1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

FTP en inlogproblemen:mail & gegevens

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door 4Fun, 6 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al sinds de Ziggo wijziging kom ik op geen enkele wijzen via FTP naar eigen website om iets te uplouden/veranderen.Ik lees wel verschillende oplossingen hier op de forums maar daar kan ik weinig mee schijnbaar.

    1.Ik zoek dus het echte FTP adres waar ik mijn bestanden via een FTP program kan uploaden of wijzigen.
    2.De juiste hostnaam
    3.Met welke naam en wachtwoord moet je dan inloggen.
    4.en als ik mijn wachtwoord "schijnbaar"vergeten(wat ik niet ben want ik heb al een oude bevestiging via"OnLine" opgevraagt) ben wil ik deze via de site aanvragen maar dan blijf ik steken op het probleem bij het huisnummer invoeren,ik doe precies zoals het bij Wanadoo bekend was en op de Ziggo faktuur staat maar een toevoeging als II of B geeft die op als verkeerd ingevoerd !
    5.Met deze vragen via de helpdesk mooi bevestigsmail retour gekregen alleen het antwoord blijf achterwegen.
    Kortom zwaar kloten natuurlijk want nu heb ik de route van wat site moeten aanpassen terwijl dit normaal "gewoon"via Wanadoo/Orange goed ging.

    Wie brengt mij verlichting in deze donkere tijd(en)met Ziggo...
    En dan is ook nog mijn "Basis"pakket 3 in 1 zomaar duurder geworden...
    ik weet niet hoe het hier verder werkt en/of ik mijn vraag niet te moeilijk heb gesteld maar hoe los ik dit probleem dan op ? Van mijn vraag aan de helpdesk al weken niets meer gehoord dan alleen een bevestigingsmail...

    p.s: met hele emailnaam of alleen het eerste gedeelte heb ik ook al alles geprobeerd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2008
  2. Login incorrect

    Bij mij hetzelfde. 530 login incorrect met de zowel gebruiker@casema.nl als gebruiker@ziggo.nl met het goede password.
    Echter, als ik de voorwaarden en de eigenschappen van de "webspace" bekijk, blijkt de hoeveelheid ruimte ook nog eens verminderd van 100 naar 50 mb.

    Net even http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14252 dit item gelezen. home.casema.nl bestaat niet meer, het is nu ineens ftp.casema.nl
    Gebruik je gebruikersnaam (incl. casema.nl) en je password en je bent binnen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2008
  3. ftp.casema.nl = web.casema.nl :wink:

    Maar er is inderdaad niet veel eenduidigheid in DNS namen bij Ziggo.
     
  4. Sterker nog: home.casema.nl = ftp.casema.nl = web.casema.nl (in ieder geval als ik de gegevens hier opvraag...).

    Drie verschillende netwerken en een vierde, overkoepelende variant die aspecten van alle drie heeft. Zal wel even duren voor dat overal gelijk is...
     
  5. FTP gegevens webspace

    Ik kan geen bestanden meer plaatsen op mijn webspace via Mijn netwerklocaties --> publiek op homedrive.home.nl
    Het verslepen of kopiëren van b.v. een afbeelding lukt wel, maar deze heeft dan een bestandsgrootte van 0 kb.
    Is het ook mogelijk om via een ftp-programma bestanden te uploaden en zo ja, wat zijn dan de gewenste instellingen?
     
  6. Ikzelf gebruik Firefox als webbrowser met FireFTP als ftp add-on met de volgende instellingen:
    host: homedrive.home.nl
    Login: je E-mail adres zonder de toevoeging @home
    password: je wachtwoord van je E-mailadres
     
  7. Gebruik je IE of bv Firefox? Voor een andere browser als IE heb je nl een add-on/plugin nodig om gebruik te kunnen maken ven homedrive. Tja heeft dat keurig uitgelegd in dit topic.
     
  8. Ik gebruik ook FF met FireFTP, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Nu dus wel, waarvoor dank!
    Achteraf bleek het oorspronkelijke probleem veroorzaakt te worden door het feit dat er (bijna) geen ruimte meer beschikbaar was. Een paar bestanden verwijderd en klaar.
    Wel krijg ik nu af en toe een pop-up van FireFTP met de melding "500 Unknown command"
     
  9. het wil maar niet lukken...

    webspace is geactiveerd, en na lang zoeken de juiste pagina gevonden om in te loggen.
    Maar na tig pogingen kom ik er niet in.
    Uiteraard naam en wachtwoord ook tig x gecontroleerd.
    Kan het zijn dat ik pas 3 dagen lid ben van ziggo of zo iets???
     
  10. Hier idem dito, niets van aantrekken !
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina