1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Email account instellen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Rini, 2 nov 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vorige week heb ik kennissen aangesloten op het ziggo net.
    Dat was in het oude home gebied.
    Bij de eerste internet meteen activatie gedaan dmv gebruikersnaam en wachtwoord wat in de brief stond.
    Toen kon je meteen het hoofdemail adres aanmaken.
    Dat was xxxxxxxxx@home.nl ( ik verbaasde me dat dat geen ziggo op eind was, maar home stond al voor gedrukt)
    IK heb alles al geprobeerd om mail binnen te halen maar het wil nog steeds niet.
    Mail versturen wil wel.
    Wat moet er nu precies als gebruikersnaam worden gebruikt xxxxxxx@home.nl of xxxxxxx@ziggo.nl en wat is de binnenkomende server mail.home.nl of pop.ziggo.nl?
     
  2. Hi!

    In de activatie portal waar jij het over hebt kun je gewoon een Ziggo adres kiezen, was een pull down menu, met ziggo en home er in. Als je home gekozen hebt is DAT je e-mail adres. Dan moet je de home instellingen dus nemen.

    pop.home.nl
    smtp.home.nl

    Suc6,
    Raymond.
     
  3. Ik heb hetzelfde probleem, gisteren aangemeld voor internet van ziggo: xxxxx@home.nl. Maar ik kan zowel op de webmail als Outlook Express geen contact met de server maken. Duurt het enige tijd voor dit mail adres is geactiveerd of is er iets fout gegaan..?
     
  4. smtp.ziggo.nl werkt inmiddels ook voor @home.nl adressen, pop.ziggo.nl echter nog niet.
     
  5. hey Raymond deze instellingen werken ook wel bij oud-@home user.
    alleen vind ik vreeemd dat Willy Verweij van Product Manager Internet en Telefonie mij een verkeerde instellingen via E-mail doorgaaf??
    Indien u gebruik maakt van Outlook Express
    1. Open Outlook Express
    2. Kies Extra > Accounts
    3. Kies het tabblad Alles
    4. Kies het mail.home.nl account en kies Eigenschappen
    5. Kies het tabblad Servers < tja wat mot ik hier invullen??
    6. Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze
    7. Voer op de plaats van uw account name uw volledige
    e-mailadres in
    8. Klik op OK en op Sluiten
    9. De instellingen zijn aangepast!
    er staat niet bij welke server's ik mot gebruiken in dit verhaal? en de Kies het mail.home.nl account de pop server mail.home.nl en smtp mail.home.nl werkt dus niet meer!?
    Ik heb voor de servers pop= pop.home.nl en smtp= smtp.home.nl en dit werkt nu hier bij mij!
     
  6. Het duurde 2 dagen voor dat het emailadres werkte.
    Ik heb gebruikt
    pop= mail.home.nl
    smtp= smtp.ziggo.nl
    gebruikersnaam= xxxxxxx@home.nl
     
  7. Oh, de server smtp- smtp.ziggo.nl werkt hier in de buurt van Emmen niet vandaar dat mijn keuze was op server smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl ten doen en dit was vandaag ingegaan!
    de smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl .:thankyou:
     
  8. Hi!

    smtp.home.nl is dezelfde als smtp.ziggo.nl dus wat zou er bij jou neit werken? Tis exact hetzefde....

    De eens is een alias van de andere....

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Hi!

    Ik heb geen idee waarom je dat per mail kreeg. Ik neem aan dat daar een achterliggende gedachte was. Wellicht werkt dat ook gewoon, ik post alleen wat ik denk dat het moet zijn, en kennelijk werkt dat ook :wink: :)

    Zowel Multikabel, Casema als Ziggo gebruiken losse namen voor smtp en pop. Waarom bij ex-HOME dat ooit anders bedacht is. Mischien vond en het handiger.

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Hey Radymond
    De Server pop.ziggo.nl werkt hier nog niet ik krijg foutmeldingen van de pop-server zie hier onder
    Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail.home.nl', Server: 'pop.ziggo.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR [AUTH] Authentication failed', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
    en hij vraag om me wachtwoord en die vul ik in en toch weer het zelfde foutmeldingen? hoe kan dat? ik heb weer terug gezet op pop.home.nl .
    Bye Rolf
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina