1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

weer korte freezes op bepaalde zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door twigger, 31 okt 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Dit probleem wat jij hier hebt lijkt op een signaal probleem, zie ook de goede adviezen van gebruiker "Excaliber" in dat topic.
     
  2. Dank voor je respons TVdigitaal:roll:
    Als ik het groet begrijp moet ik de helpdesk toch maar gaan bellen om een monteur eens naar mijn situatie te laten kijken om deze eens te laten beoordelen wat er aan de hand kan zijn. Zeker in verband met mijn vragen aangaande mijn AOP. Ben wel nog in afwachting van de reactie van Excalibur( zie thread). Toch maar gaan bellen dan??
     

  3. Als je er niet uitkomt en het niet kunt oplossen moet je zeker bellen en vragen om een monteur.
     
  4. Ok:roll: Ga ik doen. Heb ik tenminste ook duidelijkheid wat de oorzaak kan zijn van de storingen.
    Bedankt voor je reactie TV digitaal.
    Als de monteur langs is geweest laat ik hier zeker nog wat weten.
    Ben zelf ook heel benieuwd...
     
  5. Goed ik was iemand nog een reactie schuldig, excuus van mijn kant voor het late antwoord.

    Ik zal proberen de situatie uit te leggen. Eigenlijk zijn er qua analoge/digitale radio/tv 2 mogelijkheden qua situatie.

    Situatie1:
    De betreffende kabelaar legt in een (nieuwe)wijk een kabelnetwerk aan. In de wijk worden een of meerdere wijkkasten geplaatst met daarin wat apparatuur. Vanuit deze kast(en) loopt een groene kabel naar elke woning. Elke woning heeft dan zijn eigen aansluiting, en moet zich als klant aanmelden bij de kabelaar en daarvoor dan zelf direct aan de kabelaar betalen. In deze situatie heeft elke woning zijn eigen AOP.

    In deze situatie is het de kabelaar die verantwoorlijk is voro de signaallevering t/m het AOP.

    Situatie2:
    Doet zich overigens meestal alleen voor in appartementencomplexen en flatgebouwen, en niet in vrijstaande, 2-onder-een-kap of rijtjeshuizen.

    Een woningbouw vereniging of particuliere investeerder (wie is niet belangrijk voor het verhaal) laat een appartementencomplex bouwen, meestal voor de verhuur. Hierbij vragen ze bij de betreffende kabelaar een soortemet "bundel"aansluiting aan. De kabelaar brengt een (groene)kabel naar een centraal punt in dat gebouw wat het AOP gaat vormen. Vervolgens laat de instantie die het gebouw laat bouwen de kabel aanleggen binnen het gebouw en verdeelt het zelf naar alle appartementen. Hierbij zal in de meeste gevallen de rekening naar de verhuurder gaan vanuit Ziggo, en zal de verhuurder dit doorbereken aan de huurders, het kan ook een onderdeel zijn van de huurprijs of een "gratis" service.

    In deze situatie is de kabelaar verantwoordelijk voor de signaallevering t/m het centraal gelegen AOP. De verhuurder is vervolgens verantwoordelijk voor de signaallevering vanaf dat centrale AOP t/m het appartement. Ook in deze situatie heb je eigenlijk wel een AOP, dit is namelijk het aansluitpunt in je woning/appartement.

    In beide situaties is de bewoner zelf verantwoordelijk voor de bekabeling en/of signaaldistributie binnen de woning.
     
  6. Hartelijk dank voor je reactie Excalibur! Omdat ik nu weg moet zal ik je binnenkort een reactie sturen. Heb even geduld aub. Nogmaals zeer bedankt voor deze voor mij zeer nuttige info.
     
  7. Even ter info en verduidelijking, ik weet niet zeker of Ziggo dergelijke situaties levert (of nog levert). Ik weet alleen wel zeker dat er andere kabelaars zijn die wel dergelijke contructies leveren.
     
  8. OK:cool: Ik krijg binnenkort toch meer duidelijkheid over mijn situatie. Nog eventjes wachten..
    Bedankt nogmaals Excalibur voor je uitleg:cool:
     
  9. MM vreemd ik meen toch ook dat ik mijn bericht in de draad knipperend beeld RTL 8 neergezet had maar goed..
    Even terugkomend op je reactie Excalibur:
    Laat ik je eerst zeggen dat een monteur inderdaad heeft ontdekt heeft dat de binnenbekabeling in het app.complex niet in orde is.:? Hij heeft ook geconstateerd wat er niet klopt. Nu heeft dit niet alleen gevolgen voor mijn beeldkwaliteit maar dit geheel brengt weer heel wat andere problemen met zich mee. Dit wordt zon lang verhaal dat ik je dit nu maar zal besparen.
    Tot mijn grote spijt kan ik je wel vertellen dat mijn probleem nog steeds niet verholpen is!:cry::cry: Reden is dat niemand zich verantwoordelijk stelt voor de oorzaak :?:evil: Ziggo ( monteur) stelt dat men er niets aan kan doen:cry: Tsja en de eigenaaar van het complex houdt zich ook mooi op de achtergrond:?
    Heb wel het idee dat Ziggo zich er wel wat makkelijk vanaf maakt. Verder heb ik - ondanks de uitkomst van de monteur- het idee dat er wat de verantwoordelijkheidheid aangaat toch iets niet aan de haak is:evil: Tsja en nu zou ik Ziggo weer kunnen gaan bellen om vervolgens alles opnieuw uit te gaan uitleggen, maar het zou goed kunnen dat ik er nog niets meer opschiet. Ziggo zal dan wel meer duidelijkheid krijgen dat er in mijn situatie echt iets niet in orde is maar ik geloof niet dat ik er als klant iets aan zal hebben..Men zal waarschijnlijk toch niets doen om de bekabeling in orde te krijgen dat zal men dan weer doorschuiven naar de eigenaar van het app.complex..:cry: Ik vraag me echt af wat ik nu het beste kan doen. Ben er best wel boos over dat er tot nog toe nog geen oplossing is. Nu zou ik met mijn boosheid naar de eigenaar van het app.compl. kunnen gaan maar dan zit je weer leuk in een conflictsituatie. Vooral heel vervelend dat ik hier als huurder mee wordt opgezadeld:cry:
    Je huurt een woning met antenne aansluiting. Op een gegeven moment krijg je flink last van storingen. Heel wat zenders zijn absloluut niet meer te bekijken hierdoor. En als je dan nu heel veel zoek en speurwerk - en na bezoek na monteur- erachter komt dat de kabels in huis helemaal niet naar behoren gelegd zijn vind je niemand die de verantwoording op zich neemt:cry:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2008
  10. @Bear

    Ik begrijp uit jou verhaal dat hier dus sprake is van een zogenaamde collectieve aansluiting, situatie 2 in mijn eerdere verhaal? Dit houd in:
    - Ziggo is verantwoordelijk voor de bekabeling/signaal tot aan het AOP, in dit geval in beheer van eigenaar.
    - De eigenaar is verantwoordelijk voor de bekabeling en het signaal vanaf dit AOP tot aan de aansluiting in jou woning.
    - Jezelf bent verantwoordelijk voor de bekabeling vanaf dit aansluitpunt tot aan de aangesloten apparatuur.

    Als het inderdaad situatie 2 is, dan kan Ziggo helaas niet veel voor je doen als het probleem zich in de bekabeling bevind binnen het gebouw waarvoor de eigenaar/verhuurder verantwoordelijk is, en in dat geval staat Ziggo eigenlijk buiten het probleem. Dan is het toch echt aan de eigenaar om het probleem op te gaan lossen, maar die in beweging te krijgen kon weleens een hele klus gaan worden, en kon dit weleens uitdraaien op een conflict met de eigenaar/verhuurder om het opgelost te krijgen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina