1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Slechte ontvangst in huis

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door eric22269, 4 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Oiii, ik lees dit nu allemaal en begrijp nu wel waarom ik problemen heb met een aantal digitale zenders te ontvangen : ik heb namelijk helemaal geen AOP kastje in de meterkast (of elders in het huis) !!

    Ik heb al die tijd analoog TV gekeken en eigenlijk prima beeld gehad. Nu sinds kort digitaal en toch wel een hoop zenders niet te bekijken (soms wel, soms niet). Ik heb hierover een ander topic geopend.

    Nu vraag ik me af : waarschijnlijk heeft een van de eerdere bewoners dit kastje verwijderd of gesloopt (en daarna weggegooid) : wat zal Ziggo zeggen als ik ze bel dat ik helemaal geen AOP kastje heb ?! Komen ze die dan evengoed (gratis) plaatsen (hoelang zal het duren voordat ze komen) of ben ik zelf het haasje ?
     
  2. Ik vraag me zoiezo af of je nu echt zo'n AOP kastje nodig hebt? Zo'n kastje doet toch eigenlijk niets of wel? Ik dacht altijd dat dit gewoon een aansluit punt is, maar je zou in princiepe toch gewoon je kabel rechtstreeks naar je tv laten lopen. Of doet zo'n AOP iets met je signaal?

    PS. Ik heb nu koka 779 kabels gebruikt en de rest van de Hirschmanspullen, maar het signaal is niet echt beter. Kan dit ermee te maken hebben dat ik de kabel niet goed heb bevestigd aan mijn stekkers/connectoren? hiermee bedoel ik dat ik las dat je de draadjes die in je kabel zit moet vlechten en dan om je kabel moet wikkelen en dat je de folie die ertussen zit moet verwijderen. Dit heb ik niet gedaan. Zou dat de reden zijn dat ik maar een signaal sterkte heb van 60% of heb ik echt een versterker nodig en welke zou dan geschikt zijn voor mijn situatie.
     
  3. Ik heb vanmorgen voor 7,50 een nieuw AOP kastje op de kop getikt. Kompleet met aardedraadje ;)

    Deze zal ik vanavond aan gaan sluiten en eens kijken of dit de problemen oplost. Ik heb er goede hoop op, al ben ik bang dat als het dan nog niet werkt me de moed enigszins in de schoenen zal zinken :s

    Wordt vervolgd !
     
  4. Misschien heb je hier ook nog wat aan:
    http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.van.schie/planhold/multikabel2.htm en kijk dan onder INSTALLATIE SITUATIES
     
  5. Thanx, ik had die link idd al eens gezien en bekeken.

    Ik ga eerst eens kijken wat het resultaat is als ik alleen de TV beneden heb aangesloten, desnoods met een losse (nieuwe) kabel door de woonkamer. Als dit prima verloopt, dan sluit ik de andere 3 coax kabels aan en hoop ik maar dat daar geen storing(en) door worden veroorzaakt.

    I'll keep ya posted
     
  6. Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2008
  7. Zeker, maar heb er totaal maar 4 nodig. Tegen de tijd dat er ooit nog gezinsuitbreiding komt en er een extra aansluiting nodig is, is de oudste al het huis uit en zit ik weer op 4 aansluitinge, hahaha.

    Iemand een 2e handsje voor me ? :schater:
     
  8. Ik zou eerst eens controleren of signaalsterkte echt je probleem is, ik dacht dat je beeld zwart bleef maar wel signaal genoeg had. Het zou dus ook nog kunnen dat je CAM niet goed werkt, wat bij sommige merken TV's wel eens voorkomt. Bij sony's is bijvoorbeeld bekend dat je een aantal CAMS moet proberen, sommigen werken wel, anderen weer niet.
     
  9. Ik begin inderdaad hier toch wel aan te denken.
    Nadat ik een AOP had aangesloten en daarop een 6 M lange coax met TV/R doosje, en vervolgens rechtstreeks op de TV heb ik dezelfde problemen (zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=129051#post129051).

    Het viel me net op toen ik ging zappen dat ik problemen had met 2,4,6,8,10,12,14,16,18..........

    Toen ik vervolgens ff heen en weer had gezapped en weer van voren af aan begon had ik ineens juist die zenders WEL en had ik een zwart beeld bij 1,3,5,7,9,11,13, enz.....

    Dan moet het eigenlijk wel aan de kaart liggen. Ik krijg alleen bij Cardwriter al dagenlang geen enkele reaktie en persoonlijk vind ik het een teken aan de wand dat als je via mail een vraag stelt dat je dan naar het forum word verwezen en vervolgens op het forum niet geholpen wordt. Zelfs niet na meerdere keren dit expliciet gevraagd te hebben.
     
  10. Misschien had je de kaart toch dichter bij huis moeten halen, dan had je hem even om kunnen wisselen. Service is ook wat waard :roll:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina