1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E30-4 Melding, geen beeld ..HELP !!!!

Discussie in 'Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)' gestart door vanhaze, 8 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De stoute schoenen aangetrokken en de IPVR-9200C aangeschaft.

    Dit weekend erop verheugd om 'm te installeren maar ik kom van een koude kermis thuis :

    Ik heb 'm netjes aangesloten volgens de manual.
    Kanalen zoeken ging prima.
    Signaalsterkte : 54 % (is dit soms te weinig ??)
    Kwaliteit : 100%

    Eenmaal klaar met de installatie krijg ik een melding :
    " E30-4 Een ogenblik geduld AUB"

    Deze melding zie ik constant, , ik heb geen beeld ook niet na het zappen naar een ander kanaal.; de melding blijft gewoon staan.
    (Ik zie wel de kanaal info onderaan het beeld.)

    Toen maar de software upgrade gedaan ; die ging prima.
    Maar vervolgens daarna weer die melding en geen beeld op alle kanalen.

    Daarna uitgezet , stekker eruit , een kwartier gewacht, toen weer aan en geen verschil; weer die melding.

    Ik heb verder daarna de fabrieksinstellingen terug gezet, de kanalen opnieuw opgezocht, het mocht allemaal niet baten :(

    Ook nog de smartcard eruit en erin gedaan : helpt niet.
    De melding zie ik nu inmiddels al een dik uur voor m'n neus, er gebeurt niets.

    Ik gebruik de kabels die bij de Humax kwamen.
    Ik heb geen splitter of signaal versterker in het tv signaal zitten.

    Is dit soms een probleem wat bij Ziggo ligt ?

    Had ze al gebeld maar krijg natuurlijk te horen dat het superdruk daar is.

    Ik heb gegoogled op de E30-4 melding maar vind niet echt iets wat me verder kan helpen.

    Ook supermatig dat die foutcode(s) niet gewoon in de handleiding staan.
    Ook niet op de website van Humax heb ik maar iets hierover kunnen vinden.

    Wie o wie helpt mij aub uit de brand ??
    Dit is echt een domper ...

    Bij voorbaat dank !

    Grtz,

    Rob
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Handig om nog even te vermelden wat voor smartcard je gebruikt?
    Heb je een nieuwe card aangeschaft of gebruik je er een die je al in een andere decoder hebt gebruikt?
     
  3. De smart card beschikt in dit geval niet over de juiste keys. Normaal gesproken moet de melding na een tijdje verdwijnen, behalve als je de kaart al een jaar niet meer gebruikt hebt. Als de melding niet van zelf verdwijnt dan raad ik je aan de helpdesk te bellen om de kaart opnieuw te activeren.
     
  4. Beste Anoniem,

    Superbedankt voor je antwoord hoor, je slaat volgens mij de spijker op z'n kop :

    Het klopt inderdaad dat ik de kaart al een hele lange tijd niet meer gebruikt heb, ik had eerst een kastje van eyetv maar dat werkte op een gegeven moment niet meer, waarna ik weer analoge tv ben gaan kijken.

    Had zelf niet het idee dat dat er wat mee te maken zou hebben ...

    Ik ga gelijk Ziggo maar eens bellen voor re-activatie !

    Nogmaal dank dank !

    Grtz,

    Rob
     
  5. Ik gebruik een smartcard die ik vroeger ook al heb gebruikt met een Eyetv 610 decoder.

    Die ging echter kapot, waardoor ik al lang niet meer digitale tv kijk.

    Affijn , net Ziggo aan de lijn gehad (half uur wachttijd) en die hebben uiteindelijk mijn card weer geactiveerd.

    Nog wel eerst standaard stappen met hun doorlopen maar goed , die had ik zelf al doorlopen wat niet mocht baten.

    Ahgi heb ik nu binnen 2 uur beeld ;de activatie duurt dus even voordat ie er doorheen is.

    Fingers crossed mensen !

    Rob
     
  6. De activatie duurt slechts enkele seconden, maar dit kan niet door de helpdesk medewerker worden uitgevoerd, zoals dit wel bij @home kon. De activatie wordt door een aparte groep medewerkers uitgevoerd, waar eerst het verzoek naar toe moet worden gestuurd. Ik sluit overigens niet uit dat het bij jou dan nog niet gaat werken, omdat de kaart wellicht recovered moet worden (te lang niet gebruikt), en daar is weer een ander team voor nodig. In dat geval kun je beter een PM naar TVdigitaal sturen.
     
  7. Anoniem, call me lucky : het werkt nu gewoon !:)

    Heb een half uurtje moeten wachten totdat ik beeld had.
    De medewerker van Ziggo die ik aan de telefoon had gehad kon de kaart gewoon opnieuw activeren, dat was geen probleem.

    Gtz,

    Rob
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina