemaal geen beeld meer. Wat zijn ook alweer de netwerkinstallatiegegevens, frequentie e.d.?
     
  9. Regelmaat

    Ik heb wel beeld.
    Maar dit wordt dus met regelmaat onderbroken.
    Soms zitten er minuten tussen, soms maar een paar seconden.
    Heb inmiddels ook mijn HDMI kabel vervangen maar dit levert ook niets op.

    En dit dus echt gedurendende hele dag
     
  10. Inmiddels lijkt mijn probleem verholpen. Combinatie van antenneversterker waarvan de adapter niet in het stopcontact zat en niet helemaal goed zittende kabels vrees ik....
    Blijft het vreemd dat dit zich vooral op ned 1 2 en 3 manifesteert...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina