1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Status telefonie problemen

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door anoniem, 8 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Om jullie op de hoogte te houden over de telefonie problemen zal ik in het kort vertellen wat er intussen gebeurt.
    Er zijn meedere teams samengesteld, die samen verantwoordelijk zijn voor het oplossen van de problemen. Eén team bij customer service, ook wel het error team genoemt, concentreert zich met name op het adminstratieve deel. Zij controleren voor elk incident of de juiste informatie in het klantsysteem staat en zij controleren de status van het ordering proces voorzover dit aan de orde is (nieuwe levering).
    Verder zijn er twee teams bij het netwerk bedrijf, die hiertoe speciaal geformeerd zijn en die zich specifiek bezig houden met de telefonie problemen. Een team is actief op telefonie relevante systemen en databases op incident nivo (specifiek) en het andere team houdt bezig met de technische activatie processen (provisioning) van diensten. De laatste groep voert generieke controles uit op een aantal databases, waar fouten in voorkomen, die als root cause zijn geidentificeerd. Deze groep zal de generieke problemen moeten oplossen.
    De meeste vooruitgang moet behaald worden uit de resultaten van de laatste groep, daar waar het telefonie problemen betrefd. In dit weekend zullen een enkele grote reparaties worden uitgevoerd, waarvan het resultaat begin volgende week zichtbaar moet worden, indien deze reparatie effectief blijken te zijn (verwachting op basis van resultaten kleinere batches).


    Ik hoop dat ik jullie hiermee een idee heb kunnen geven wat er zoal achter de schermen plaatst vindt.

    Ik zal jullie volgende week op de hoogte houden indien de resultaten niet op korte termijn zichtbaar worden (mn de telefonie problemen).

    Anoniem
    Ziggo
     
  2. Status van de meldingen die ik per PM heb ontvangen en waarvan ik de status vrd 7 november, 17:00 heb binnen gekregen:

    pseudo status bijzonderheden
    kai36 solved
    meinders solved
    ziggo-newby solved


    the wolfman solved wel verbinding
    mosje1 solved
    Clafleur solved
    tapmeester solved

    Nelia stop door gebruiker
    meijer solved
    sligte solved
    olde stop door gebruiker



    Indien de status inmiddels verandert is graag melden. Van de forum melding heb ik wel een overzicht, maar dit is alleen voorzien van een klantnummer en niet van pseudo / membernaam.

    Anoniem
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2008
  3. 2e KlachtenlLijst

    Voor de volledigheid heb ik ook de lijst toevoegd van gebruikers, die hun klacht hebben ingediend via het forumformulier. Zoals ik al eerder vertelde kan ik hier de status nog niet aan toevoegen, omdat ik de relatie naam <> klantnummer (nog) niet heb. Dat wil dus niet zeggen dat hier geen problemen van zijn opgelost.


    102012505
    albert koster
    amelink monteur nw modem
    annet30
    babedieboe
    bassie78: opgelost
    ber000000-6
    berrus: opgelost
    bkuipers
    bnijmeij: opgelost
    bruinskh
    bytehunter
    Dhr. F.H.C. van Oyen
    dingetje
    doekoeman: opgelost
    d88
    ebrinks: opgelost
    edbeelen: opgelost
    Eenklant: opgelost
    Fokelina: in progress
    frans20
    francos86: modem swap
    gerast
    gerritk
    gerrit2a: opgelost
    Gert-T: opgelost
    gerry
    gpauli
    hefani progress portering
    heidej hold order missing no order ??
    hil: opgelost
    Hoek: telefoon opgelost ISP speed to be solved
    Huizinga: opgelost
    humphry
    hzwaag: opgelost
    Fokelina
    jermy01
    Jesa
    Johan Sanders: opgelost
    john.hielema
    johan,hermans
    Johnoetlottum: opgelost
    jvdzwaag
    Joostb
    kai36: opgelost
    Kajack
    kiwi: opgelost
    klaas55
    koekebos
    Knigge: opgelost
    lampje1
    lex.van.deijnen
    lichie
    luckyluc
    Magiel
    MarCKo
    manderp: solved
    MarCKo: in progress
    mosinter
    mosje1
    musira
    nachaka
    NJCVerhagen
    okko66
    onno82
    paul nagels
    pato8

    pebbles opgelost :)

    PeLe
    Petronella
    pietn
    rawls
    Razor
    rieks
    riesthuis
    riasomonis
    rijnders
    Rokla
    rozegeur
    sanders
    sanno72
    sander1984
    spider
    Stefan Otten
    tapmeester
    the wolfman
    Tonka
    vandewoy
    viva
    volvov50
    9ki
    Voxxie
    wcornellisen
    wachtmeesterj
    ziggo-newby: opgelost
    zwaag progress



    Als je wel problemen ondervindt maar niet op de lijst voorkomt, dan kun je dit nog steeds melden via het forumformulier.
    Als je naam voorkomt in deze lijst en je kunt wel weer gebruik maken van je telefoon, wil je dat dan melden.

    edit: 10/11
    edit: 11/11
    edit: 15/11
    edit: 17/11
    edit: 22/11
    edit: 3/12
    edit: 4/12


    NB een aantal gebruikers staan op solved, vlgns de informatie die ik aangeleverd krijg. Ik zou het op prijs stellen als jullie zelf ook melden als het weer werkt. Dat bespaart mij werk.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2008
  4. Telefoongebruik

    Ik kan dus nu wel gebruik van telefoon maken, dus kunnen jullie mij van lijst schrappen. Kan nu bellen en gebeld worden.

    Bedankt.
     
  5. Dit is het deel waarbij Anoniem is betrokken. Voordien werden de klachten op een ander punt doorgezet, hiervan hebben wij nog geen terugkoppeling ontvangen. Deze zouden meegaan met het team dat zich bezighoudt met de Radar klachten.
     
  6. ben benieuwd of ik na 4 weken nu eindelijk volgende week weer telefoonverbinding heb.
     
  7. bij mij doet de telefoon het weer. Bedankt :pompom:
     
  8. dit zijn de dezelfde teams.
     
  9. status telefonieproblemen

    De informatie die Anoniem verstrekt, daar kun je als in de wacht gezette telefoonklant wat mee. De problemen worden onderkend en er wordt hard aan gewerkt. Voor de informant heb ik respect. Niet voor Ziggo als organisatie want de vraag is waarom Ziggo dit soort informatie nou niet gewoon in voor iedereen begrijpelijke taal op de frontpage van de eigen website zet? Dat geldt ook voor de problemen die er zijn ten aanzien van de telefonische bereikbaarheid van de klantenservice en de fouten in het doorkiessysteem. Dat zou adequate voorlichting zijn waar wachtende, boze, geïrriteerde of bijna weglopende klanten wat aan hebben. Ik snap werkelijk niet, dat het Ziggo-management dat niet doorheeft en zich al dan niet bewust omtrent de veelheid aan problemen, klachten en kritiek in stilzwijgen hult. Zeker na de Trosradar-uitzending van afgelopen week vind ik dat echt volstrekt onbegrijpelijk en ook oerstom. Ziggo, wees gewoon eerlijk dat er dikke problemen zijn, dat er hard gewerkt aan de oplossing daarvan, dat klanten in extra gemaakte kosten gecompenseerd worden en behandel je klanten niet langer als halve of hele debielen of imbecielen. Ziggo-klanten hebben het volste recht op volledige informatie en daar is de website een uitstekend medium voor. Bovendien zou dat een goede gelegenheid zijn om het zwaar geschonden imago weer eens een beetje op te poetsen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2008
  10. Het jammere is, dat het nieuwe (klachten) registratie systeem daarin nu precies moet gaan voorzien. Gewoon je eigen klachten kunnen opvragen en zien hoe het ermee voorstaat.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina