1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wel mail ontvangen, niet verzenden

Discussie in 'Internet - Email' gestart door ingmar46, 6 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Nee dat 'hoort'. smtp.home.nl == smtp.ziggo.nl en staat voor de hele Ziggo gemeenschap open. mail.home.nl niet.

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Dat is smtp.ziggo.nl zo te zien
    Kun je daar wel naar toe telnetten op poort 25 en mailen ?
    Zo niet, dan zou ik toch de firewall/virusscanner eens controleren en met een andere pc of laptop even checken via de router of het dan wel werkt. (om zeker te maken dat het vanaf dat ip-adres gewoon kan werken)
     
  3. Telnet geeft geen reactie, niet op mail.home.nl noch op smtp.ziggo.nl
    Meneer heeft meerdere pc's en een router, op geen van de pc's werkt de e-mail, ook als ik de router er tussenuit haal en elke pc even rechtstreeks op de modem aansluit.
    Als ik mijn eigen laptop aanlsuit, met een eigen kabel rechtstreeks op de modem, dan kan ik ook niet mailen/telnetten.. wel met een extern e-mail adres (eigen smtp server).

    Heb contact gehad met ziggo, kwam geen stap verder blijven volhouden dat het een microsoft probleem is.
    Nadat de medewerker mij in de wacht zette met het muziekje "it's a sad sad situation" zakte de moet mij in de schoenen.
    Toen ik zei dat er volgens mij een kink in de kabel zat bij hun kreeg ik de reactie "oh, maar dan moet u eens een andere kabel proberen".
    Het absolute dieptepunt was toen de helpdesk medewerker mij naar "alle wachtwoorden" vroeg.
     
  4. Kreeg je met je laptop een ip-adres in dezelfde range als hij heeft op zijn router?
    Want misschien is het een ip-range probleem op de smtp server.
    Als dat zo is, kun je dan met jouw laptop rechtstreeks op jouw modem eens proberen. (modem even resetten als je laptop aansluit) Krijg je dan zelfde ip-adres als toen je daar zat en werkt smtp/telnet dan ook nog niet, dan weten we vrij zeker dat het aan de ip-range ligt. Werkt het dan wel ondanks dat je zelfde ip hebt als bij je kennis, dan is er iets vreemds aan de hand, misschien met het modem...
     
  5. Hi!

    Nee dat ligt niet aan de IP range ik zie uit dezelfde range, dus in dezelfde /24 een groot aantal mails voorbij komen, dat is dus het probleem zeer zeker niet.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Ik weet niet meer welk ip-adres ik kreeg toen ik mijn laptop aansloot.
    Ik weet wel dat ik wel internet had en dat ik geen telnet naar de smtp kon doen / e-mailen.
    Niet met thunderbird noch met outlook.
    Weet niet wat er precies aan de hand is, maar het lijkt toch echt "achter" de modem te zitten.

    In ieder geval heeft de beste man e-mail nodig, hij is een verzamelaar en heeft veel contacten.
    Hij behelpt zich momenteel met de webmail en het e-mail adres van zijn website.
     
  7. Hi!

    Wat is het exacte IP adres van je buurman, dan check ik of hij niet is afgesloten vanwege bijvoorbeeld abuse (virussen, wormen) ...

    Stuur maar in een private msg.

    Bye,
    Raymond.
     
  8. Ik heb het probleem met het versturen naar @home adressen.
    Zit zelf in het @home gebied.
    Het werkt wel via webmail maar af en toe wil ik ook via een ander adres kunnen versturen.

    Dit ligt niet aan mijn PC maar heb dit bij meerdere mensen met een @home, nu Ziggo mail adres.

    Dit is de foutmelding:

    Reporting-MTA: dns; web
    X-Postfix-Queue-ID: B1334653FE
    X-Postfix-Sender: rfc822; (afzendadres, dit heb ik even weggehaald)
    Arrival-Date: Sun, 9 Nov 2008 20:39:20 +0100 (CET)

    Final-Recipient: rfc822; (aankomstadres, dit heb ik even weggehaald)
    Action: failed
    Status: 5.0.0
    Diagnostic-Code: X-Postfix; host mx.ziggo.nl[212.54.42.8] refused to talk to
    me: 550-Bad HELO: A HELO should be a FQDN or address literal - Please see
    RFC 2821 550 section 4.1.1.1
     
  9. Hi!

    ROFL, dat ligt niet aan je PC? :oyeah: wellus!

    Je hebt kennelijk een eigen linux server draaien, prima, die heb je alleen niet ok ingericht, en das minder prima als je ook echt mail wilt versturen. Je verstuurt niet via een smart relay naar smtp.ziggo.nl maar probeerd af te leveren op een MX server van Ziggo.

    Een MX server pakt mail aan als volgens de RfC word voldaan aan een aantal voorwaarden. Jouw mailserver is kennelijk zo geconfigureerd dat hij niet met een valide hostname aankomt. Vermoedelijk iest van blahblah.local ofzo. Dat is niet valide dus pakt Ziggo je mail niet aan. Dat ligt niet aan Ziggo, dat ligt aan JOUW mailserver die je niet correct geconfigureerd hebt.

    Zie RFC 2821

    Stel je linux machine / postfix correct in dan zal het mailen een stuk beter gaan.

    Suc6,
    Raymond.
     
  10. Hallo Raymond.

    Je hebt nog gelijk ook.

    Bedankt voor het antwoord.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina