1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wel mail ontvangen, niet verzenden

Discussie in 'Internet - Email' gestart door ingmar46, 6 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. als ik een mail probeer te verzenden krijg ik de volgende foutmelding

    server instellingen zijn,

    voor pop3 mail.home.nl
    voor smtp mail.home.nl
    en voor gebruikersnaam xxxxxx@home.nl
    en wachtwoord is ook correct

    firewall heb ik ook uitgezet dus dat kan het probleem ook niet zijn.

    wie kan mij helpen
     
  2. e-mailproblemen

    Deze foutmelding duidt meestal op een storing in de smtp-server van de provider en is vaak van kortdurende aard, zo is mijn ervaring. Het kan ook aan de poortinstellingen van je eigen computer liggen maar dat is niet waarschijnlijk als je daar zelf niet aan bent geweest. Tik de foutcode maar eens in op google en je krijgt een hele serie hits die wellicht meer duidelijkheid geven over de aard en de mogelijke oorzaken van de foutmelding en wat er eventueel zelf aan gedaan kan/moet worden. Maar ik zou voorlopig geen instellingen wijzigen en nog even een dag, desnoods twee, afwachten. Succes!
     
  3. Ik gebruik dus ook een @home E-mailadres. Probeer eens smtp.ziggo.nl voor uitgaande mail. Voor inkomende mail werkt bij mij pop.home.nl . Een virus-scanner kan ook nog wel eens vervelend doen.
     
  4. tnx voor je reactie,

    t is 3 weken sinds ik dit als 1e kreeg. zou t misschien iets met router instellingen ofzo te maken hebben?

    edit:

    ga ik gelijk proberen!
     
  5. E-mailproblemen

    Wat je ook kunt doen, is tijdelijk of als test gebruik maken van webmail ... http://webmail.home.nl
     
  6. Je instellingen zouden goed moeten zijn.
    Weet je zeker dat je bij je account instellingen voor verzenden alleen smtp geselecteerd hebt?? (dus geen inlog-gegevens bij SMTP gebruiken)
    En gewoon smtp protocol (poort 25) zonder beveiligde verbinding en zo.
     
  7. Als de rest van je verbinding het goed doet, is dit vrijwel altijd de virusscanner. Even zonder proberen dus (als uitzetten niet helpt, probeer dan de virusscanner te deïnstalleren, dit is in ongeveer 25% van de gevallen pas genoeg om het probleem op te lossen).
     
  8. Bij een kennis is het zelfde probleem, al 3 dagen.
    Ziggo zegt dat het niet aan hun licht, maar aan de gebruiker.
    En dat hij Microsoft moet bellen om het op te lossen.
    2 pc's en een laptop hebben het zelfde probleem, met en zonder router, en verschillende virusscanners.

    Een telnet naar mail.home.nl op poort 25 resulteerd in een time-out.
    Wat kan ik het beste tegen ziggo vertellen zodat ze de boel wel gaan controleren?
     
  9. Je kunt het beste even hier melden in het forum:
    1. wat is het ip-adres van je kennis (je mag de laatste cijfers wijzigen in XXX)
    2. wat gebeurt er als je een ping doet naar mail.home.nl en welk ip-adres probeert hij dan te pingen?
    3. Telnet naar poort 25 van mail.home.nl werkt niet ?
    4. Werkt smtp.home.nl (of smtp.ziggo.nl) ook niet als server ?
     
  10. Zou in dit geval wel eens kunnen... (zie verderop).

    Schitterend advies. Not.

    Aannemend dat je aan jouw kant van het land bij dezelfde servers uitkomt als hier: dat is niet zo gek. Mail.home.nl is alleen nog maar de pop-server (telnet op poort 110 werkt wel).

    Probeer smtp.home.nl eens.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina