1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nieuwe installatie > vraagjes

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door professorchaos, 6 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    sinds een week hebben wij nu ook Ziggo voor internet en telefonie (digitale tv hadden we reeds). Het is door een monteur aangesloten en werkt prima, de telefonie zou nog enkele dagen extra kosten en werkt inmiddels nog steeds niet (of het toestel is gewoon niet in orde).

    Ik zit nu echter met het volgende probleem:

    Bij de installatie is de laptop aangesloten op het Motorola modem via utp, vervolgens is het mac van de laptop geregistreerd bij ziggo en zodoende ontvangt die laptop een internet IP. Dit wil ik natuurlijk niet gezien ik meerdere systemen in mijn netwerk heb. Ik wil het modem dan ook als router gebruiken, alleen hoe? Via de webinterface lijken alleen statistieken zichtbaar te zijn, geen configuratie settings.
    Inmiddels heb ik een linksys wireless router aangesloten en via een fake-mac instelling neemt die nu het internet IP aan, maar ik wil het modem laten routeren, niet het linksys apparaat. Kan ik dat mac adres ook ergens veranderen bij Ziggo?

    Daarnaast zit ik met een telefonie probleem wat ik niet zo snel kan plaatsen; na aansluiten van een analoog toestel blijkt deze knipperen met z'n leds en de kiestoon (een snel soort ge-tik).

    Wie kan me wat advies geven :)
     
  2. Over het modem kunnen we kort zijn, die heeft geen router functies aan boord, dus het modem laten routeren zal niet gaan. Hiervoor zal je toch een externe router (bv je linksys) moeten gebruiken.

    Als je een toestel aansluit, welke leds gaan er dan knipperen? Die van telefonie op het modem, of de leds op het toestel?
     
  3. ai, dat is jammer. Dan heb ik dus simpelweg geen keus.

    Het toestel gaat knipperen, de led op de Motorola ook. Normaal is die van tel1 constant aan en tel2 uit. Na aansluiten van de telefoon op tel1 gaat die dus knipperen.

    Ik had vanochtend een gif image gevonden ergens met een description van alle led combinaties....
     
  4. Dat TEL1 gaat knipperen houd volgens mij in dat de lijn bezet is. En als er sluiting zou zijn zouden TEL1 en TEL2 beiden gaan knipperen, maar of dit voor het motorola modem ook zo is weet ik niet 100% zeker.

    Je hebt het toestel direct met een kort kabeltje op het modem aangesloten (om uit te sluiten dat daar ergens een probleem in zit)?
     
  5. toestel is een oud kpn exemplaar, tel1 ledje is constant aan en tel2 constant uit. Op moment van aansluiten telefoon op tel1 gaat die knipperen. Toestel is direct aangesloten ja.
     
  6. Ik vrees dat er of iets met dit toestel aan de hand is, of dat dit toestel "gewoon" niet werkt in combinatie met Ziggo.
     
  7. Kan kortsluiting zijn.

    Dit is te controleren door te testen met behulp van een andere telefoonkabel en liefst een ander toestel. Kortsluiting kan door zowel een kabel (denk aan gebroken kern) als het toestel zelf worden veroorzaakt.
     
  8. had ik reeds gedaan, andere kabels proberen enzo. Probleem is inmiddels opgelost door het gebruiken van een ander toestel. Alleen heeft ziggo niet opgelet (tot 2x toe) bij het verwerken van de order want het nummer is zichtbaar voor de ontvangende kant :censored:
     
  9. Je kunt dat op de ziggo site zelf nog instellen, hoewel ik niet weet of dat automatisch verwerkt wordt of dat ze dat handmatig moeten doen. Omdat het zo druk is de laatste tijd zou het in dat laatste geval lang kunnen duren. In elk geval is de pagina op mijn-ziggo hiervoor:
    https://mijn.ziggo.nl/myziggo/do/telOptionsUpdate?line=1

    Maar misschien kun je dit ook telefonisch regelen via de klantenservice (als je ze kunt bereiken).

    Je kunt het zelf ook per gesprek uitzetten:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina