1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

emailadressen overhevelen naar ander account

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Borg, 2 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi, ik ga binnenkort wegens emigratie mijn quicknetaccount opzeggen, maar ik wil 2 mailadressen blijven houden omdat ik me op nogal wat forums heb aangemeld met die addressen. Nu wil ik die 2 adressen op het account van mijn ouders plaatsen. Hoe kan ik dit het beste doen zonder ze kwijt te raken?

    Om ze even te deleten en dan aan te maken in en ander account is een risiko, om dat er al verschillende mensen zijn die denken dat ze deze adressen ook hebben of toevallig aan vragen. (peteratquicknet.nl en kevinatquicknet.nl) Ik krijg regelmatig mailen van services die ik niet heb aangevraagt. Iemand suggesties?:roll:
     
  2. Hi!

    Niet mogelijk op het moment. En laten vervallen is ook niet handig, je zit met een grade periode van 3 maanden waarin niemand iets met die adressen kan, daarna is iedereen vrij ze te registreren.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. is het precies 3 maanden of je weet?
     
  4. Hi!

    Correct.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Je kunt ze ook deleten en bij de klantenservice vragen om ze weer vrij te geven voor gebruik op een ander account. Procedure duurt wel een tijdje (reken op zeker een week, mogelijk langer).

    Risico is wel dat vanaf het moment dat de adressen vrijgegeven zijn, iedereen ze op zijn account als secondary of alias kan aanmaken. Om dit risico zo klein mogelijk te houden, zou je dit zelf dagelijks kunnen proberen, je merkt vanzelf wanneer het werkt.
     
  6. Ik heb er al vorige week woensdag over gemailt met de klantenservice, maar het is er kennelijk erg druk, want ik heb nog geen antwoord gehad. Ik zal maar eens bellen vandaag:roll:

    Op zich is het voor klantenservice zo over te zetten lijkt mij...
     

  7. Als je zelf een subaccount verwijderd kun je het zelf ook direct weer toevoegen, iemand anders kan jou accountnaam pas na 3 maanden gebruiken.
     
  8. Nou probeer het maar eens met een alias die je zelf aangemaakt hebt. Je krijgt dan de melding (voordat je hem echt verwijderd) dat dit pas na 40 (dacht ik) dagen weer kan.
    Ik had dat zelf ook met een alias die ik eigenlijk aan een andere mailbox had willen hangen, dus dat heb ik maar even zo gelaten.
     
  9. Ik had een extra Quicknet e-mailadres onder het hoofdaccount aangemaakt (eigen box, geen alias), dit tot ontsteltenis van mijn dochter verwijderd, aangezien ik een ziggo adres voor d'r had aangemaakt en ze dat Quicknetadres bijna nooit gebruikte. Het huis was te klein hehe maar ik heb dat adres weer aangemaakt en hij stond er weer (deze was toch echt definitief verwijderd).
     
  10. En had je bij het verwijderen wel die waarschuwingsmelding gezien ?
    En dat was ook op het nieuwe mijn-ziggo platform neem ik aan ?

    Maar je hebt daarmee dus de oude situatie weer teruggezet neem ik aan, het (bijvoorbeeld) wijzigen van mailbox naar alias van een account heb je zeker niet getest ? Of het verplaatsen van een alias van de ene naar de andere mailbox.

    (anders moet ik dat toch maar eens met een test-adres (die ik later toch dan weer weggooi) proberen :wink: )
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina