1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Onstabiele verbinding

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door djpdjpnl, 3 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na heel lang ZG, en vroegah nog MGV, gelezen te hebben heb ik me nu toch eens aangemeld. Meestal kon ik de oplossingen voor mijn problemen wel vinden, maar dit keer helaas niet.

    Mijn internet is erg onstabiel de laatste week. Even dacht ik dat het aan m'n laptop lag maar ook mij Playstation 3 heeft er maar moeite mee. In plaats van een bewegend balkje bij het downloaden van een demo (Mirror's Edge voor de geïnteresseerde) duurde het ca. 5uur om, ik meen, 936mb binnen te halen. Met een Z3 abonnement is dat best wel erg traag te noemen. Als ik gewoon aan het surfen ben op m'n laptop dan pakt is ca. 2 van de 5 pagina's die ik aanklik niet. Een refresh lost dat meestal op maar dit wordt erg vervelend op ten duur. Nieuwsgroepen gaan vreemd genoeg wel nog perfect; 1600+ kb/s haal ik nog met gemak.

    Zou het misschien te maken hebben met de vertraagde migratie? Ik heb zowel m'n modem als router dubbel gereset dus dat is het probleem niet. Wel heeft Glashart afgelopen week een glasvezelkabel door de straat gegraven maar niet aangesloten (neen, het aanleggen was gratis en vrijblijvend en ik ga echt niet over naar KPN ;)). Ik heb wel nog verbinding dus ik neem aan dat ze geen kabeltje geraakt hebben of iets dergelijks? Speedtest.net al geprobeert die gaf vanavond nog fijn ca. 12000kbps aan.

    Ik ben een beetje door mijn ideeën heen, iemand nog een optie? :)


    edit; ik zie nu pas dat ik 'm in 't verkeerde forum gezet heb, zou een modje 'm naar internet willen zetten? Excuses! :giveup:

    edit2; nu zie ik ook de oplossing; een OpenDNS instellen... topic kan dus weg denk ik? :giveup::giveup:
     
  2. Denk het niet, want opendns was een tijdelijke oplossing in Casema gebied een maand geleden. Inmiddels werken de dns servers weer normaal.
    Is je probleem echt helemaal verholpen met opendns servers ??
    Een verbindingsprobleem waarbij je niet de snelheid haalt lost dat echter nooit op, zelfs niet als je bestaand dns servers niet goed zouden werken.

    Wat haal je op http://www.speedtest.net ?

    Indien je het signaal verdenkt (door de werkzaamheden) dan kun je kijken of je de helpdesk kunt bereiken, want deze kunnen het signaal van je modem bekijken. Als je een motorola modem hebt kun je dat zelf ook via de webinterface. Post dan die getallen hier eens.
     
  3. Heb hetzelfde probleem. Op speedtest.nl haal ik zowel op als neer de maximale snelheid (4.2Mbps abbo), maar ik kan volgens speedtest slechts ~80 connecties/minuut maken (meerdere malen getest...als ie wilde werken). Een maand geleden lag dat nog rond de 1300. Ik zit overigens in het oude Casema gebied.

    Hebben ze eindelijk de DNS gefixed...krijg je dit weer. Ziggo, wat kan je wel?

    *edit*

    Gegevens modem:

    Down
    Frequency 242000000 Hz Locked
    Signal to Noise Ratio 35 dB
    Power Level 2 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
    Channel ID 1

    Up
    Frequency 20000000 Hz Ranged
    Power Level 50 dBmV

    Wat me overigens ook opviel, is dat m'n modem 3 MAC adressen heeft, waarvan 2 geleerd. Normaliter leert ie er maar eentje, maar kan aan mij liggen.

    *edit2*

    Laatste logentry:

    2008-11-03 17:46:35, 3-Critical, R005.0: Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

    Dit staat ook in de modem op 24/10, afgezien daarvan zijn er geen dergelijke logentries. Alleen normale ranging responses.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2008

  4. 100% stabiel is het nu niet maar het is wat meer dragelijk geworden. Ik zal morgen eens kijken in het modem en Ziggo eens aan de spreekwoordelijke mouw trekken. Mijn Speedtest.net resultaten lijken normaal;

    [​IMG]


    Voor de verzameling van problemen; ik zit op postcode 5403 (Uden)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2008
  5. Hoe bedoel je? Het klopt dat een voip kabel modem met USB 3 mac adressen heeft. Een HFC mac-adres, een USB mac-adres en een MTA mac-adres.
     
  6. 'Geleerde' adressen zijn Mac adressen van netwerkkaarten van PC's of routers die het modem herkend heeft.

    Bij @Home en Multikabel werkt de verbinding alleen op het eerste geleerde adres, bij Casema (nog) op de eerste twee.

    De lijst met geleerde adressen kun je zelf legen door het modem te resetten.
     
  7. Even een korte update. Ik heb nog geen tijd gehad om in m'n modem te kijken. Helaas heb ik er de komende dagen waarschijnlijk ook geen tijd voor. De problemen zijn wel verholpen dus dat is wel positief. :)
     
  8. Ik begin er toch aan te twijfelen of de DNS servers van Ziggo wel 100% werken. Ook ik heb de afgelopen dagen dat website's niet geresolved kunnen worden en na een refresh (of 2) wel geresolved kunnen worden en dus ook getoond worden. Website's waarvan ik 100% zeker ben dat het adres klopt en waar ik ook geregeld kom. Dit had ik voor deze week met KPN IPB nooit. Ga dit eens nader onderzoeken.
     
  9. Die zijn (nog)niet overal gelijk, je zit in @home gebied, dus dat zijn andere dan de nieuwe die nu in Casema gebied in gebruik genomen zijn.
    Zou dus best kunnen dat er bij jou iets mis gaat en er bijvoorbeeld eentje down is waardoor bij een refresh wel een antwoord komt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina