1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuw modem, geen verbinding

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door corne64, 10 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo ziggo forum lezers/medewerkers

    Heb afgelopen zaterdag mijn nieuw modem binnengekregen vanwege de overstap van internet 4 MB.
    Naar alles in één, 8 Mb en telefonie.
    De beloofde digitale ontvanger is achterwege gebleven:confused:
    Maar wat nog veel erger is, is dat het modem geen verbinding krijgt met het internet.
    Ik doe alles precies volgens de gebruiksaanwijzing.
    Ik kan wel in het modem d.m.v. admin/motorola
    Maar verder werkt het niet.
    Ik heb alles geprobeerd gereset en noem maar op.
    Maar geen verbinding.
    Ziggo helpdesk hoef je niet te bellen want die is zoals gewoonlijk niet bereikbaar.
    Sluit ik mijn "oude" modem weer aan dan heb ik weer direct verbinding.
    Dus het lijkt wel dat het aan het modem ligt:evil:
    Ik heb eigenlijk zo iets van stuur die hele zooi maar terug en laat maar.....
    Maar dat is ook zonde.
    Herkent iemand dit probleem, en zo ja wat is de oplossing.


    Groeten Corne64
    Heeft iemand
     
  2. Als je oude modem wel werkt dan is het mac-adres van je nieuwe modem nog niet bij ziggo ingevoerd. Toch proberen de helpdesk te bellen en houd het nieuwe mac-adres bij de hand.
     
  3. Heb je de activatie uitgevoerd zoals in de brief vermeld wordt
    die erbij hoort te zijn?????
     
  4. Toch dan nogmaals de gebruiksaanwijzing lezen: nieuwe modem 15 min op de stroom, pc opstarten/internet explorer opstarten/naar activatie pagina en alles opvolgen
    waarom zou je dit willen?
    ja gebruiksaanwijzing lezen en er niet meteen van uitgaan van "het zal wel weer aan Ziggo liggen"

    Groeten Corne64
    Heeft iemand[/quote]
     
  5. Zoals ik al meld,
    Heb alles al geprobeerd dus meerdere malen zoals staat beschreven in de gebruikershandleiding.
    En waarom ik in het modem ga?? puur om te kijken of er verbinding is tussen pc en het modem.
    Maar als het mac adres bij ziggo dus niet is ingevoerd kan ik blijven proberen ..
    Maar wel zonder resultaat:mrgreen:
     
  6. Het Mac adres woordt pas registreert door de activatie..

    Sluit een PC rechtstreeks via een UPT kabel op het modem aan
    en schakel de modem in.....

    Wacht ca. 20 Minuten tot de lampjes branden en open dan
    Internet Explorer en type in activatie
    wel ff firewall en andere storende software uitschakelen...

    Maar dit heb je alles ja gedaan dus dan moet je bellen....
     
  7. de vraag blijft op je op de activatie pagina komt, zo ja dan is het modem niet geregistreerd en heb je een activatiecode nodig
     
  8. Ik kom niet op de activatie pagina, van een collega van mij hoorde ik dat je daar automatisch op komt.
    Maar zodra dat ik IE opstart duurd het enkele minuten voordat ik de melding krijg "kan pagina niet vinden"
    Ik wil wel bellen maar de lijnen zij overbezet...
     
  9. Dit is normaal dat je de melding krijgt waant IE kan je
    Startpagina niet vinden...
    Als IE open is met "kan de pagina niet vinden"
    moet je boven "activatie" intypen zonder de "
     
  10. In dat geval krijg je geen IP adres, modem resetten en eventueel uit het cache gaan van Windows door een andere url in te tikken, b.v www.nu.nl of iets dergelijks

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina