1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Is er iemand die GEEN gebruik kan maken van TV-theek?

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door Cappelini, 4 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Er is al een topic voor mensen die WEL gebruik kunnen maken van TV-theek. Ik ben juist meer benieuwd naar mensen bij wie het niet werkt en het waarom. Waar loopt het op vast en wat werkt wel?

    Bij mij doen Prog. Gemist en alleen de TV-theek uitzendingen van Najib het wel. Bij alle andere TV-theek programma's krijg ik de foutmelding ' Bel 0900 0739'. Dankzij Kitaro heb ik wel een abonnement dat volgens Ziggo geactiveerd, afgerond en via brief bevestigd is. Toch werkt het niet zodat er nu een monteur moet komen om te bepalen welke kabel er naar mijn huis loopt(?).

    Mijn ervaring is overigens dat de wachttijd gemiddeld 14 minuten bedraagt en dat de medewerkers achter de Helpdesk en 0900 0739 geen flauw idee hebben wat interactieve tv is. Zelfs achter keuze 4: interactieve tv begrijpen ze niet wat een Cisco is en hoe dat ding dan werkt. Bellen heeft dus weinig zin. Ben dus erg blij met de hulp van Kitaro en hoop dat het snel wordt opgelost.
     
  2. Bij mij doen zowel Prog.gemist als TV-theek het niet. Kitaro en Infje zijn er al vanaf 8 augustus (3 maanden!) mee bezig maar de oorzaak is nog steeds niet vastgesteld, laat staan een oplossing. Ik zie de programma's / films wel in de catalogus staan, maar als ik ze wil kiezen om af te spelen is er geen "AFSPELEN" button. Voor zover ik weet ben ik de enige met dit probleem. Heel vreemd. :confused:
     
  3. @marioh: nu je het zegt. Aanvankelijk had ik ook geen afspelenbutton. Na 2/3 opnieuw installeren van ITV kreeg ik de knop plots wel. Je was dus niet de enige. Misschien zit daar ook wel een verband met mijn probleem. Neem aan dat je alles al 10x geprobeerd hebt en dat je ITV status goed staat. Bij mij staat er 'geactiveerd' met 2 IP adressen en 2 Mac adressen gevuld. Succes met je kruistocht.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2008
  4. Het niet krijgen van een play button kan veroorzaakt worden door een aantal zaken. De meest voor de hand liggende zijn:
    - Netwerkprobleem. Dit zou dan bij meerdere mensen het geval moeten zijn.
    - Authorisatieprobleem. Je smartcard is niet geauthoriseerd voor het bekijken van films/programma┬┤s in een bepaalde portal.
     
  5. Twee monteurs hebben geconstateerd dat het netwerk (althans signaal ...) hier prima is. Twee forumleden (Kitaro, Infje) hebben na elkaar mijn abonnementsgegevens goed gezet.

    Wat zouden eventueel minder voor de hand liggende oorzaken kunnen zijn?
     
  6. De gegevens komen niet aan op de smartcard. Heeft verder niets te maken met het signaal. Zie ook de pb die ik je gestuurd heb.
     
  7. Kitaro,

    Dit zou bij mij ook het probleem zijn. Is er al bericht van de netwerkspecialisten? Heeft het zin om de smartcard in mijn andere decoder (Samsung) te proberen, in de hoop dat de gegevens dan wel aankomen?
     
  8. Dat zal niet werken. Het gaat om de rechten van interactief en niet om de rechten van de gewone pakketten. Ik heb overigens nog geen terugkoppeling gehad.
     
  9. Probleem opgelost

    Dankzij de hulp van Kitaro1 kan ik sinds vandaag eindelijk de tv-theek programma's bekijken. We mogen toch blij zijn dat die jongens (of meiden?) hier op het forum hulp bieden. :pompom:

    De oplossing voor mijn probleem bestond uit een nieuwe smartcard en het opnieuw op afstand activeren. Eigenlijk heel simpel. Mochten er dus nog personen zijn die een ' bel om te abonnneren' melding krijgen terwijl er al geabonneerd is: probeer het eens met een nieuwe smartcard. Ik ben blij.
     
  10. Ik heb ook geen afspeel knop, maar krijg niet de melding bel om te abonneren. Zou dit ook verholpen worden door een nieuwe smartcard?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina