1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wel mail ontvangen, niet verzenden

Discussie in 'Internet - Email' gestart door ingmar46, 6 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Raymond,

    Feitelijk kan iedereen hier iets schrijven, iedere info kan misleidend zijn.
    Ik baseer mijn 250 op een eerdere posting van agdvg en schrijf daarin ook "In een dergelijk scenario verwacht ik" en "als dit ook echt waar is". Dus misleidend is het absoluut niet als je het bericht goed leest en kunt begrijpen. Van de 800.000 internet abonnee's doe ik een aanname dat er 1 op 800 toch misschien meer dan 250 mails per dag verstuurd (redelijk reeël). Dat het kennelijk minder is verbaasd me, maar dat is dan mooi meegenomen toch?

    Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die intern een eigen mailserver draaien en de mailserver van Ziggo gebruiken om te versturen, niet geheel de mooiste technische oplossing maar wel denkbaar. Dat er dan geen klachten binnen komen over de thresholds zijn kan ik me niet echt voorstellen. Maar als dat niet is, is dat prima.

    In de tijd dat we nog niet per maand konden opzeggen zou ik me kunnen voorstellen dat een technische verandering (onder water) als dit ervoor kunnen zorgen dat de overeenkomst eenzijdig wijzigd en dus opgezegd zou kunnen worden. Maar dat is een juridisch iets dat nu niet van toepassing is, laat ik me daar verder niet over uit.

    Ik vind het grappig dat je niet op de berichten van 12 november in gaat, waarin min of meer duidelijk wordt dat ik de dupe ben van een SMTP blokkade zonder dat daar reden toe is, danwel dat ik daarover geïnformeerd wordt. Het zou een pluspunt zijn dat je dan automatisch een e-mail zou ontvangen.
     
  2. Hi!

    Dat is bij ex-Multikabel klanten het geval, een automatische melding, voor de overige komt dat binnenkort ook. Daar verwerkt nu de abusedesk de tickets en mailt/belt de klanten in kwestie.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Raymond,
    Het getal 250 is mij genoemd door een Helpdeskmedewerker. Overigens ging dat inderdaad om verzonden mailtjes en niet het aantal geadresseerden. Ik kreeg de indruk dat de medewerker meende dat de limiet afhing van het contract, maar hij kon dat niet specificeren. Ik heb uiteraard klantenservice 2 keer om commentaar gevraagd en kreeg natuurlijk automatische bevestigingsmailtjes, maar daarna heb ik niets meer gehoord. Ik vraag me daarom af waar jij het aantal van 650 vandaan haalt. Ik heb dat nergens kunnen vinden.
     
  4. Misschien weet hij het omdat hij een van de beheerders van de mailserver is?
     
  5. Hi!

    Dat valt onder de fair use.

    Zoals ik al eerder vertelde zijn momenteel de ingestelde waardes:

    650 e-mails (per dag)
    2000 rcpts (per dag)

    Voor webmail is dat :

    650 e-mail (per dag)
    1000 rcpts (per dag)

    Wat de helpdesk je verteld kan ik niet zoveel mee, dit zijn ze.

    Ik zal intern bij Ziggo een melding doen, helpdesk hoort ook te weten dat dit de waarden zijn.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina