1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

weer korte freezes op bepaalde zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door twigger, 31 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je had voor een groot gedeelte gelijk Excalibur. Maar met de kanttekening dat er daar toch niet echt sprake is van een collectieve aansluiting:shock: Feit is dat Ziggo mij niet kan afsluiten..Vat je ,m.Houd ik wel last van de storingen natuurlijk maar in principe zou ik niet meer hoeven te betalen maar toch tv kunnen kijken. Eigenlijk zou je zeggen dat Ziggo dan stappen onderneemt maar ho maar alles wordt weer mooi op mij( de huurder) afgeschoven:cry: Tsja en zou ik toch weer gaan bellen dan zullen ze naar grote waarschijnlijkheid dus weer de verantwoordelijkheid bij de verhuurder leggen:cry: De rekeningen zullen dan weer netjes worden verzonden naar alle gebruikers maar aan de bekabeling ook wat doen?? Nee dan ga je maar naar de verhuurder:cry: Ideale situatie..voor het kabelbedrijf wel ja..
    En je hebt hebt volledig bij het juiste eind dat het voor mij een heel gevecht kan worden om de verhuurder/eigenaar zover te krijgen om de bekabeling in orde te maken. Eigenlijk zou het niet zo mogen zijn dat dit allemaal voor rekening van de vehuurder komt. Je moest eens weten hoeveel tijd ik al kwijt ben geweest met het zoeken naar de oorzaak en uiteindelijk wordt ik dus ook weer opgezadeld om iemand verantwoordelijk te stellen:cry::cry: Ben echt behoorlijk boos hierover Excalibur..:evil: Nou zitten er bij mij nog 4 appartementen. Ben heel benieuwd wat Ziggo zou zeggen als dit in een grote flat zou gebeuren. Heel wat klanten die op zouden (kunnen)zeggen? en met klachten bij Ziggo aan komen kloppen. Kortom het probleem wordt dan alleen nog groter. Het is naar mijn idee toch al vrij lang bekend hoe je een installatie moet aanleggen bij App.complexen cq flats dus eigenlijk zou je zeggen dat zon installatie ook goed wordt uitgevoerd. Helaas na veel energie,frustratie,teleurstelling weet ik als huurder intussen wel beter.:cry: Oke in veel flats/app.complexen zal de bekabeling goed geregeld zijn en maar het zal je maar gebeuren als men er een potje van heeft gemaakt:evil:

    Het zou gewoon niet zo mogen zijn dat Ziggo zon verhuurder van een app.complex of flat de bekabeling laat verzorgen. Lekker makkelijk natuurlijk want gaat er daar iets mis dan kan de schuld niet bij het kabelbedrijf gelegd worden...centjes krijg je toch mooi binnen. Hoef je ook niet alle kabels op de juiste wijze aan te leggen.Hetgeen in mijn geval dus duidelijk gebeurd is:evil: Je kan er bijna op wachten dat als je kabelinstallaties aan anderen(Leken?)overlaat dit tot problemen kan leiden...Uhhm voor de huurder dan he..Die kan dan gaan zn strijd dan gaan voeren:evil: Daar zit ik dan mooi met mn storingen.. Internet kan ik overigens ook niet aanvragen bij Ziggo door de onjuiste aanleg van de kabels ,helaas:cry: Dus een alles in een pakket kan ik ook netjes vergeten!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008
  2. Ik begrijp je volkomen, het is ook zeer vervelend.

    Uit jou verhaal dat Ziggo jou niet kan afsluiten maak ik op dat Ziggo het signaal collectief levert aan het gebouw cq de eigenaar van het gebouw en dat die voor de verdere distributie zorgt naar de bewoners.

    Als dit correct is ben ik bang dat Ziggo ook niet zoveel kan betekenen, zij hebben als klant de eigenaar/verhuurder, en die is vervolgens het aanspreekpunt voor problemen binnen het gebouw en dan ook verantwoordelijk voor het herstel van problemen en storingen met de bekabeling binnen het gebouw.

    Als ik tot zover ergens in de fout ga, schroom niet om me te herstellen. Ziggo zit voor zover ik kan inschatten niet echt in de positie om aktie te ondernemen in deze situatie. De klant (verhuurder/eigenaar) betaald de aansluiting die hij/zij afneemt en als diegene de verantwoordelijkheid laat liggen om problemen te verhelpen is het aan de bewoners om daar aktie tegen te ondernemen. Hoe vervelend dit ook is.
     
  3. Allereerst bedankt weer voor je reactie Excalibur. En je begrip en hulp dat je me al gegeven hebt. Dat waardeer ik natuurlijk.

    Men stuurt mij toch al heel lang de rekening ik neem aan dat dat al meer dan genoeg zegt:shock::? En dat terwijl ik die rekening ook nooit had hoeven te betalen. Op jaarbasis ben ik toch ieder keer veel geld kwijt geweest en zo breed heb ik het zeker niet. :evil: Misschien maar eens gaan terugvorderen dan??Het is een nogal complexe situatie Excalibur. Ik had al eerder gezegd dat ik het vermoeden heb(ben hier door gesprekken met helpdesk ook achtergekomen) dat hier iets niet klopt. En wie weet heb ik wel altijd voor anderen liggen betalen dat zou in mijn situatie ook makkelijk zo kunnen zijn. Zo zie je maar wat voor een gevolgen dit allemaal heeft.
    En wat dacht je hiervan: Stel ik ga de hele complexe situatie aan Ziggo uitleggen en men komt erachter dat men fouten heeft gemaakt.
    Ziggo herstelt ze( Wie stel je dan weer verantwoordelijk voor deze fouten??)verstuurt weer de rekeningen maar och ja daar was nog dat kabelprobleem. DIe huurder(s) met storingen op tv..Ja maar dan moet je niet bij mij zijn..:no::? Daar sta je weer mooi als huurder..

    Tsja in dat appartementen complex zit nou toevallig een neefje van de eigenaar. En nog wat bekenden:? Stel hij wil er iets aan doen: Wanneer dan wel?? Wat ga je doen als je nog steeds storingen hebt op bepaalde zenders.. Weer naar de eigenaar?.. weer gaan zeuren? Of ligt het nu dan toch bij Ziggo doordat er bijv een storing in de meterkast ontstaan is?Andere optie is dat de verhuurder het probleem maar half of niet goed opgelost heeft.. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat als ik storingen heb ik bij een bedrijf aanklop die verstand van zaken heeft en niet bij een eigenaar van een app.complex.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008
  4. freezes op Arte

    Op Arte ( kan. 610) zijn er momenteel ook erg veel freezes kort achter elkaar. Zou dit ook even onderzocht kunnen worden ? Dank alvast !
     
  5. Arte net een tijd bekeken geen problemen gezien en ook niet gemeten.
    Weet niet of je nog problemen hebt, maar zou ja zou je dan eens de BER willen uitlezen op je decoder. Ben bang dat deze oploopt en dan heb je een signaal probleem.

    Zou je eens willen kijken of je deze problemen ook ziet op bv. TV5 monde, RTBF en RAIuno. Deze zenders zitten namelijk in dezelfde transportstroom bij jouw in Twente op 295 Mhz.

    Controlleer ook even of je NIT 9001 gebruikt (denk het haast wel want anders had je met meer zenders wel problemen), in de andere gebieden in in het noorden/oosten zit deze transportstroom op 297 mhz.

    Hoe je een signaal probleem kunt oplossen staat o.a op:
    http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/
     
  6. Dank voor je snelle reactie ! Ik ga even kijken of ik al jou aanbevelingen kan opvolgen ( ben beetje a technisch ;) In ieder geval tot nu toe geen problemen op tv5, rai uno, france 2

    Frequentie: 369,00
    Netwerknr: 9001

    (21.15 uur, Arte)
    Sterkte 56%
    Kwaliteit 100%
    Ber [ E - 6 ] : 0

    (helaas nog freezes, alleen bij arte)


    laatste opmerking: Op de Panasonic in de slaapkamer geen freezes, alleen bij de Humax in de woonkamer. Alleen heeft die nog nooit eerder moeiijk gedaan bij Arte. Worden allebei vanuit dezelfde antenne-ingang "gevoed"

    In ieder geval dank voor het meedenken !

    Misschien moet ik ze weer omwisselen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina