1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuw modem, geen verbinding

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door corne64, 10 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Waar ik dus al bang voor was klopte.
    Foutje van Ziggo geen Mac adres van Modem ingevoerd.
    Dus dan kan je (zoals ik al diverse malen had gedaan) proberen tot je een ons weegt:mrgreen:
    Maar alles is netjes opgelost.
    Gisteren avond om 20:30 toevallig er doorheen gekomen bij klantenservice.
    Uiteraard had ik mijn nieuwe modem niet "start" klaar.
    Dus met een medewerker het Mac adres doorgenomen wat dus niet klopte.
    Deze zou zorgen dat de TD van Ziggo het adres zou verzorgen.
    En dus sinds vanmorgen werkt het:applause:
    FF telefoontje aanschaffen en kijken of telefonie ook werkt....:frons:
     

  2. Ik heb net deze discussie gelezen en het viel mij opdat ik dus het zelfde probleem heb.

    Ik kreeg een nieuw modem, omdat het oude was ondergezeken door mijn katten en er dus kortsluiting in dat oude modem was ontstaan...het knisperde tenminste behoorlijk als je de stekker in het stopkontakt deed.

    Dit nieuwe modem werd door de monteur geïnstalleerd, hij probeerde het modem aan te melden via de activatie site en daar werd gezegd....dat het modem niet geactiveerd kon worden. (Het gaat by the way om een Arris modem en ik woon in het vroegere @home gebied, schijnt ook belangrijke info te zijn. Wist ik ook allemaal niet...al doende leer ik steeds meer hier.) Daarop pleegde de monteur een belletje. Hij vertelde mij dat het binnen 24 uur allemaal geregeld was. Internet en telefoon. Die middag had ik internet, maar geen telefoon.:cry:

    Volgens klantenservice kon ik geen internet hebben want het modem was niet geactiveerd. Ik zei en toch is het zo. Kreeg ik een heel verhaal te horen dat ze mij niet konden zien etc Ja zei ik snappen doe ik het ook niet...maar ik heb wel internet, maar geen telefoon.En TV werd er gevraagd? ? Ik zei dat staat los van mijn modem. Ik heb nl analoog en geen digi.

    Toen kregen we het over de codes van het modem en of die waren doorgegeven....Ik zei hoe moet ik dat weten, het modem is door een monteur van jullie zelf geïnstalleerd...dus ga ik er van uit dat het goed is...ja toch? Bleken de codes die bekend waren bij Ziggo niet hetzelfde te zijn als van het nieuwe modem. Hebben ze daar alle nieuwe codes ingevuld en was het maar weer afwachten......

    De laatste keer dat ik belde met mijn gsm werd mij verteld dat er op 17 november iets was gebeurd cq geregeld en dat ik nou toch echt telefoon moest hebben.....ik zei dat is dus niet zo...Het telefoonlampje van mijn modem knippert nog steeds en ik heb ook nog steeds geen kiestoon....Of ik een paar minuten geduld had, want dan zou hij dat even nakijken.....Hij kwam tot de ontdekking dat ik gelijk had.

    Ik zei en wat gaan we nu doen? Nou mevrouw binnen 3 tot 5 werkdagen is het opgelost. Dat antwoord kan ik feitelijk dromen want dat hoor ik al die weken al.......Ik heb nl vanaf eind september 2008 geen telefoonverbinding meer.

    Als ze alle codes binnen hebben en het modem is geactiveerd, dan moet ik toch ook een kiestoon kunnen hebben??? Ik zit me de hele tijd al af te vragen wat ik hier niet van begrijp.

    In die zelfde periode dat ik een nieuwe modem kreeg werd dit gebied overgeschakeld van home naar ziggo. Staat dit er los van? Of is het zo dat dit mijn probleem alleen nog maar groter heeft gemaakt?

    Ik vraag me echt af wat ik nog kan doen? Is er iets wat ik nu nog kan doen ipv dit machteloze toekijken en me afvragen of dit ooit nog goed komt?

    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft...want ik weet het echt niet meer.

    Groetjes,

    J :cry:
     
  3. Jerina? Even info voor jou... Digtale TV gaat niet via de modem. Het signaal wordt al voor de modem gesplit door de NTU.
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5G77 Safari/525.20
     
  4. nieuw modem geen verbinding

    Brammetje............
    Waar heb jij het over????????


    Grt Corné:sad:
     
  5. @ Brammetje,

    En ook dat wist ik niet....ik ben gewoon nooit te oud om te leren....dat blijkt wel weer...Waarom men die vraag dan stelde aan mij snap ik dan nu al helemaal niet meer. Want het ging over het modem.....:roll: Maar zo snap ik wel meer dingen niet.......

    Groetjes J
     
  6. Moet je de bijdrage van Jerina lezen, dan hoef je die vraag ook niet te stellen. Was alleen maar wat extra info. Of wist je dat zelf nog niet?
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5G77 Safari/525.20
     
  7. Moet je de bijdrage van Jerina lezen, dan hoef je die vraag ook niet te stellen. Was alleen maar wat extra info. Of wist je dat zelf nog niet?
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5G77 Safari/525.20
    Had ik ook gelezen, vragen staat vrij toch:roll:
    TV en internet staat overigens los van elkaar.
     
  8. Hoi Allen,

    Ik heb sinds iets meer dan 1 week een alles in 1 pakket van Ziggo in huis. De aansluiting van HD-televisie was geen probleem, echter het aansluiten van internet is nogsteeds een probleem. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met de activatie van je modem. Dit werkt bij mij niet op de normale manier (nl. via "Activatie" intypen in je browser). Daarom heb ik contact gezocht met de helpdesk van Ziggo. Deze melden mij nu al 4x dat ze mij op dit moment niet kunnen helpen, aangezien hun systeem om modems van afstand te activeren niet werkt. En dat er veel problemen zijn met modems en daardoor een wachtlijst ontstaat van mensen (modems) die zij nog moeten activeren.

    Nu ben ik het wachtten een beetje zat aan het raken, en ben van plan om een vergoeding te vragen voor de telefoonkosten en de eventuele abbonnementskosten die ze nog in rekening zullen brengen. Verder ben ik gaan zoeken op internet naar een oplossing om het zelf te activeren. Helaas moet ik concluderen (door vooral dit forum te lezen) dat ik dit niet zelf zal kunnen. En zal moeten wachten op actie van Ziggo.

    Ik was wel verrast door de oplossing die is ontdekt bij Corne64, zie quote. Hierover heb ik dan ook de volgende vraag over:
    Begrijp ik het goed, dat het Mac ID op je modem niet juist was, en dat je van Ziggo's TD een nieuw nummer hebt gekregen waardoor de activatie wel werkt?

    Corne64, alvast bedankt voor je reaktie. En indien iemand een andere oplossing heeft, laat het me weten!!

    Overigens heb ik wel netwerkverbinding met het modem, alleen geen internet/ telefonie verbinding. Ik heb een modem van Motorola en zit in het oude @Home gebied. Activateren via "activatie" werkt niet, ook niet wanneer de firewalls, virusscanners en poppupblokkers zijn uitgeschakeld. En bij de Helpdesk kan men me ook niet helpen, aangezien hun software om mij op afstand te activeren niet werkt.

    HELP!!! :giveup:
     
  9. Mac adres

    Hoi josmulders,

    Op je modem staat een uniek mac-adres.
    Deze moet bij ziggo in het systeem staan om jou modem te kunnen "zien"
    Bij mij zat het mac adres van het oude modem nog in het systeem.
    Ik ben toen ook van alles aan het proberen geweest en vele malen moeten bellen.
    Totdat een medewerker het mac adres met mij wilde verifieren.
    Toen kwamen we er achter wat het probleem was.
    Dus ik denk dat er toch weer even gebeld moet worden met Ziggo:sad:

    Succes!!
    Groeten corne64
     
  10. Komt je modem wel goed online?
    Ofwel branden alle leds zoals ze zouden moeten ?
    Als je modem niet online komt, door bijvoorbeeld een te slecht signaal, een defect internet-splitter of een niet retourgeschikte huisaansluiting of iets dergelijks kun je ook nooit op de activerings site komen. In dat geval moet er een monteur komen. Het zou jammer zijn als men hier pas achter komt als je wel bij de juiste activerings afdeling komt terwijl dat misschien dan niet je probleem is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina