1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wel mail ontvangen, niet verzenden

Discussie in 'Internet - Email' gestart door ingmar46, 6 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ga vanmiddag rond 2 uur even langs.

    Maar kan wel al wat vragen beantwoorden:


    1. wat is het ip-adres van je kennis (je mag de laatste cijfers wijzigen in XXX)
      Dat is: 84.29.104.XX
    2. wat gebeurt er als je een ping doet naar mail.home.nl en welk ip-adres probeert hij dan te pingen?
      Hij kan gewoon pingen, het adres is: 213.51.146.46
    3. Telnet naar poort 25 van mail.home.nl werkt niet ?
      Het is vista, en er zit standaard geen telnet client in.
      Ik heb het met putty geprobeerd, maar daarbij krijg ik gewoon geen response.
    4. Werkt smtp.home.nl (of smtp.ziggo.nl) ook niet als server ?
      Nee die werkte ook niet.
     
  2. Vreemde is dat mail.home.nl bij mij thuis vandaan (multikabel) wel benaderbaar is als smtp.server:
     
  3. Probeer dan ook even een tracert mail.home.nl en smtp.home.nl om te kijken of die wel de deur uitgaan en waar ze blijven hangen eventueel.
     
  4. Hier niet (Casema). Telnetten op poort 25 naar mail.home.nl lukt niet. Naar smtp.home.nl wel. Zal wel met de IP-range te maken hebben.
     
  5. Van mij thuis uit (ook ziggo) enkele straten verder, kan ik gewoon mailen.
    een Telnet naar mail.home.nl op poort 25 kom ik er gewoon in.

    ip adres: 84.29.71.XXX


    In ieder geval, ik ga ziggo zometeen even bellen.
    Wat kan ik het beste zeggen zodat de ze de boel serieus nakijken?
     
  6. Ik denk dat het voorlopig beter is om je resultaten even op het forum te zetten, de beheerders van de mailserver lezen hier ook mee, misschien kunnen die direct iets doen of laten doen als er iets uit komt. Als je het via de helpdesk doorgeeft moet je eerst 'door de eerste lijn' heen, die toch weer beginnen met de standaard vragen en tips.

    Het zou overigens ook een lokaal probleem met virus-scanner kunnen zijn bij je kennis. Handig zou zijn als je met een laptop of andere computer even kunt testen op zijn verbinding als hij een router heeft. (zonder router wordt het lastig omdat je een ander ip-adres krijgt als je een andere computer aansluit bij hem thuis en problemen door ip-adres-range dan niet kunt uitsluiten.
     
  7. Ik ga even alles nalopen daar.
     
  8. Tracert:

    Traceren van de route naar mail.home.nl [213.51.146.46]
    via maximaal 30 hops:
    1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.0.1
    2 11 ms 11 ms 9 ms 10.245.128.1
    3 7 ms 9 ms 9 ms csw1-vlan201.venlo1.lb.home.nl [213.51.149.98]
    4 10 ms 12 ms 11 ms ht-rc0001-cr102-ae1.core.as9143.net [213.51.158.
    60]
    5 12 ms 10 ms 10 ms csw2-pc111.tilbu1.nb.home.nl [213.51.158.97]
    6 12 ms 10 ms 10 ms csw1-mars-vlan142.tilbu1.nb.home.nl [213.51.152.
    23]
    7 14 ms 17 ms 11 ms mail.tilbu1.nb.home.nl [213.51.146.46]\


    Het ip adres waarmee niet verbonden kan worden is: 84.29.59.XXX
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2008
  9. hmmm en wat doet smtp.ziggo.nl ??
    (je komt daar uit op een andere server dan hier, ik kom in groningen uit zo te zien aan mijn traceroute)
     
  10. 1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.0.1
    2 7 ms 7 ms 7 ms 10.245.128.1
    3 10 ms 6 ms 13 ms 213.51.149.130
    4 11 ms 10 ms 9 ms zl-rc0001-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.15
    8.62]
    5 11 ms 16 ms 13 ms csw2-pc112.groni1.gr.home.nl [213.51.158.51]
    6 13 ms 13 ms 13 ms csw1-mars-vlan142.groni1.gr.home.nl [213.51.134.
    15]
    7 13 ms 12 ms 12 ms smtp.gn.mail.iss.as9143.net [212.54.34.9]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina