1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wel mail ontvangen, niet verzenden

Discussie in 'Internet - Email' gestart door ingmar46, 6 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Eigen laptop aangesloten had.. hielp niet :(.
    Modem is gereset (meer dan 5 min geen stroom), hielp helaas ook niet.

    Kan ik zo'n modem zomaar loskoppelen bij hem, en vervolgens bij mij aansluiten?
    En als ik het probleem dan ook heb, houd dat dan in dat er iets met de modem aan de hand is?
     
  2. Hi!

    Ja dat kun je even testen. Das bijna het enigste wat overblijft dan lijkt het wel ook.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Ik heb het probleem zelf ook.

    van het een op het andere moment kan ik via mail.home.nl geen mails meer versturen. Gek genoeg zijn mijn instellingen in 7 jaar @home nooit veranderd en hebben ze altijd zo gewerkt. Het wijzigen naar smtp.home.nl werkt niet, mijn overige accounts (Gmail poort 465 en eentje bij een hosting provider, poort 25) werken wel prima.

    DNS resolving lijkt goed te gaan:
    c:\>nslookup
    Default Server: dns.zwoll1.ov.home.nl
    Address: 213.51.129.37

    > mail.home.nl
    Server: dns.zwoll1.ov.home.nl
    Address: 213.51.129.37

    Non-authoritative answer:
    Name: mail.home.nl
    Addresses: 213.51.146.46, 213.51.130.4


    > smtp.home.nl
    Server: dns.zwoll1.ov.home.nl
    Address: 213.51.129.37

    Non-authoritative answer:
    Name: smtp.ziggo.nl
    Address: 212.54.42.9

    Aliases: smtp.home.nl

    > smtp.home.nl
    Server: dns.zwoll1.ov.home.nl
    Address: 213.51.129.37

    Non-authoritative answer:
    Name: smtp.ziggo.nl
    Address: 212.54.34.9

    Aliases: smtp.home.nl

    > smtp.home.nl
    Server: dns.zwoll1.ov.home.nl
    Address: 213.51.129.37

    Non-authoritative answer:
    Name: smtp.ziggo.nl
    Address: 212.54.42.9

    Aliases: smtp.home.nl

    Mijn IP-adres is 84.28.246.2xx en ik zit in head-end Schoonbron (schoo1.lb.home.nl)

    Echter.. wat ik hier vermoed is dat dit probleem wordt veroorzaakt door een slechte reverse-DNS van @home zelf. Als ik naar http://watismijnip.nl/ ga, dan zie ik mijn IP-adres (zelfde adres als in router menu staat bij WAN IP) maar een hostname die ik niet herken. Mijn CPxxxxxx was in het verleden altijd dezelfde (ging eenmalig van -c naar -d vanwege telefonie).

    Controleert de mailserver de reverse-DNS om te controleren of ik binnen @home netwerk zit of dat ik geen invalid hostname gebruik???

    Als ik telnet naar smtp.home.nl 25 dan krijg ik een zwart scherm waarin alles dat ik typ onzichtbaar blijft. Als ik telnet naar mail.home.nl idem.

    Ik vermoed dat dit fenomeen is ontstaan sinds ik een nieuw IP-adres heb gekregen enige tijd terug... great!
     
  4. De mailserver controleert op IP of je er welkom bent. Een foutieve reverse-DNS levert dus geen problemen op.

    Zie je helemaal niets, of alleen niet wat je typt. Dit laatste kan een instelling zijn van je telnetclient en hoeft niets met het probleem te maken te hebben.

    Welk mailprogramma gebruik je? Welke foutmelding krijg je bij het versturen?
     
  5. Even voor de beeldvorming: het probleem komt op alle (3) de systemen aan de verbinding voor... het lijkt me dus niet een specifiek probleem van een computerinstelling.

    Op een systeem gebruik ik Outlook Express 6 (WinXP) en die geeft al melding:
    Mijn laptop met Outlook 2007 zegt:
    Ik zie met telnet niet wat ik typ... ik zie dus wel de _ cursor naar rechts gaan als ik toetsen in duw... Ik krijg echter geen welcome-message... krijg ook duidelijk geen time-out.
    Mijn telnet client is DOS (naja wat ervan over is) via start - uitvoeren - CMD en wanneer ik telnet naar smtp.mail.pcextreme.nl 25 (hosting provider waar een domein van mij gehost wordt) dan krijg ik gewoon netjes
    met een wachtende cursor... tja :wink:
     
  6. Om problemen met een lokaal filter of hostsbestand uit te sluiten, werkt 'telnet 213.51.146.46 25' wel?
     
  7. Ik krijg dan hetzelfde (compleet zwarte) venster met een knipperende cursor die geen reply geeft als ik HELO in tik, geen verschil dus.
     
  8. en telnet 212.54.34.132 25? Je logt dan direct in op één van de echte smtp servers in plaats van een loadbalancer. Als dit ook niet lukt, zit er iets op de verbinding dat je toegang tot de SMTP server blokkeert.

    Mogelijk ben je geblokkeerd ivm spam door jou of door spam van de oude gebruiker van het IP. Helaas pakt Raymond dit soort problemen niet meer via het forum op, dus zul je de klantenservice moeten bellen om dit na te gaan.

    Er is in elk geval geen algemeen probleem met de smtp servers, anders zouden er veel meer klanten klagen, en ik er ook niet op kunnen.
     
  9. Tja, weer hetzelfde gedrag...

    Volgens mij heb ik de oplossing... om 00:00 het modem 15 minuten van de stroom en het MAC adres laatste waarde eentje omhoog aanpassen en dan heb ik 20 minuten later een nieuw IP...

    Vind niet dat ik moet opdraaien voor de spam-activiteiten van iemand anders. Vind het maar vreemd dat @home/Ziggo dit zo kan laten gebeuren (mocht het idd waar zijn wat er sterk wordt vermoed / gesuggereerd wordt) :censored:
     
  10. Ik weet niet of jij wel op deze laatste kan komen.
    Ik kom daar ook niet binnen, terwijl de load balancer wel lukt, dus of dit een goede test is weet ik niet.

    De route stopt bij mij ergens onderweg:
    Code:
     5  zl-rc0001-cr101-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.101)  29.031 ms  8.453 ms  11.019 ms
     6  csw2-pc112.groni1.gr.home.nl (213.51.158.51)  11.988 ms  11.805 ms  11.793 ms
     7  csw1-mars-vlan142.groni1.gr.home.nl (213.51.134.15)  12.591 ms  11.416 ms  11.996 ms
     8  * csw1-mars-vlan142.groni1.gr.home.nl (213.51.134.15)  9.688 ms !A *
    
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina