1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Helpdesk Ziggo onbereikbaar

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door bnijmeij, 3 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. HIHI :grin: ik woon in Limburg en krijg ze ook niet te pakken.

    Volgens mij is het allemaal nep, en zit daar niemand

    :x:x:x:x:x:x
    Gerry
     
  2. Normaliter kunnen wij statistieken aflezen met het beschikbare personeel, aantal wachtenden en langste wachttijd in de rij. Door enkele veranderingen in het telefoniesysteem werkt dit tijdelijk niet, maar ik merk dat ik tegen de avond zeer weinig telefoontjes binnenkrijg.

    Er zou heel goed iets kunnen zijn wat ik over het hoofd zie, ik ben ook niet alwetend. Maar dan ben ik toch benieuwd waar het foutgaat.
     
  3. Wachtijden gemiddeld zijn circa 10 minuten (afhankelijk van het onderwerp)


     
  4. Oei, das een hele enge constatering. Waarbij ik meteen een aantal vragen heb.
    1. Werkt de overloop niet ?
    2. Hoe komt het dan toch dat dit forum en elders stijf staat van de berichten dat mensen er niet doorkomen ?
    3. Worden al die afhakers wel meegenomen in de statistieken ? Kloppen die statistieken wel ?
    4. Waar zie ik dat beeld toch vaker ? Statistisch ziet Ziggo dat het wel meevalt en toch lopen de klanten te hoop met problemen.

    Ook al zou het dan allemaal statistisch wel meevallen. De klanten die buiten die normen vallen zijn wel degenen die het beeld voor Ziggo uitmaken. Die zitten op de fora, in de kranten en bij Radar. Die blokkeren de HD, die zorgen er voor dat alle hens aan dek staan bij Ziggo om de problemen op te lossen.

    Laten we onszelf alsjeblieft niet bedonderen door de statistieken, die zijn prima als je prognoses en planningen wilt maken. Die gebruik je niet om af te rekenen met de realiteit.
     
  5. :schater::schater::schater:

    Ja, de afdeling verkoop lukt wel binnen 10 minuten.
    Dat de gemiddelde wachttijd 10 minuten zou zijn is weer eens alle klachten terzijde schuiven met uitspraak die duidelijk niet klopt.
     
  6. Pfff, de afdeling Verkoop is bereikbaar omdat niemand wat wil kopen, snáp dat dan ;)

    Enfin, ik zal eens navragen hoe dat zit. Ik weet dat (in ieder geval tot voor kort geleden) iedereen word verbonden met medewerkers die bekend zijn met het netwerk waar de abonnee binnen valt (Dus Multikabelgebied krijg medewerkers van Multikabel, AtHome krijgt AtHome, etc.), dit heeft te maken met enkele verouderde systemen die soms nog geraadpleegd moeten worden.

    Ik dacht altijd dat het probleem daar lag, maar die theorie word uit het water geschoten door mijn mede-Groninger... dus ik ben toch wel benieuwd.

    Maar goed, alvorens iemand van de daken roept dat Ziggo het zelf ook niet weet, ik loop nog maar een maandje over de vloer, ik weet ook niet alles ;)


    Er zijn wat problemen met de overloop, daar ben ik zelf ook aardig de dupe van geweest. Gisteren vond het systeem het nodig om mij als almachtige te beschouwen en kreeg ik mensen aan de lijn met producten/problemen waar ik geen kaas van gevreten had, dus mocht ik maar met e-mails aan de slag gaan (kruiwagen Tros Radar, iemand?). Vanavond ga ik weer aan de slag, hopen dat het nu werkt.

    EDIT: De statistieken kloppen wel maar zijn gebonden aan de vloer zelf, ik kan dus niet zien hoeveel mensen bij andere filialen in de wacht staan. De verdeling zou echter wel gelijk moeten zijn (20 medewerkers hier, 80 medewerkers daar = 20% klanten hier, 80% klanten daar).
     
  7. Sorrie voor de sarcasme Kingpin

    Maar ik ben al vanaf zondag bezig.en krijg steeds het zelfde bandje te horen.

    alle medewerkers in gesprek de wachttijd zo lang en de verbinding wordt verbroken.
    Maar ja misschien heb jij een ander nummer dan ik of misschien wordt mijn nummer naar een andere locatie door verbonden

    Klinkt lullig maar je maakt mij niet wijs dat ze van 's ochtends 0800 tot s'avonds 22.00 allemaal in gesprek zouden zijn tenzij ze serieus onderbemand zijn of dat er maar 1 de telefoon op neemt. alhoewel ik dat laatste niet kan geloven naar aanleiding van wat er in het programma radar (27-10) was. Daarin werd belooft dat alle problemen binnen drie weken opgelost zouden zijn. Dit geeft ze nog 1 week de tijd
    Ben benieuwd

    Maar ja
    Maar misschien heb jij een ander nummer dan ik of misschien wordt mijn nummer naar een andere locatie door verbonden
     
  8. In tegenstelling tot de meesten andere posters hier ben ik er tot nu to (zo'n 20 keer) altijd nog door gekomen bij de helpdesk.

    Alleen de korste tijd dat ik moest wachten was 18 minuten, maar meestal tussen de 20 en 25 met uitschieters naar boven.

    En wat pas echt frustrerend is:

    • elke keer als je belt spreekt iemand het verhaal van de vorige collega volledig tegen (collega 1: decoder is verzonden, collega 2: decoder kan niet verzonden zijn want er is er nog geen één geleverd, collega 3: interactieve TV? Nog nooit van gehoord, collega 4: Wij verkopen de Cisco nog niet dus u kunt hem niet besteld hebben. Gelukkig heb ik de Cisco nu)
    • De mensen aan de lijn hebben absoluut geen oplossen vermogen. Op zich niet erg, ik snap het onderscheid tussen first line en second line support. Alleen brengt het klanten tot razernij als telkens afspraken dat je wordt teruggebeld door in mijn geval de facturatieafdeling niet worden nagekomen, je uiteraard nooit kan worden doorverbonden naar deze afdeling, je uiteraard ook nooit een leidinggevende aan de lijn kan krijgen en ook hier weer natuurlijk de ene medewerker geen idee heeft van de afspraken die je met de vorige medewerker hebt gemaakt. Zit er serieus aan te denken mijn gesprekken met de helpdesk voortaan op te nemen om bewijs van de afspraken te hebben (ondertussen nog steeds geen factuur over juni tot augustus. Gelukkig wel weer vanaf september)
    • E-mailen is helemaal zinloos. Je krijgt letterlijk twee maanden later pas een reactie. Helaas wel met een antwoord waar je helemaal niets mee kunt omdat de vraag niet is beantwoord
     
  9. Gebruik thuishelp van Ziggo, dat werkt tenminste. Ik heb het nu een aantal malen gebruikt en het bevalt goed.
     
  10. Scheelt ons ook heel wat uitzoekwerk, met Thuishelp kun je zelf het probleem vinden en mogelijk oplossen, en wij weten meteen wat er aan de hand is waardoor we jullie sneller van dienst kunnen zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina