1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

sweex Ro002 router geeft met DHCP bij ziggo abo een xs4all DNS

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door hihihi, 2 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi.

    Ik heb een ziggo abo.
    En een sweex ro002 router.
    Als ik via DHCP de verbinding met ziggo maak gebeurt er iets raars.
    Het resultaat is dat elke keer als ik in de browser op een link click ik 20 seconden moet wachten voor de pagina verschijnt.

    Volgens windows xp "netwerkverbindingsgegevens" :

    Standaardgateway 192.168.22.1 (Dat is de sweex router)
    DHCP-server 192.168.22.1 (ook de sweex router)
    DNS-servers 192.168.22.1 (weer de sweex router)
    194.109.9.99 (dat is een XS4ALL dns-server !!! )

    Volgens de status pagina van de sweex ro002 router:
    submask 255.255.248.0
    Gateway 94.208.184.1
    DNS server 212.54.40.25
    secondly DNS 212.54.35.25

    Resultaat is dat elke keer als ik in de browser op een link click ik 20 seconden moet wachten voor de pagina verschijnt.
    Dat is lang.
    Als ik zonder DCHP via de sweex ro002 met het internet verbinding maak dan gaat het wel goed snel.

    Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen ?
    Wat doet die XS4ALL DNS server in de lijst ?

    hihihi
     
  2. Waarom dns op handmatig zet die eens op automatisch?
    s6

    Lambik
     
  3. Probleem is opgelost.
    De router is al jaren op de markt.
    Zonder firmware updates.

    Dus ging ik er vanuit dat er nog steeds geen firmware update was toen ik de vraag stelde.
    Nu blijkt er sinds paar maanden een nieuwe firmware update.
    Dat loste het probleem op.
    Wel raar dat het SYS ledje nu steeds knippert.
     
  4. lol ik dacht heel even dat je 3 sweex routers hebt, stom van mij he? :mrgreen:

    dat zijn dns ip adressen van ziggo lijkt me, maar enige wat me wel opvalt, dat de submask en gateway niet kloppen, dus het moet van kabelmodem, niet van je router.

    hihihi,

    Dus je moet DNS in je router naar DNS adressen van Ziggo zelf invoeren OF je volgt het advies van Lambik op.

    misschien is je probleem nog niet opgelost, ik kijk wel even op internet wat het betekent.

    EDIT: SYS staat niet in de handleiding vermeld, dus ik gok dat het SYStem betekent, dat wil zeggen als het lampje knippert dat het router werkt.
    Mijn oude draytek router, het knippert ook met een groene (of rode???) lampje, dus dat het nog steeds goed werkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina