1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Achteraf porteren

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door mseegers, 7 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb ooit alles-in-1 aangevraagd, zonder nummerportering vanaf KPN. Ik heb nu dus een nieuw nummer van Ziggo (vh. multikabel) plus nog mijn oude abonnement van KPN (analoog). Nu zou ik van mijn KPN-abonnement af willen en mijn nummer overzetten naar Ziggo. Voordat ik telefonie bij Ziggo bestelde, heb ik geinformeerd of dat mogelijk zou zijn.
    Op een e-mail aan de klantenservice kreeg ik als antwoord dat dat inderdaad kon, maar dat ze dan eerst mijn ziggo-telefonie moeten "ontbundelen" en opzeggen en vervolgens de bundel opnieuw moeten aanvragen. Dan kan mijn nummer geporteerd worden.
    Zijn er mensen die dit al eens meegemaakt hebben? Ik ben namelijk benieuwd of dit inderdaad zo ingewikkeld moet. Toen ik hier de eerste keer naar informeerde kreeg ik het idee dat het slechts een formaliteit zou zijn en met een eenvoudig formuliertje geregeld kon worden.
    Ook ben ik huiverig om er ├╝berhaupt aan te beginnen, omdat ik op dit forum nogal veel problemen lees die te maken hebben met portering!
     
  2. Helaas kan het alleen op die manier. Echter kan dit hele proces binnen een aantal dagen doorlopen zijn en zou het daarna probleemloos moeten werken.
     
  3. Blijft in die paar dagen mijn tv en internet gewoon doorlopen? En zakt mijn snelheid van 16.000 naar 12.000 (omdat ik dan kennelijk tijdelijk geen bundel meer heb)?
    Als het inderdaad maar een paar dagen is, denk ik dat ik het avontuur maar aanga!
     
  4. Kan er niet zonder dit een nummer geporteerd worden? Klinkt mij vreemd in de oren. Op elke bestaande lijn moet een portering uit te voeren zijn. Ik ben bekend met deze systemen uit de praktijk, dus weet dat het kan.
     
  5. Dus het zou mogelijk moeten zijn om mijn oude nummer weer terug te krijgen? (mis gegaan vanaf Telfort naar Ziggo)
    Telfort had de nummer wel vrij gegeven.
     
  6. Dat is weer een heel ander verhaal. Dat is ook van de bereidwilligheid van Telfort afhankelijk.

    Ik reageerde op het feit dat er aangegeven werd dat er voor achteraf porteren nogal wat administratieve handelingen verricht moesten worden die enkele dagen gingen duren, wat ik vreemd vind omdat ik weet dat het wel gewoon mogelijk is (misschien niet het syteem wat Ziggo gebruikt) om achteraf op een bestaande lijn een portering in te schieten zonder dat er verdere administratieve handelingen voor nodig zijn. Uiteraard moet dit wel een actief nummer zijn bij een andere provider.
     
  7. hier ben ik ook wel benieuwd naar, dit zou een groot aantal nieuwe klanten kunnen genereren. stel je hebt kpn telefonie,
    neemt hiernaast een nieuwe ziggo lijn.
    dit werkt allemaal prima, en na verloop van tijd, zeg 3 maand, kan je alsnog een nummerportering aanvragen en de kpn opzeggen.

    voor jou situatie is het mischien mogelijk om de portering aan te vragen op een nieuwe 2-elijn? en daarna 1e lijn opzeggen??
    mischien een vreemde gedachtengang, maar technisch mogelijk denk ik.

    en nieuwe klanten, welk commercieel bedrijf is daar vies van??

    berrie:giveup:
     
  8. Ja, je TV en internet zullen blijven werken. Je internet zal wel tijdelijk naar 12.000 zakken inderdaad.

    Technisch gezien zou dit uiteraard mogelijk moeten zijn, helaas kan het echter niet ingevoerd worden met de systemen waar mee gewerkt wordt. Eerst opzeggen en daarna nieuwe lijn invoeren met portering is de enige manier om het in orde te krijgen.

    Als Telfort het telefoonnummer nog steeds 'porteerbaar' houdt, is dit mogelijk. Let wel: je telefoonlijn zal een aantal dagen niet werken.
     
  9. Lijkt me een goed verbeterpunt voor de systemen waar jullie mee werken. Tijd voor een update. Is niet van deze tijd om een telefoonlijn op te moeten zeggen als er een portering plaats moet gaan vinden. Wel goede info trouwens :applause:
     
  10. Ben ik helemaal met je eens. Helaas is het echter waarschijnlijk niet zo eenvoudig. Porteringen achteraf invoeren is namelijk niet het enige wat 'omslachtig' gaat in de huidige systemen ;).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina