1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo accepteert mijn wachtwoord niet meer

Discussie in 'Internet - Email' gestart door elisa, 10 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even met een packet sniffer gekeken wat Ziggo met de email heeft uitgehaald.

    In wezen klopt het precies wat ze zeggen, namelijk dat je 'gebruiker' moet vervangen door 'gebruiker@casema.nl'. Daarna werkt je mail weer.

    Maar dat is een niet-standaard manier van inloggen. Zowel Eudora als Outlook verwachten dat je 'gebruiker' als POP account invult, en als server: pop3.casema.nl. Hij logt dan in op de server pop3.casema.nl en geeft als gebruikernaam: 'gebruiker'. Dat is hoe normale email werkt.

    Helaas heeft Ziggo iets veranderd, zodat je nu i.p.v. 'gebruiker' moet invullen: 'gebruiker@casema.nl'. Vermoedelijk met het doel om via 1 server (mail.ziggo.nl) alle vroegere klanten van Casema, Multikabel enz. te kunnen bedienen. Dat lijkt me tenminste logisch.

    Outlook gebruikers kunnen op het 'Servers' tabblad in het veld 'Account name' alsnog gebruiker@casema.nl invullen. Dan werkt het weer. Uiteraard inplaats van 'gebruiker' je eigen email naam invullen.

    Maar Eudora gebruikers hebben pech. Eudora ondersteunt deze niet-standaard manier van inloggen niet.

    Geen handige zet van Ziggo, maar er is mee te leven. Toch had ik verwacht dat de techneuten van Ziggo tenminste de meest populaire email clients hadden getest alvorens de zaak om te zetten. Helaas zijn ze niet op dat idee gekomen, of misschien vonden ze het risico aanvaardbaar. Het was wel handig geweest als ze wat technische info hadden gegeven, zodat je niet zelf met een packet sniffer aan de gang moet.

    Het is niet anders. Over op Outlook dan maar. :rolleyes:
     
  2. Nou bij mij doet ie het nog steeds niet..... elke keer weer opnieuw wachtwoord en gebruikersnaam invoeren, maar helaas. Geen e-mail.
    Netjes gedaan met @ziggo erachteraan, maar help allemaal niets.
    ZUCHT...
     
  3. u bedoelt toch .....@ziggo.nl ?
     
  4. Oeps! Dat krijg je als je nog Eudora versie 3 gebruikt. Daar zit die optie niet in. Eudora werkt zo goed dat je nooit naar updates gaat zoeken. :oops:

    Handig, die Servernation helpdesk. Wat ik daar allemaal lees... een bereikbare helpdesk... snelle en goede service... Misschien kan Ziggo eens bij jullie komen kijken hoe het moet. :idea:

    Bedankt voor je tip.
     
  5. Tuurlijk, ja dat bedoel ik, maar werkt echt niet. snif
     
  6. Sorry maar ik heb sinds jaar en dag een password met 6 cijfers en dat werkt nog steeds. ik ben ook niet van plan dit ooit te gaan veranderen... (ik zit bij @home)
     
  7. De oude wachtwoorden blijven natuurlijk werken, maar mocht je ooit een nieuwe nodig hebben, krijg je met de huidige eisen te maken.
     
  8. Nou mijn mail via mijn webmail doet het nog steeds niet..:roll:

    (en ja ik gebruik naam@quicknet.nl als inlog)
     
  9. Zelfde probleem ook bij mij.
    voorheen multikabel.
    Met of zonder @ ....het werkt gewoon niet!!!

    aanvulling: ook bij webmail problemen.
    kan op hoofdaccount en 1 extra account NIET inloggen,op het 2de extra account echter WEL. ?????
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina